پاسکاری مطالبات ۲۱ ساله مردم بهارستان بین شهرداری و شرکت عمران

اقتصاد ایران: اصفهان – مطالبات شهروندان شهر جدید بهارستان حدود ۲۱ سال است که بین شهرداری و شرکت عمران این شهر پاسکاری می‌شود و هیچ‌کدام حل مشکلات را گردن نمی‌گیرند.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: شهر جدید بهارستان در سال ۱۳۷۲ به تأیید رسید و ساخت آن در سال ۱۳۷۶ آغاز شد. در سال ۱۳۸۲ این شهر دارای شهرداری شده است، این شهر از سال ۸۲ تاکنون وسعتی چندین برابری یافته و در قالب سه فاز رشد کرده است.

بی عدالتی در توزیع خدمات در این شهر به ویژه بین فاز یک و فازهای ۲ و ۳ همواره مورد انتقاد شهروندان این شهر جدید بوده است و تاکنون در این زمینه پاسخ درستی دریافت نکرده‌اند.

لزوم رسیدگی عادلانه بین ۳ فاز شهر جدید بهارستان

شادی یساولیان از شهروندان بهارستانی است که سال‌ها دغدغه رسیدگی عادلانه به سه فاز این شهر را دارد، او به خبرنگار مهر می‌گوید: بارها و بارها به مدیران شهری و شرکت عمران برای حل این چالش مراجعه کرده‌ایم و این در حالی است که جز پاسکاری بین شهرداری و شرکت عمران پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

این شهروند بهارستانی ادامه می‌دهد: در مراجعه به شرکت عمران می‌گویند شهر تحویل شهرداری است و شهرداری نیز از سویی بر این باور است که هنوز شهر را از شرکت عمران تحویل نگرفته است.

او که از روند ایجاد فضای سبز، فضای ورزشی، فضای آموزشی، خط کشی معابر و راه‌اندازی پیاده روها در فازهای ۲ و ۳ بهارستان گلایه دارد، ابراز می‌کند: امیدواریم هر چه زودتر این چالش برطرف و به مطالبات مردم رسیدگی شود.

طی ۳ سال هیچ نظارتی بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی بهارستان وجود نداشته است

یساولیان می‌افزاید: انتخابات شورای اسلامی شهر بهارستان نیز ابطال شد و در واقع می‌توان گفت که هیچ نظارتی بر روند عملکرد دستگاه‌های اجرایی در شهر بهارستان طی سه سال گذشته وجود نداشته و استاندار اصفهان نیز به عنوان قائم مقام شورای شهر به دلیل مشغله زیاد رسیدگی چندانی در این زمینه نداشته است.

به استاندار نامه نوشتم

همچنین محمد شبانی، شهردار بهارستان در این باره به خبرنگار مهر می‌گوید: برای حل این چالش‌ها نامه‌ای را به استاندار اصفهان به عنوان قائم مقام شورای شهر بهارستان ارسال کرده‌ام و خواستار رسیدگی به این وضعیت و پایان ۲ مدیریتی شهری و تعیین تکلیف شهروندان شده‌ام.

او می‌افزاید: پس از بررسی‌های بسیار، شهرداری بهارستان در شورای حل اختلاف دستگاه‌های اجرایی از شرکت عمران در راستای عدم انجام تکالیف محوله در فازهای ۲ و ۳ شکایت کرده که پس از بررسی‌ها و برگزاری جلسات متعدد شورای حل اختلاف دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان رأی به الزام شرکت عمران نسبت به رفع نواقص تکمیل و تجهیز فازهای دو و ۳ و تحویل به شهرداری کرده است.

شبانی ادامه می‌دهد: این حکم از تاریخ بیست اردیبهشت ماه به مهلت ۱۰ روز برای تعیین و اعلام برنامه‌های عمران برای تکمیل فازهای ۲ و ۳ و تحویل به شهرداری مهلت می‌دهد که هنوز در این زمینه نیز اقدامی صورت نگرفته است.

در این ارتباط ضروری است که مسؤولان نسبت به رفع چالش‌های شهر جدید بهارستان که روز به روز به تعداد شهروندان آن افزوده می‌شود و پروژه‌های بزرگ ساخت مسکن در این شهر در حال بهره برداری است توجه داشته باشند تا در آینده شاهد بحران‌های جدی‌تر نباشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ