اعزام ۲۰ هزار نفر از مردم قزوین به مناطق عملیاتی غرب کشور

اقتصاد ایران: قزوین-معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر (عج) گفت: با برنامه ریزی انجام شده بیش از ۲۰ هزار قزوینی برای بازدید از مناطق عملیاتی غرب کشور راهی این مناطق خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی حسینی در نشست خبری راهیان نور و قرارگاه مهارت آموزی سربازان که پیش از ظهر سه‌شنبه در سالن جلسات شهید حسن‌پور سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس نقطه عطف و قطعه طلایی انقلاب است، در زمان انقلاب امام راحل با شعار «نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی» برای اولین بار تمام جهان برای مواجه با انقلاب متحد شدند و از تمام تلاش خود برای شکست انقلاب استفاده کردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر (عج) بیان کرد: ماحصل تمام اتحاد فکری، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشورهای غربی اتحادی برای نبرد با کشور ما بود تا انقلاب را با بدو تأسیس سرنگون کنند که در این بین دفاع مقدس یک مقابله محکم دربرابر دشمن بود.

وی افزود: دفاع مقدس فتح الفتوح جوانان گمنامی بود که به عنوان سرداران و امیران بزرگ نظام به جهان معرفی شدند، این جوانان با ابتکار، خلاقیت و ولایت پذیری خود تمام نظامیان جهان را متحیر کردند.

این مسؤول بیان کرد: جوانان دفاع مقدس بدون امکانات و تجهیزات، بدون سپری کردن آموزش‌های نظامی و مهارت‌های لازم در مقابل دشمن ایستادند و راهیان نور مسیری است که ما می‌توانیم جوانان امروزی را با جوانان دفاع مقدس و فتوحات آنان آشنا کنیم.

وی ادامه داد: دفاع مقدس در واقع مکتب نورانی عاشورا و کربلا است که در پی آن جوانان از تمامیت ارزشی کشور دفاع کردند و این دفاع به گونه‌ای بود که در طول ۲۵۰ حتی ذره‌ای از خاک کشور جدا نشد و این درحالی بود که دشمنان ما مجهز اما دستان ما خالی بود و این رهبری پیامبرگونه امام و ایمان جوانان بود که دشمنان را مأیوس کرد.

این مسؤول مطرح کرد: راهیان نور در چهار عرصه، راهیان نور جنوب به عنوان اولین نوع راهیان نور در شش ماه دوم سال، راهیان مناطق غرب و شمال غرب، راهیان نور مکتب شهید سلیمانی در روز سالگرد شهادت ایشان و راهیان پیشرفت و بازدید از دستاوردهای نظام در مناطق مختلف اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: برای ارتقا سطح راهیان نور غرب کشور سه جلسه خارج از سپاه، ۱۱ جلسه داخل سپاه و پنج جلسه خارج از استان برگزار شد و در نهایت طبق سهمیه ۲۰ هزار نفر سهمیه برای برگزاری اردوهای راهیان نور به استان تعلق گرفت و اکنون ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از راهیان نور غرب کشور استقبال کردند که این دوره تا پایان تابستان و در ۱۵ مرحله ادامه دارد که البته چند روز پیش و پس از اربعین به دلیل حماسه بزرگ اربعین حسینی این اعزام‌ها متوقف خواهد شد.

حسینی مطرح کرد: برای افزایش کیفیت این دوره‌ها تلاش شد تا از تجارب مدیران کارآمد و راویان باتجربه و بااسناد عامه پسند استفاده شود.

وی در ادامه با تأکید بر هماهنگی‌های انجام شده با سپاه کرمانشاه و همدان و تشکیل شورای اداری با محوریت استانداری و به دبیری سپاه برای انجام هرچه بهتر دوره‌ها یادآور شد: به جهت ایجاد تفریحات لازم برای زائرین در کنار سفر معنوی راهیان نور بازید از مراکز باستانی و ابنیه تاریخی، بازدید از باغ موزه دفاع مقدس در همدان، بازدید از کارخانجات و دستاوردهای صنعتی کرمانشاه در قالب پک اردویی بازدید از یادمان‌ها، امامزاده باقر (ع)، طاق بستان و مزار شهدا طاق بستان، پل ذهاب، مناطق عملیات مرصاد، بازی دراز و یادمان شهید بهشتی برنامه‌ریزی شده است.

این مسؤول مخاطبین این اردوها هستند اما عمده توجهات ما به قصر اثرگذار دانش‌آموز است که البته در سال جاری قشر اصحاب رسانه نیز مخاطب یکی از این دوره‌ها خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اولین دوره اعزام اردوهای راهیان نور با اعزام ۳۶۰ دانش‌آموز دختر دیروز رقم خورد.

حسینی با اشاره به طرح مهارت آموزی سربازان عنوان کرد: در طرح مهارت آموزی سربازان چنین مطرح شده که سربازان حوزه‌های مختلف نیروهای مسلح حین خدمت سربازی مهارت‌هایی به جهت پر کردن اوقات فراغت و یادگیری مهارتی برای اشتغال به نفع آینده خود فراگیرند که این اقدام سبب توانمندسازی و کیفی‌سازی مهارت سربازان برای اشتغال و البته تقویت هنر و استعداد آنها است.
وی با تأکید بر اینکه سربازان در ۲۰ رشته کاربردی مهارت‌های مختلفی را فرا می‌گیرند ابراز کرد: برای اینکه فضای سربازی فضای یکنواخت نباشد و در آن انگیزه و خلاقیت استعداد سربازان شکوفا شود ارگاه‌هایی برای مهارت هنری و صنعتی سربازان در نظر گرفته شده است.

این مسؤول گفت: ذیل این طرح‌ها مسابقه دو سالانه سربازان وظیفه نظام ر قالب‌های هنر و صنعت و در سه سطح شهرستانی استانی سازمانی تهران در نهایت کشوری برگزار می‌شود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه اطلاع‌رسانی این مسابقات از تیرماه آغاز شده و اختتامیه آن در اول آذرماه خواهد بود بیان کرد: مرحله اول سربازان با تکه بر خود اظهاری توانایی‌های خود وارد این مسابقات می‌شوند در مرحله دوم رده‌بندی و امتیازبندی شده و در مرحله سوم پس از سپری کردن آزمون‌های تئوری عملی آرد مرحله چهارم که یک مرحله پروژه محور است می‌شوند و نفرات برتر رد تشویق قرار گرفته و از امتیازاتی بهره‌مند می‌شوند که البته سازمان مربوطه نیز در این فرایند حائزِ امتیاز خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ