کمک هزار کیلوواتی حرم مطهر به تامین برق قم در ساعات اوج مصرف

اقتصاد ایران: قم- مدیر فنی مهندسی حرم مطهر بانوی کرامت گفت: ظرفیت تولید برق ژنراتور حرم مطهر ۶۰۰ کیلووات است که با استفاده از آن در مجموع هزار کیلووات از مصرف برق شهری در ساعات اوج مصرف کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید امیری در گفت‌وگویی خبری با اشاره به افزایش دمای هوا و لزوم صرفه‌جویی در مصرف انرژی گفت: حرم مطهر حضرت معصومه (س) نیز اقداماتی را در جهت کاهش مصرف انرژی انجام داده که به صرفه‌جویی ۴۰۰ کیلوواتی در مصرف انرژی منجر شده است.

وی با اشاره به استفاده از دیزل‌ژنراتور در ساعات پیک‌بار جهت تأمین برق بخشی از مصارف حرم مطهر گفت: ظرفیت تولید برق ژنراتور حرم مطهر ۶۰۰ کیلووات است که با استفاده از آن در ساعات اوج مصرف به‌علاوه اقداماتی که صرفه‌جویی ۴۰۰ کیلوواتی در مصرف انرژی را به دنبال داشته در مجموع هزار کیلووات از مصرف برق شهری در ساعات اوج مصرف کاهش پیدا می‌کند.

مدیر فنی مهندسی حرم مطهر بانوی کرامت ابراز داشت: کاهش روشنایی اماکن مختلف حرم مطهر در حد امکان، استفاده از لامپ‌ها و پروژکتورهای LED ، استفاده از چیلرهای جذبی به‌جای چیلرهای تراکمی جهت تأمین سرمایش حرم مطهر، استفاده از اینورتر جهت کنترل دور و کاهش مصرف برق موتورهای الکتریکی بخشی از اقدامات بخش فنی مهندسی حرم مطهر برای کاهش مصرف انرژی است.

وی ادامه داد: هوشمندسازی و تجهیز بخش عظیمی از زیرساخت‌های تأسیسات و روشنایی حرم مطهر به سیستم اتوماسیون صنعتی به‌منظور کنترل هر چه بهتر مصارف، ارائه دستورالعمل و راهکار کاهش مصرف انرژی به مدیریت‌ها و کارکنان آستان مقدس و جایگزین‌کردن کولرهای گازی گیت‌های ورودی با کولرهای آبی از دیگر اقداماتی است که حرم مطهر برای کاهش مصرف انرژی انجام داده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ