هرج و مرج در اراضی اشغالی/ در ۶ ساعت طوفانی چه گذشت؟

اقتصاد ایران: همزمان با اوضاع بغرنج صهیونیستها در شمال فلسطین اشغالی، دیروز درگیری‌های شدیدی میان نیروهای پلیس با ارتش این رژیم در مرکز اراضی اشغالی رخ داد که بار دیگر شکاف داخلی اشغالگران را نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، در بحبوحه بحران بزرگی که رژیم صهیونیستی در چندین جبهه در سایه جنگ غزه گرفتار آن شده، اختلافات داخلی در جامعه صهیونیستی روز به روز تشدید می‌شود و از دیروز مناطق مختلف اراضی اشغالی صحنه درگیری‌های شدید داخلی میان صهیونیست‌ها بود.

در این زمینه پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دادگاه نظامی بازجویی از نظامیان متهم به تجاوز جنسی به یک اسیر فلسطینی را در حالی پایان داده که درگیری‌های امنیتی و نظامی بی‌سابقه‌ای در نزدیکی پایگاه «بیت لید»، رخ داد.

بعد از اینکه ده‌ها تن از تظاهرات کنندگان راست‌گرا از جمله نظامیان نقاب‌دار، در اعتراض به دستگیری نظامیانی که متهم به تجاوز جنسی علیه یک اسیر فلسطینی اهل غزه بودند، به دادگاه نظامی در بیت لید حمله کردند، هرج و مرج شدیدی بر پایگاه بیت لید در مرکز فلسطین اشغالی، از بعد از ظهر روز گذشته به وجود آمده است.

خبرنگار الجزیره در این زمینه اعلام کرد: حکمی که دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی برای این نظامیان متهم به تجاوز جنسی صادر کرده، هنوز فاش نشده است؛ اما تنش‌ها به اوج خود رسیده و نیروهای ارتش این رژیم دادگاه را محاصره کرده‌اند.

این اتفاقات بعد از آن رخ داد که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز تحقیقات درباره آزار و اذیت جدی یک اسیر فلسطینی خبر داد و در پی آن پلیس رژیم اشغالگر، ۱۰ نظامی مظنون به آزار جنسیِ یک اسیر فلسطینی را دستگیر کردند.

در پی آن درگیری شدیدی میان نیروهای پلیس و اعضای یگان ذخیره ارتش صهیونیستی که مظنون به تجاوز جنسی به اسرا بودند، اتفاق افتاد.

روزنامه عبری هاآرتص در این زمینه به اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی اشاره کرد که نشان می‌دهد در حال انجام تحقیقات جنایی درباره نظامیان در خصوص شهادت ۴۸ اسیر فلسطینی است که اغلب آنها اهل غزه بودند و ۳۶ تن از آنها در بازداشتگاه مخوف «سدی تیمان» جان خود را از دست دادند.

رسانه‌های عبری گزارش دادند: ارتش نظامیانی که آماده شرکت در جنگ غزه هستند و شماری از نظامیان در کرانه باختری و نیز نظامیانی که در مرخصی هستند را برای استقرار در نزدیکی اردوگاه بیت لید، احضار کرده است. ارتش همچنین بعد از حمله معترضان افراطی به دادگاه نظامی، سه گردان خود را که قرار بود در روزهای آینده به نوار غزه بروند به پایگاه بیت لید منتقل کرد.

بر اساس این گزارش‌ها، «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی از داخل پایگاه مذکور گفت که ارتش از نظامیان عادی و نیروهای ذخیره خود حمایت می‌کند و ما می‌خواهیم، اطمینان حاصل کنیم که هیچ اتفاق خطرناکی در این پایگاه رخ نخواهد داد.

هالیوی گفت: تلاش برای حمله به پایگاه‌ها توسط آشوبگران، رفتاری خطرناک و غیرقانونی است و این وضعیت هرج و مرج به ارتش، امنیت داخلی و تلاش‌های جنگی آسیب می‌زنند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم در این زمینه گزارش داد که هرتزی هالیوی با فرمانده پلیس و سایر فرماندهان، در حال انجام یک ارزیابی امنیتی در رابطه با حمله به پایگاه بیت لید است و هالیوی جلسه تصمیم‌گیری عملیاتی کابینه در خصوص جبهه شمالی را برای رفتن به این پایگاه، ترک کرد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار کلیپی از حمله معترضان راستگرا به دادگاه نظامی و درگیری آنها با نیروهای پلیس، اعلام کرد که بعد از حمله فعالان راستگرا به دادگاه نظامی بیت لید، هرج و مرج در این منطقه حاکم شده است.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی هم یک ویدئو منتشر کرد که نشان می‌دهد ده‌ها نفر در تلاش برای ورود به دروازه آهنی داخل مقر دادگاه نظامی هستند. رسانه صهیونیستی اسرائیل هیوم گزارش داد که بعد از حمله به پایگاه بیت لید، اوضاع امنیتی در شمال مختل شده است.

هاآرتص هم به نوبه خود گزارش داد: نزدیک به ۲۰۰ فعال راستگرا به مقر دادگاه نظامی در پایگاه بیت لید حمله کردند؛ جایی که ۹ نیروی ذخیره ارتش برای بازجویی به خاطر آزار و اذیت جدی یک اسیر فلسطینی در بازداشتگاه سدی تیمان، به آنجا منتقل شده بودند.

این رسانه صهیونیستی افزود: در میان حمله کنندگان، افراد نقاب‌دار و مسلحی حضور داشتند که لباس‌های برخی از آنها نشان می‌دهد از اعضای یگان نگهبانی در اردوگاه سدی تیمان هستند. همچنین تعدادی از اعضای کنست در این حمله حضور داشتند.

«یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در واکنش به این هرج و مرج اعلام کرد: ما امروز در لبه پرتگاه نیستیم، بلکه در داخل پرتگاه هستیم و این نشان می‌دهد، اتفاقاتی که در حال رخ دادن است، یک تهدید موجودیتی جدی برای اسرائیل به شمار می‌رود و امروز همه چیز از خطوط قرمز رد شده است.

از طرف دیگر وزرا و مقامات صهیونیست هم از نظامیان دستگیر شده دفاع کردند، از جمله «ایلی کوهن» وزیر انرژی رژیم اشغالگر وابسته به حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو اعلام کرد: ما باید همه این سربازان را در آغوش بگیریم و به آنها درود بفرستیم، نه اینکه آنهارا بازجویی و تحقیر کنیم.

«ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر هم در این زمینه گفت: صحنه دستگیری بهترین قهرمانان ما در سدی تیمان توسط افسران پلیس بسیار شرم آور است.

«یولی ادلشتاین» رئیس کمیته خارجی و امنیت کنست رژیم صهیونیستی هم با دفاع از نظامیان متجاوز این رژیم اعلام کرد: ما در برابر این صحنه تسلیم نمی‌شویم، وضعیتی که در آن نیروهای پلیس به پایگاه ارتش حمله می‌کنند، غیر قابل قبول است و من هرگز اجازه تکرار آن را نخواهم داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ