رئیس تایوان: تبعات حمله چین، از جنگ اوکراین و کرونا بیشتر است!

اقتصاد ایران: رئیس جزیره تایوان مدعی شد که تهدید چین علیه هر کشوری، تهدید علیه جهان است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، «لای چینگ ‎ ته» رئیس جدید جزیره تایوان مدعی است که تهدید چین علیه هر کشوری، تهدید علیه جهان است و از کشورهای جهان خواست تا علیه «گسترش اقتدارگرایی» متحد شوند!

چینگ‌ته در اجلاس ائتلاف میان‌پارلمانی با موضوع چین ( IPAC) صحبت می‌کرد. این ائتلاف از اعضای پارلمان بیش از ۲۰ کشور و با تمرکز با نوع ارتباط با چین تشکیل شده است.

وی در این اجلاس با قدردانی از ۴۹ قانونگذار ۲۳ کشور و همچنین پارلمان اروپا به دلیل سفر به تایپه و برقراری ارتباط با این جزیره، مدعی شد که هیات‌های اعزامی این کشورها به تایوان از «اهمیت این جزیره برای کشورهای مختلف حکایت دارد»!

رئیس تایوان مدعی شد: باید تاکید کنم که تهدید چین علیه هر کشوری، تهدیدی علیه جهان است. تایوان برای پیوستن به شرکای دموکراتیک و تقویت چتر دموکراسی و همچنین حفاظت از کشورهای دموکراتیک مقابل تهدید ناشی از گسترش اقتدارگرایی، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

لای در ادامه گفت که تایوان «باید به منظور جلوگیری از جنگ، خود را برای جنگ مهیا کرده و از مسیر قدرت، به صلح دست یابد.»

وی مدعی شد: ما همچنین به مذاکره به جای رویارویی با چین، علاقه‌مند هستیم. رئیس تایوان همچنین مدعی شد که حمله احتمالی چین به این جزیره خودمختار، تبعات جهانی به مراتب بیشتری نسبت به جنگ اوکراین یا همه‌گیری کووید -۱۹ دارد.

چین جزیره تایوان را بخشی از قلمروی خود می‌داند. به باور پکن، لای که ۲۰ مه امسال ریاست این جزیره را عهده‌دار شد، «عنصری جدایی‌طلب و خطرناک» است.

پکن سه روز پس از مراسم تحلیف وی، رزمایش گسترده‌ای را حوالی تایوان برگزار کرد. چین اظهارات چینگ‌ته در مراسم تحلیف را تحریک‌آمیز خواند و تاکید کرد که آنچه در این مراسم بیان شد، اذعان به «جدایی‌طلبی تایوان» است. چین گرچه همواره بر الحاق صلح‌آمیز تایوان تاکید کرده اما توسل به زور را برای الحاق این جزیره رد نکرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ