دهانشویه را قبل از مسواک استفاده کنیم یا بعد از آن؟

اقتصاد ایران: اگر به تازگی مصرف دهانشویه را شروع کرده باشید، ممکن است برایتان سؤال باشد که بهتر است آن را قبل از مسواک زدن استفاده کنید یا بعد از مسواک زدن؟ اگرچه دهانشویه جایگزینی برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن نیست، اما می‌تواند نقش مهمی در بهداشت دندان، خوشبو کردن دهان و تنفس، حذف پلاک، کاهش خطر پوسیدگی و بیماری لثه ایفا کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین از colgate، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ابتدایی‌ترین اصول بهداشت دهان و دندان هستند، اما دهانشویه نیز، به لطف مزایایی که دارد، به‌عنوان یک مکمل می‌تواند برای سلامت دهان مفید باشد.

انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) در این‌باره توضیح می‌دهد که دهانشویه می‌تواند به نواحی خاصی از دهان و دندان نفوذ کند که مسواک قادر به تمیز کردن آن نقاط نیست. همین موضوع می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به پوسیدگی‌‎های دندانی و بیماری‌های لثه کمک کند. بیماری‌های لثه‌ای در صورت عدم ممکن است منجر به عوارضی مانند تحلیل لثه و از دست دادن دندان شوند، اما استفاده از دهانشویه می‌تواند به پیشگیری از این آسیب‌ها کمک کند.

زمان استفاده از دهانشویه

زمان مشخص و دقیقی برای مصرف دهانشویه وجود ندارد؛ اما با این حال برخی تحقیقات، استفاده از دهانشویه را پس از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن توصیه می‌کنند.

از طرفی سرویس بهداشت ملی انگلستان (NHS) توصیه می‌کند بلافاصله پس از مسواک زدن از مصرف دهانشویه خودداری کنید، زیرا این کار ممکن است فلوراید خمیر دندان را از روی دندان‌ها بشوید و از اثر آن بکاهد. این سرویس استفاده از دهانشویه را در زمان متفاوتی از روز توصیه می‌کند.

انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) هم بیان می‌کند که می‌توان بر اساس ترجیح شخصی خود از دهانشویه قبل یا بعد از مسواک استفاده کرد.

با این حال، بر اساس مواد تشکیل‌دهنده محصول و نکات مندرج در برچسب راهنما، می‌توان اطمینان یافت که چه زمانی برای مصرف دهانشویه مناسب‌تر است.

دهانشویه چه نقشی در سلامت دندان‌ها دارد؟

دهانشویه با کنترل پلاک، که یک لایه نازک باکتریایی روی دندان‌هاست، سلامت دهان و دندان را افزایش می‌دهد. هنگامی که پلاک از روی دندان‌ها پاک و برداشته نشود، در نهایت به جِرم تبدیل می‌شود. در واقع دهانشویه روند تشکیل پلاک را کُند می‌کند. اما به یاد داشته باشید که استفاده از دهانشویه جایگزینی برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم نیست. دندان‌های خود را دو بار در روز به مدت حداقل دو دقیقه مسواک بزنید تا ذرات غذا و پلاک از روی آنها پاک شود.

استفاده از دهانشویه قبل از مسواک زدن یا بعد از آن؟

هم‌چنین برای ارتقای سلامت دهان و دندان می‌توانید:

مصرف غذاها و نوشیدنی‌های حاوی قند بالا را محدود کنید.

از خوردن مکرر تنقلات شیرین خودداری کنید.

مسواک خود را هر سه تا چهار ماه یکبار عوض کنید.

به طور منظم برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ