پنتاگون مجموع رقم کمک نظامی آمریکا به اوکراین را اعلام کرد

اقتصاد ایران: وزارت دفاع آمریکا مجموع کمک امنیتی این کشور به اوکراین از زمان روی کار آمدن دولت جو بایدن را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که از زمان روی کار آمدن جو بایدن در ژانویه ۲۰۲۱، واشنگتن بالغ بر ۵۶.۱ میلیارد دلار به اوکراین کمک امنیتی کرده است!

با نزدیک شدن دوران ریاست جمهوری بایدن به روزهای پایانی، کمک‌های نظامی بیشتر واشنگتن به کی‌یف در گرو نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکاست.

کامالا هریس، معاون بایدن که پس از کناره‌گیری وی از نامزدی حزب دموکرات، به احتمالاً فراوان نامزد این حزب خواهد شد، در صورت پیروزی در انتخابات آمریکا احتمالاً سیاستی مشابه سیاست بایدن را درباره اوکراین اتخاذ خواهد کرد و در آن سو، در صورت پیروزی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان، شرایط متفاوت خواهد بود. ترامپ بارها نسبت به قطع کمک مالی و نظامی به کی‌یف تهدید کرده و هشدار داده است.

براساس گزارشی که پنتاگون منتشر کرده، از آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، آمریکا بیش از ۵۵.۴ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است.

در این گزارش، فهرستی از مهمات پدافندی، توپخانه‌ای، سامانه‌های خمپاره‌انداز، موشک ضدتانک و ضدناو، تانک، بالگرد، پهپاد و یک دوجین سخت‌افزار و جنگ‌افزار را ارائه کرده است.

این در حالی است که پنتاگون دیروز از بسته کمک نظامی جدیدی به ارزش ۱.۷ میلیارد دلار برای اوکراین رونمایی کرد که عمده آن را مهمات پدافند هوایی، گلوله توپخانه و خمپاره، اسلحه‌های سبک و مواد منفجره تشکیل می‌دهد. این بسته، شصت‌ودومین بسته تجهیزاتی است که از آگوست ۲۰۲۱ و از محل زرادخانه پنتاگون در اختیار اوکراین قرار می‌گیرد.

پیش‌تر، پیشنهادات کمک نظامی به کی‌یف برای گرفتن چراغ سبز از کنگره، با چالش‌های زیادی روبه‌رو بود به طوری که امسال یک بسته ۶۱ میلیارد دلاری به دلیل مخالفت جمهوری‌خواهان، ماه‌ها در کنگره آمریکا بلاتکلیف بود و در نهایت در ماه آوریل با تقلای فراوان تصویب شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ