کیفرخواست متهمان پرونده‌های سقط جنین‌های غیرقانونی صادر شد

اقتصاد ایران: رئیس کل دادگستری استان فارس از صدور کیفرخواست برای دو متهم پرونده سقط جنین‌های غیرقانونی و خارج از شبکه درمان در دادسرای عمومی و انقلاب شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس پس از وصل گزارش ضابطین قضائی در خصوص شکل‌گیری باند انجام سقط جنین‌های غیرقانونی، از صدور کیفرخواست دو متهم اصلی پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شیراز خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت، دادگستری استان فارس همکاری و تعاملات نزدیکی با مجموعه‌های ذیربط دارد، گفت: در این پرونده دو نفر از عوامل مرتبط با حوزه درمان با سوءاستفاده از موقعیت خود، علاوه بر خروج داروهای سقط جنین از مراکز درمانی و جعل مهر یکی از پزشکان اقدام به انجام ۹۰ سقط جنین خارج از شبکه درمان کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه متهمین با گزارش سربازان گمنام امام زمان (عج)، تحت تعقیب مقامات قضائی قرار گرفته و هم اکنون در بازداشت به سر می‌برند گفت: متهمان با عناوین اتهامی سقط جنین غیر قانونی، فروش داروهای سقط جنین، جعل و فروش داروهای قاچاق تحت تعقیب قرار گرفتند و با صدور کیفرخواست، پرونده به مرجع رسیدگی ارسال شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس خاطر نشان کرد: مطابق قانون جوانی جمعیت، قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور، مسئول نظارت بر حسن اجرای قانون در دستگاه‌ها هستند؛ که در این راستا بازرسی کل استان فارس و مجموعه قضائی ضمن نظارت بر نحوه عملکرد دستگاه‌های اجرایی، برخورد با مستنکفین در اجرای قانون را در دستور کار قرار داده و با مجرمان این حوزه نیز با قاطعیت برخورد می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ