آماده‌باش شبانه روزی فرودگاه مهرآباد برای پذیرش پروازهای تحلیف

اقتصاد ایران: فرودگاه بین‌المللی مهرآباد بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با تمام مبادی کشوری، لشکری و امنیتی، در تمام ساعات شبانه‌ روز آماده پذیرش پروازهای VIP مقامات عالی رتبه کشورهای مختلف جهان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، از زمان اعلام خبر مهم برگزاری مراسم تحلیف نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی به میان آمد، بار دیگر وظیفه‌ای سنگین بر دوش شرکت فرودگاه و ناوبری هوایی ایران قرار گرفت و علاوه بر مدیریت ستادی، جلسات منسجم و تخصصی در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد برگزار شد و ابراهیم مرادی، راهبر این فرودگاه و سایر مدیران و دست‌اندرکاران آن، ضمن هماهنگی با تمامی نقش‌آفرینان این فرودگاه، برنامه‌ریزی مناسب را برای میزبانی شایسته از مقامات عالی‌رتبه خارجی انجام دادند.

ناگفته پیداست که سفر مقامات عالی‌رتبه کشورهای جهان به پایتخت جمهوری اسلامی ایران به دلایل مختلف در توسعه روابط و مناسبات همه‌جانبه کشورمان با کشورهای جهان اهمیت زیادی دارد و در چنین هنگامه‌ای نقش فرودگاه بین‌المللی مهرآباد نیز در توسعه روابط بین‌المللی ایران با سایر کشورهای جهان از گذشته بسیار کم‌نظیر می‌شود.

از عصر دیروز (هشتم مرداد) ورود مقامات بلند مرتبه جهان با پرواز از کشورهای مختلف به فرودگاه مهرآباد آغاز شده است.

ابراهیم مرادی، عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و راهبر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با تمام مبادی کشوری، لشکری و امنیتی، فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در تمام ساعات شبانه روز آماده پذیرش پروازهای VIP مقامات عالی رتبه کشورهای مختلف جهان خواهد بود.

همچنین طبق گفته علیرضا شریفی، معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی، حضور بیش از ۷۰ هیأت خارجی سیاسی و ۶۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی در مراسم تحلیف رئیس جمهوری اسلامی ایران قطعی شده و هواپیماهای حامل مقامات یادشده از روز گذشته به تدریج وارد فرودگاه مهرآباد شده و برخی پروازها نیز وارد فرودگاه امام خمینی (ره) می‌شوند.

با توجه به استقبال و بدرقه میهمانان خارجی شرکت کننده در مراسم تحلیف و طبق برنامه‌ریزهای انجام شده پروازهای فرودگاه مهرآباد در روز نهم مرداد ماه سال جاری، تا ساعت ۱۲ محلی به صورت عادی انجام خواهد شد و از ساعت ۱۲ محلی تا ساعت ۲۲ این فرودگاه هیچ‌گونه پرواز ورودی داخلی نخواهد داشت و تنها انجام پروازهای خروجی داخلی از این فرودگاه به مقاصد مختلف امکان پذیر خواهد بود.

برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم مهم سیاسی در کشورمان، تشریفات مجلس شورای اسلامی و وزارت امور خارجه در قالب کمیته‌ای مسئولیت دعوت از رؤسای جمهور، رؤسای مجالس، وزرای خارجه و سایر مقامات کشورهای مختلف را بر عهده دارند، تا شاهد حضور مقامات مذکور در فرودگاه مهرآباد باشیم.

بنا بر روال ادوار گذشته انتخابات ریاست جمهوری و با توجه به اهمیت حقوقی مراسم تحلیف رئیس جمهور که نماد مردم سالاری و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در کشور است، این مراسم با حضور میهمانان داخلی و خارجی در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و به همین منظور تعدادی از هیأت‌های خارجی علاوه بر فرودگاه مهرآباد، از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور می‌شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ