توقف در گیت‌های خروجی مرزهای اربعین خوزستان ۵ ثانیه است

اقتصاد ایران: اهواز - رییس پلیس راهور خوزستان گفت:با توجه به اینکه شدت گرمای هوا زیاد است و زائران ابتدای کار به ما می‌رسند لذا گیت ها به گونه‌ای طراحی شده که زائران حدود پنج ثانیه ایستایی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ رضا دولتشاهی ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری که در معاونت اجتماعی فرماندهی برگزار شد در خصوص اقدامات انجام شده برای ایام اربعین، اظهار کرد: هرسال با پایان اربعین، عیب‌ها احصا و پیگیری می‌شوند که تا فرارسیدن اربعین سال بعد، بتوانیم معایب را برطرف کنیم.

رئیس پلیس راهور خوزستان با بیان اینکه در این دستگاه اقدامات در ۲ بخش انجام می‌شود، تصریح کرد: یک مورد در حوزه زیرساختی شامل جاده‌ها، ایمن سازی راه‌ها و طرح‌های ترافیکی است و بخش دیگر درون سازمانی و مختص سازماندهی نیروها و جایگاه آنها برای کنترل ورود و خروج است.

وی اضافه کرد: در حوزه برون سازمانی ابتدا معایبی که برای زائران مشکل ایجاد کرده را به دستگاه‌های مربوطه اعلام می‌کنیم که عمدتاً استانداری و معاونت عمرانی استانداری متولی این مسائل هستند، البته مسائلی که به دستگاه‌های دیگر مثل شهرداری، آب و فاضلاب و … مربوط شود را هم به آنها اعلام می‌کنیم.

رئیس پلیس راهور خوزستان با اعلام اینکه بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از شانزدهم مرداد ماه کار را آغاز می‌کنیم و نیروها در مرز شلمچه مستقر می‌شوند، عنوان کرد: حدود یک ماه گذشته طرح ترافیکی توسط رئیس پلیس راه کشور در جلسه شورای راهبری استانداری مطرح و تأیید شد که بر اساس این طرح تمامی اقداماتی که لازم بود از جمله نصب نیوجرسی، ایمن سازی و اعمال محدودیت‌ها را انجام داده‌ایم تا تا بتوانیم از تاریخ ذکر شده خدمات را ارائه دهیم.

سرهنگ دولتشاهی گفت: امسال برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته و چاپ کارت‌های تردد خودروها به استان واگذار شده است که در این خصوص کارت‌هایی را طراحی و تعبیه کردیم که قابلیت جعل ندارند. همچنین محدودیتی برای دستگاه‌ها در نظر نگرفته‌ایم و تنها کافی است دستگاه مربوطه خودرو را معرفی، تا پس از اخذ استعلامات لازم برای آنها کارت صادر شود.

وی با بیان اینکه در مرز شلمچه ۲ مسیر ورودی جاده امام رضا (ع) و جاده اصلی خرمشهر تعیین شده، اظهار کرد: ماشین‌های خدمات رسان از جمله اورژانس، نیروی انتظامی، ماشین‌های مواکب و امثالهم از جاده امام رضا (ع) تردد خواهند داشت و مردم از جاده اصلی که به سمت پارکینگ هدایت می‌شود عبور خواهند کرد.

به گفته رئیس پلیس راهور خوزستان، امسال به مساحت پارکینگ‌ها نسبت به سال گذشته، ۱۷ هکتار اضافه شده و همه فضاها محصور شده‌اند.

سرهنگ دولتشاهی با اعلام اینکه مسیر پارکینگ‌ها کاملاً مجزا شده است، ادامه داد: پیش از پارکینگ‌ها یک رمپ ورودی در نظر گرفته شده که همه ماشین‌هایی که قصد دارند به سمت پارکینگ‌ها حرکت کنند باید از این لاین حرکت داشته باشند، همچنین مسیری برای ماشین‌های مسافربر تعریف شده که بتوانند مسافر خود را پیاده و سپس برگشت داشته باشند.

وی با اشاره به دست فروشانی که در مرزها حضور پیدا می‌کنند عنوان کرد: سال‌های گذشته این دست فروشان در فضاهای متفاوتی می‌نشستند که خود به نوعی ایجاد ترافیک می‌کرد لذا برای جلوگیری از ایجاد ترافیک و ساماندهی آنها فضایی مجزا در نظر گرفته شده تا در یک نقطه تجمع داشته باشند.

رئیس پلیس راهور خوزستان افزود: همچنین هیچ خودرو و سه چرخه‌ای در فضای پیاده‌روی مردم برای استفاده از مواکب تردد نخواهد داشت و ون‌های برقی در نظر گرفته شده که زائران را از مواکب تا پایان‌ها جابجا می‌کنند.

سرهنگ دولتشاهی با بیان اینکه قصد داریم امسال کمترین ایستایی برای زائران را داشته باشیم تصریح کرد: با توجه به اینکه شدت گرمای هوا زیاد است و زائران ابتدای کار به ما می‌رسند لذا گیت ها به گونه‌ای طراحی شده که زائران حدود پنج ثانیه ایستایی داشته باشند و بتوانند به پیاده روی مسیر و زیارت خود را انجام دهند.

وی در خصوص تردد کامیون‌ها از مرز شلمچه، اظهار کرد: طبق گفته کشور عراق آنها تا یک هفته پیش از اربعین پذیرش انجام خواهند داد اما ما این آمادگی را داریم تا هر لحظه‌ای که پذیرش توسط عراق صورت گیرد کامیون‌ها را عبور دهیم.

رئیس پلیس راهور خوزستان گفت: امسال شرایط بهتر از سال‌های گذشته است و امیدواریم بتوانیم بهترین خدمات را به زائران ارائه دهیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ