هرج و مرج در اراضی‌اشغالی/زنگ‌خطر فروپاشی و جنگ داخلی

اقتصاد ایران: بعد از درگیری شدید داخلی میان صهیونیست‌ها و حمله افراطی‌های وابسته به نتانیاهو به پایگاه‌ها و دادگاه نظامی رژیم اشغالگر، رسانه‌های این رژیم اعلام کردند اسرائیل در دل هرج و مرج قرار دارد و در آستانه جنگ داخلی است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در پی هرج و مرج امنیتی که از عصر روز گذشته در اراضی اشغالی با حمله صهیونیست‌های افراطی و اعضای کنست وابسته به حزب بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم اشغالگر به ساختمان دادگاه نظامی در «بیت لید» در اعتراض به محاکمه نظامیانی که متهم به آزار و اذیت جنسی علیه یک اسیر فلسطینی بودند، رسانه‌های صهیونیستی با هشدار درباره جنگ داخلی میان اسرائیلی‌ها اعلام کردند که اسرائیل در دوره نتانیاهو شاهد بدترین نوع فروپاشی است.

در این زمینه روزنامه عبری هاآرتص در سرمقاله امروز خود به سلسله ناآرامی‌ها در پایگاه «سده تیمان» که بازداشتگاهی مخوف برای اسرای فلسطینی است و سپس پایگاه بیت لید پرداخته و اعلام کرد: اتفاقاتی که در این مکان‌ها شاهد هستیم، دلیل بارزی بر فروپاشی اسرائیل در دوره نتانیاهو است.

حمله صهیونیست‌های افراطی به پایگاه‌ها و دادگاه نظامی

پلیس رژیم صهیونیستی درباره این درگیری‌ها گزارش داد: دادگاه نظامی اسرائیل بازجویی از نظامیان متهم به تجاوز جنسی به یک اسیر فلسطینی را در حالی پایان داد که درگیری‌های امنیتی و نظامی شدید و بی‌سابقه‌ای در مجاورت پایگاه بیت لید اتفاق افتاد و معترضان به این اقدام دادگاه، که از راست افراطی‌های اسرائیل هستند، به ساختمان دادگاه نظامی حمله کردند.

بر اساس این گزارش، نظامیان نقابدار ارتش صهیونیستی، فعالان راست افراطی و همچنین برخی از اعضای کنست وابسته به حزب لیکود از جمله شرکت کنندگان در این حمله بودند و با وجود اینکه حکم دادگاه نظامی برای این افراد هنوز صادر نشده، درگیری‌های شدیدی اتفاق افتاد.

3 گردان ارتش اسرائیل از راه غزه برگشتند

گزارش‌های منابع رسانه‌ای نشان می‌دهد، بعد از اعلام آغاز تحقیقات درباره 10 نظامی مظنون به آزار جنسی یک اسیر فلسطینی، درگیری شدیدی میان نیروهای پلیس که برای دستگیری این نظامیان رفته بودند با راست افراطی‌ها از جمله نظامیانی که به عنوان نگهبان در بازداشتگاه سده تیمان هستند، اتفاق افتاد و در پی آن ارتش اسرائیل مجبور شد سه گردان خود را که قرار بود به نوار غزه بروند، به پایگاه بیت لید منتقل کند. هرتزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل هم جلسه عملیاتی خود را در شمال به تعویق انداخته و به این پایگاه رفت.

اسرائیل در دل هرج و مرج است

روزنامه عبری هاآرتص در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از مقامات و اعضای کنست، دادگاه نظامی را به خاطر بازجویی از نظامیان متخلف زیر سوال برده‌اند، تاکید کرد: به نظر می‌رسد که همه چیز وارونه شده است و مقامات اسرائیلی از دادستانی نظامی می‌خواهند که پاسخگو باشد، نه نظامیانی که مرتکب خلاف شده‌اند و نه افرادی که به ساختمان دادگاه نظامی حمله کردند.

این رسانه افزود: هر حلقه در این زنجیره، بیانگر فروپاشی نهادهای اسرائیل است. اینکه نتانیاهو بعد از گذشت چند ساعت، این حوادث را محکوم می‌کند، به معنای رضایت او از این اتفاق و کاری است که طرفداران وی انجام داده‌اند. نتانیاهو به خوبی می‌داند که هیچ قانون و قوه قضاییه در اسرائیل وجود ندارد.

روزنامه هاآرتص تصریح کرد بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که اسرائیل به رهبری نتانیاهو کنترل خود را بر راست افراطی‌ها از دست داده و هر کسی که هرج و مرج بکارد، هرج و مرج درو خواهد کرد. اگر جلوی این افراطی‌ها گرفته نشود آنها برای همیشه اسرائیل را از بین خواهند برد.

یائیر گولان، رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی هم در این زمینه گفت که کابینه نتانیاهو به دستور ایتمار بن گویر، وزیر افراطی این کابینه از هرج و مرج در داخل ارتش حمایت می‌کند و بن گویر، اسرائیلی‌ها و امنیت آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

از طرف دیگر بن کاسپیت، خبرنگار صهیونیست در روزنامه عبری معاریو درباره این آشوب‌ها اعلام کرد: اسرائیل در آستانه هرج و مرج نیست؛ بلکه در داخل هرج و مرج قرار دارد و تصاویری که نشان می‌دهد صدها اسرائیلی می‌خواهند وارد پادگان‌های نظامی شوند، نشانه‌ای از فروپاشی جامعه اسرائیلی است.

این خبرنگار صهیونیست افزود: نتانیاهو وعده می‌داد که ما در یک قدمی پیروزی قرار داریم، اما اکنون می‌بینیم که در واقع در یک قدمی جنگ داخلی هستیم.

این در حالی است که بسیاری از مقامات صهیونیست از اقدام راست افراطی‌ها در حمله به پادگان‌ها و ساختمان دادگاه نظامی حمایت کردند.

الی کوهن، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی از حزب لیکود در این زمینه گفت: همه ما باید این نظامیان را در آغوش بگیریم و به آنها درود بفرستیم، نه اینکه آنها را بازجویی و تحقیر کنیم.

ایتمار بن گویر هم با حمایت از حمله کنندگان به پایگاه‌ها و ساختمان دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: صحنه دستگیری بهترین قهرمانان ما در سده تیمان توسط نیروهای پلیس بسیار شرم آور است.

یولی ادلشتاین، رئیس کمیته خارجی و امنیت پارلمان رژیم صهیونیستی وابسته به حزب لیکود هم در این زمینه گفت: من هرگز در برابر این صحنه در پایگاه سده تیمان، تسلیم نمی‌شوم. وضعیتی که در آن عناصر پلیس به پایگاه ارتش اسرائیل حمله می‌کنند، غیر قابل قبول است و من هرگز اجازه تکرار آن را نخواهم داد.

از طرف دیگر یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در واکنش به این هرج و مرج و آشفتگی اظهار داشت: ما امروز در لبه پرتگاه نیستیم؛ بلکه در داخل پرتگاه قرار داریم و همه آنچه که امروز اتفاق می‌افتد؛ یک تهدید موجودیتی برای اسرائیل است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ