حضور خبرگان در اجلاس پیرغلامان حسینی عامل افزایش ثمردهی است

اقتصاد ایران: پیرغلام آستان امام حسین (ع) گفت: باید از خبرگان، کارشناسان و نیز از متخصصان اهل دیانت در اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی(ع) دعوت شود تا این اجلاس نتیجه و خروجی خوبی برای همه داشته باشد.

- اخبار فرهنگی -

محمد نادری، پیرغلام آستان اهل بیت (ع) که مداحی را از چهارده سالگی شروع کرده، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم از اساتید خود در خادمی آستان امام حسین (ع) یاد کرد و گفت: من دست‌پروده مرحوم استاد ملاحسین مولوی از بزرگان عرصه مداحی کشور هستم که عمری را در این آستان خدمت کرد.

نادری درباره فعالیت مداحی خود توضیح داد: در جلسات ستایشگری و مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در تهران و قم حضور پیدا می‌کردم و نزد استادان عرصه مداحی همچون مرحوم چاووشی، مرحوم حاج محمدعلی اسماعیلی، مرحوم حاج عباس زریباف و حسن خلج درس آموخته‌ام.

او از تأثیر خلوص  در مداحی به عنوان شرط مهمی در نوکری این آستان نام برد و گفت: به نظرم مداحی‌هایی که در گذشته برای سیدالشهدا و اهل بیت (ع) انجام می‌دادیم حال‌وهوای دیگری داشت و متفاوت با عصر حاضر بود و با جان و دل به روضه اهل بیت (ع) و سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) می‌پرداختیم و عشق می‌ورزیدیم.

این پیرغلام همچنین درباره خاطراتش از دوران مداحی و ستایشگری و عزاداری برای امام حسین (ع) گفت: یکی از آن خاطرات شیرین که از دوران مداحی دارم این است که 30 سال قبل در دهه اول محرم مراسمی در منزل آیت‌الله خوشرو برقرار بود و مسئولان و مردم و آیت‌الله موحدی کرمانی هم حضور داشتند. روز عاشورا بود و قرار بر اینکه هر مداح به مدت یک ربع برنامه اجرا کند؛ ولی وقتی نوبت به من رسید اعلام کردند وقت نیست و فقط پنج دقیقه فرصت داری که ناراحت شدم.

او ادامه داد: در اثر ناراحتی گفتم برنامه اجرا نمی‌کنم، اما به سخنرانی پرداختم و گفتم امروز روزی است که حضرت امام حسین (ع) و خواهر گرامی‌اش از هم جدا می‌شوند که عرب‌ها این موقعیت را «ودع» می‌گویند؛ وداع خواهر با برادر و در حالی که هنوز به مداحی نپرداخته بودم، همین جملات را که در قالب سخنرانی برای حاضران می‌گفتم، به قدری منقلب شدم که اشک امانم را برید و حاضران در مجلس هم به شدت منقلب شده بودند و با من می‌گریستند و فضای مجلس کاملاً فضای عزاداری سیدالشهدا شده بود و سپس برای مردم مداحی و از فرصت هم به طور کامل استفاده کردم.

 

نادری که به‌عنوان پیرغلام و از مداحان پیشکسوت برای اولین بار به اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی (ع) دعوت شده است، درباره برگزاری این اجلاس گفت: برگزاری چنین اجلاسی کار بسیار خوب و خداپسندانه‌ای است. باید از خبرگان و کارشناسان و نیز از متخصصان اهل دیانت در اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی(ع) دعوت شود تا این اجلاس نتیجه و خروجی خوبی برای همه داشته باشد.

پیشکسوت عرصه مداحی ادامه داد: امیدوارم که نتیجه کار بیست و یکمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی(ع) خوب باشد قدر و منزلت پیشکسوتان عرصه مداحی باید حفظ شود و به آن احترام بگذارند و در جلسات کارشناسی از حضور پیشکسوتان و خبرگان عرصه مداحی بیشتر بهره ببرند.

اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی به همت بسیج صدا و سیما و با مشارکت استانداری کرمان از امروز نهم تا یازدهم مرداد ماه در این استان برپا خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ