مرکز رصد زنان وخانواده رونمایی شد

اقتصاد ایران: مراسم رونمایی از مرکز رصد زنان و خانواده با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و دختر رئیس جمهور برگزار شد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم رونمایی از مرکز رصد زنان و خانواده با حضور انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و زهرا پزشکیان دختر رئیس جمهور امروز در دفتر معاونت زنان رئیس جمهور برگزار شد. این مرکز قرار است ضمن رصد شاخص‌های مربوط به عدالت جنسیتی، نسبت به گردآوری اطلاعات و داده های آماری در حوزه زنان اقدام کند.

لیلا رضایی مشاور آماری امور زنان در ابتدای مراسم در خصوص شاخص جنسیتی حوزه زنان اظهار کرد: یکی از اهداف معاونت، راه اندازی سامانه رصد و پایش شاخص‌های جنسیتی حوزه زنان و خانواده بود، در این خصوص مسائلی مانند عدم پوشش کامل شاخص‌های حوزه زنان، عدم پوشش کامل همه دستگاه‌ها، وجود آمارهای موردی، عدم وجود تعاریف و مفاهیم و تعداد محدود شاخص در حوزه زنان و خانواده پیش رو بود.

وی در خصوص تغییرات صورت گرفته گفت: شاخص‌ها در هشت عرصه آموزش و پرورش، جمعیت و خانواده، حقوق و امنیت، حمایت‌های اجتماعی، سلامت، فرهنگ، کار و اقتصاد و مشارکت سیاسی بازنگری شده است. بر اساس گزارشی که در سال٩٩ در معاونت طراحی شده بود تعداد شاخص‌ها را به 546 شاخص افزایش دادیم، که از این تعداد 220 شاخص عدالت جنسیتی تشخیص داده شده به ١٨١ شاخص تقلیل پیدا کرد. از ٢6 دستگاه اطلاعات دریافت کردیم که از این تعداد 6 دستگاه همچنان اطلاعاتی ارسال نکرده‌اند و پیگیری دریافت داده‌ها از دستگاه‌های بی پاسخ مانده است.

مشاور آماری امور زنان افزود: پیگیری داده‌هایی که به خاطر محدودیت زمانی توسط دستگاه‌ها ارسال نشده، تهیه فرم جهت گردآوری اطلاعات، تهیه گزارشات تحلیلی، انعکاس مشکلات سامانه‌ها برای اصلاح و به روز رسانی سامانه رصد طی سال‌های آتی از سری اقداماتی است که باید صورت گیرد. داشبوردها آماده شده‌اند و اطلاعاتی که در دست داریم تا سال 1402 بوده و البته لازم است اطلاعات به روزرسانی شوند.

معاونت امور زنان و خانواده , زنان و خانواده , انسیه خزعلی ,

انسیه خزعلی معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده نیز در این آیین بر ضرورت عدالت در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: در شغل منعطف در برنامه هفتم پیشرفت، بحث برابری مطرح نیست بلکه بحث عدالت مطرح شده است. همچنین در قانون کار، وضعیت باید به گونه‌ای باشد که به بانوان و خانواده آنان صدمه‌ای وارد نشود.

خزعلی بحث آمار را برای برنامه ریزی صحیح و ارایه آمار درست به مجامع بین‌المللی ضروری دانست و با اشاره به آمار ارایه شده در خصوص رتبه 143 ایران در شکاف جنسیتی گفت: علت این آمار این است که اطلاعات ایران به درستی به این مجامع منتقل نشده است.

وی مرکز رصد زنان و خانواده را مرجعی برای ارایه آمار معتبر به مجامع بین المللی برشمرد و افزود: یکی از فعالیت های این دوره معاونت، رصد دستگاه‌ها برای اعمال قانون و نظارت اجرای برنامه های تصویب شده ستاد ملی زن و خانواده است که در رصدی که هر شش ماه یکبار انجام شد، باید گفت مواردی که در این دولت تصویب شده به خوبی اجرا می شود.

انسیه خزعلی با بیان اینکه امیدواریم همه قوانین مجلس شورای اسلامی و قوانین مرتبط به ازدواج قابلیت اجرا داشته باشد، خاطرنشان کرد: هماهنگی معاونت زنان با سایر دستگاه‌های اجرایی از تاکیدات رئیس جمهور شهید بود.

فاطمه محمد بیگی نماینده مجلس شورای اسلامی در جریان رونمایی از این مرکز با اشاره به عبارت عدالت جنسیتی که در یکی از جداول برنامه‌های این مرکز درج شده بود، اظهار داشت: حوزه زنان به شدت ظریف است و تک تک اصطلاحات و آمار با کوچکترین جا به جایی، ممکن است محتوای دیگری را به مردم برساند.

وی با بیان اینکه قرار بود ایجاد این مرکز در دولت سیزدهم اتفاق بیفتد، از معاونت زنان ریاست جمهوری برای راه اندازی این مرکز قدردانی و تاکید کرد: اشکالاتی در کار وجود دارد که طبیعی است و باید اصلاح شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ