هشدار هواشناسی نسبت به سیلاب در جنوب شرق کشور

اقتصاد ایران: سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی، از فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط استان‌های جنوب شرق خبر داد که سبب سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی، از فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط استان‌های جنوب شرق خبر داد که سبب سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی می‌شود.

این سامانه با سطح هشدار نارنجی امروز (سه‌شنبه) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان و جنوب و جنوب غرب کرمان فعالیت می‌کند که مخاط‌راتی نظیر رگبار باران، رعد و برق همراه با وزش باد شدید و سیلابی شدن مسیل‌ها پی دارد.

اثرات مخاطره آمیزی سامانه شامل سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی است.

توصیه می‌شود برای کاهش اثرات مخاطره آمیز فعالیت سامانه نسبت به «عدم تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع» اقدام شود.

همچنین توصیه می‌شود از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آب‌روها و دهانه پل‌ها اطمینان شود و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده اتخاذ شود.

آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان و امدادی» از دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی برای شرایط پیش رو است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ