اینستاگرام امکان ساخت نسخه‌های هوش مصنوعی از خودتان را فراهم می‌کند

اقتصاد ایران: با ابزار جدید AI Studio متا می‌توانید شخصیت‌های هوش مصنوعی بسازید و از آن در تمامی اپلیکیشن‌های متا استفاده کنید.

متا با معرفی یک ابزار AI Studio، به کاربران اجازه می‌دهد شخصیت‌های هوش مصنوعی بسازند. این قابلیت به‌طور مستقیم ازطریق اینستاگرام و همچنین نسخه‌ی وب دردسترس قرار دارد.

هدف اصلی AI Studio، کمک به افراد خلاق و صاحبان کسب‌و‌کار برای تعامل با دنبال‌کنندگانشان ازطریق پروفایل‌های هوش مصنوعی است. این پروفایل‌ها می‌توانند به‌طور مستقیم در بخش گفت‌وگو با افراد صحبت کنند و در حساب کاربری اصلی افراد به کامنت‌ها پاسخ دهند. براساس اعلام متا، کاربران اینستاگرام در ایالات‌ متحده می‌توانند ازطریق نسخه‌ی وب AI Studio یا شروع AI chat جدید به‌طور مستقیم در اینستاگرام، کار خود را آغاز کنند.

متا می‌گوید: «تولیدکنندگان محتوا می‌توانند شخصیت‌های هوش مصنوعی مورد نظرشان را براساس مواردی مثل محتوای اینستاگرام، موضوعات ممنوعه برای گفت‌وگو و لینک‌هایی که می‌خواهند به‌اشتراک گذاشته شود، شخصی‌سازی کنند.» این شرکت اشاره می‌کند که تولیدکنندگان محتوا می‌توانند مواردی مانند پاسخ‌های خودکار هوش مصنوعی را کنترل و مشخص کنند با کدام حساب‌های کاربری خاص مجاز به تعامل باشند.

ابزار ساخت شخصیت هوش مصنوعی متا AI Studio
Meta

AI Studio امکان ساخت کاراکترهای کاملاً جدید هوش مصنوعی را فراهم می‌کند که می‌توان از آن‌ها در سرتاسر اپلیکیشن‌های متا ازجمله واتساپ و فیسبوک استفاده کرد. این شرکت به‌دنبال رقابت با استارتاپ‌هایی مانند Character.AI و Replika است که به کاربران اجازه می‌دهند با چت‌بات‌های مختلفی که هرکدام شخصیت خاصی دارند صحبت کنند. متا کاراکترهای هوش مصنوعی را که کاربران ساخته‌اند، مثل فروشگاه مدل‌های سفارشی GPT-3، برای استفاده‌ی دیگران در دسترس قرار خواهد داد.

مقالات مرتبط:
  • متا بزرگ‌ترین و بهترین مدل متن‌باز هوش مصنوعی را منتشر کرد
  • متا به‌دلیل شفاف‌نبودن قوانین، اتحادیه اروپا را از هوش مصنوعی پیشرفته‌اش محروم می‌کند

اولین تلاش متا در ساخت کاراکترهای هوش مصنوعی، ساخت نسخه‌های هوش مصنوعی از افراد مشهور با ظاهری مشابه اما نام و شخصیت‌های متفاوت بود. در آن زمان متا اعلام کرد به‌دلیل نگرانی از گفتن حرف‌های نامناسب از طرف نسخه‌های هوش مصنوعی افراد مشهور به‌جای خود آن‌ها، اکنون با انتشار AI Studio رویکرد جدیدی را در پیش گرفته است. اگرچه این ابزار از کنترل‌هایی برای جلوگیری از گفتن حرف‌های نامناسب بهره می‌برد اما باز هم احتمال وقوع چنین اتفاقاتی وجود دارد؛ زیرا درنهایت با هوش مصنوعی سروکار داریم.

به نظر می‌رسد متا حداقل از حساسیت موضوع کاملاً آگاهی دارد. این شرکت می‌گوید پروفایل‌های هوش مصنوعی در هر جایی به‌طور واضح با برچسب‌گذاری مشخص می‌شوند. متا همچنین دفترچه‌ی راهنما برای تولیدکنندگان محتوا آماده کرده است که به جزئیات فرایند شخصیت‌های ساخت هوش مصنوعی می‌پردازد. ظاهراً تولیدکنندگان محتوا مسئولیت فهرست‌کردن موضوعاتی را که یک هوش مصنوعی از صحبت درباره‌‌ی آن‌ها منع می‌شود، برعهده دارند. به‌عنوان مثال متا می‌گوید چت‌بات‌های هوش مصنوعی به این سؤال که روی چه رمزارزهایی سرمایه‌گذاری کنیم، پاسخ نمی‌دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ