کاهش شدید نرخ ازدواج در کشور

اقتصاد ایران: بررسی میانگین سن در اولین ازدواج در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۲ میانگین سن در اولین ازدواج زنان و مردان به ترتیب ۲۳.۱ و ۲۷.۳ بوده است، در سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۲ این میانگین به ترتیب ۲۳.۳ و ۲۷.۶، ۲۳.۶ و ۲۳.۶ و ۲۷.۹ و در سال منتهی ۱۴۰۲؛ ۲۸ در مردان و ۲۳.۹ در زنان است.

به گزارش فارس، نرخ ازدواج در کشور در سال‌های اخیر به‌شدت کاهش یافته، اما در این گزارش بنا داریم تا به این موضوع بپردازیم که میانگین سن در اولین ازدواج در ۱۰ سال گذشته چقدر بوده است.

مشوق‌هایی برای ازدواج جوانان در نظر گرفته اند، اما آمارها بیانگر آن است که این مشوق‌ها تاکنون تأثیر آنچنانی در افزایش جمعیت این طیف نداشته است.

آمارهای سال ۱۳۹۲ نشان می‌دهد که ۷۹۵ هزار و ۸۵۶ نفر در این سال ازدواج کرده اند، در دهه ۹۰، در سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۰ به ترتیب نرخ ازدواج به ترتیب، ۷۵۳ هزار و ۵۳۵ نفر، ۷۰۱ ازدواج و ۹۳۸ ازدواج، ۶۷۲ هزار و ۱۵۴ ازدواج، ۶۱۱ هزار و ۸۵۲ ازدواج، ۵۵۵ هزار و ۸۵۶ ازدواج و در سال‌های منتهی به ایام شیوع کرونا در کشور یعنی سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ آمارها ازدواج به ترتیب ۵۳۶ هزار و ۲۰۸ ازدواج، ۵۶۲ هزار و ۷۹۵ ازدواج و ۵۷۳ هزار و ۳۰۶ ازدواج بوده است.

آمارهای سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد که نرخ ازدواج جوانان در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نیز ۵۲۷ هزار و ۱۶ ازدواج و ۴۸۱ هزار و ۳۹۵ ازدواج بوده است که تقریبا آمار ازدواج ایرانی‌ها در این سال‌های اخیر به نسبت سال ۱۹۳۲ به نصف رسیده است.

آمارها نشان می‌دهد که در سال‌های ۱۳۹۲ تا پایان سال ۱۴۰۲، به ترتیب ۸ هزار و ۵۰، ۸ هزار و ۶۰۴، ۸ هزار و ۲۸۲، ۸ هزار و ۴۳۷، ۹ هزار و ۱۹۲، ۹ هزار و ۴۸۵، ۹ هزار و ۱۷۲، ۹ هزار و ۵۰۷، ۱۰ هزار و ۱۸۶، ۱۰ هزار و ۳۷۵ نفر و در نهایت در سال ۱۴۰۲، ۱۰ هزار و ۲۸۵ نفر از همدیگر جداشده اند.

نرخ خام طلاق کشور در فاصله سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۲


بررسی نرخ خام طلاق کشور در سال‌های بین ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که در این سال‌ها به این نرخ به ترتیب، ۲.۲۵؛ ۲.۳۱؛ ۲.۲۶؛ ۲.۲۵؛ ۲.۳۰؛ ۲.۲۳؛ ۲.۲۰؛ ۲.۲۹؛ ۲.۴۴؛ ۲.۵۰ و در سال ۱۴۰۲، ۲.۴۲ بوده است. بیشترین آمار نرخ خام طلاق مربوط به سه سال گذشته بوده است.

میانگین سن در اولین ازدواج در سال ۱۴۰۲


بررسی میانگین سن در اولین ازدواج در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۲ میانگین سن در اولین ازدواج زنان و مردان به ترتیب ۲۳.۱ و ۲۷.۳ بوده است، در سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۲ این میانگین به ترتیب ۲۳.۳ و ۲۷.۶، ۲۳.۶ و ۲۳.۶ و ۲۷.۹ و در سال منتهی ۱۴۰۲؛ ۲۸ در مردان و ۲۳.۹ در زنان است.

میانگین سن در اولین طلاق در سال ۱۴۰۲


میانگین سن در اولین طلاق در زنان در سال ۱۳۹۲، ۳۰ و در مردان ۳۴.۷، در سال ۱۳۹۳، ۳۰.۳ در زنان و در مردان ۳۵.۱، در سال‌های ۹۴ تا ۱۴۰۰ به ترتیب ۳۰.۶ در زنان و در مردان ۳۵.۴، ۳۰.۷ در زنان و ۳۵.۵ در مردان، ۳۱.۴ و ۳۶.۲؛ ۳۱.۸ و ۳۶.۵؛ ۳۲.۱ و ۳۶.۷؛ ۳۲.۵ و ۳۷.۲؛ ۳۳ و ۳۷.۶ در زنان و مردان است.

در سال‌های ۱۴۰۱ میانگین سن زنان در اولین طلاق ۳۳.۴ و در مردان ۳۸.۱ بوده است و این رقم در سال ۱۴۰۲ نیز ۳۳.۹ و ۳۸.۶ بوده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ