بررسی انواع بیمه ها و مزایا و معایب آنها

اقتصاد ایران: بیمه یکی از امتیازاتی است که سیستم‌های مدرن در اختیار شهروندان خود می‌گذارند. در واقع هر فرد با داشتن بیمه، می‌تواند خود را از نظر مالی در برابر انواع حوادث مصون نگه دارد؛ البته مهم است که بیمه را با چه هدفی و برای چه افرادی تهیه کنید. مثلا بیمه عمر بعد از فوت فرد به اعضای درجه یک خانواده او پرداخت می‌شود یا بیمه شخص ثالث در هنگام تصادف‌های رانندگی آسیب فرد و خودرو را جبران می‌کند. بیمه‌ها رایگان نیستند و برای استفاده از خدماتشان، باید به صورت ماهانه یا دوره‌ای مبلغی را بپردازید.

بیمه‌ها بسیار متنوع هستند و البته قیمت‌ها و روش‌های پرداخت گوناگونی نیز دارند. شما می‌توانید هر وقت که بخواهید خودتان را به شیوه‌های مختلف بیمه کنید، مبلغ آن را یک جا یا به صورت اقساطی بپردازید و از مزایای آن استفاده کنید؛ همچنین شرکت‌ها نیز موظف هستند کارمندان خود را بیمه تامین اجتماعی کنند. در این مطلب انواع بیمه‌ها در ایران و امکان خرید قسطی آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

انواع بیمه‌های ایرانی را بیشتر بشناسید

در ایران تنوع بالایی از بیمه‌ها برای پوشش موارد مختلفی وجود دارد. در ادامه انواع مختلف بیمه در ایران را بررسی می‌کنیم.

بیمه تامین اجتماعی

 در این نوع بیمه، ارائه‌دهنده خدمات سازمان تامین اجتماعی کشور است. بیمه تامین اجتماعی یکی از وظایف کارفرما در برابر همه کارمندان و کارگران است و حق بیمه به مقدار ۷٪ حقوق آن‌ها به صورت خودکار پرداخت می‌شود؛ همچنین افراد می‌توانند به صورت خویش‌فرما خود و خانواده را بیمه تامین اجتماعی کنند و از خدمات درمانی آن بهره‌مند شوند.

بیمه تکمیلی

این بیمه نیز برای خدمات درمانی است، در واقع برای آن دسته از خدماتی که با بیمه تامین اجتماعی پوشش داده نمی‌شوند. بانک‌ها و موسسات تامین‌کننده بزرگ، انواع بیمه‌ها را با پوشش‌های مختلف (و قیمتی بالاتر از بیمه تامین اجتماعی) به شهروندان ارائه می‌دهند. انواع جراحی، زایمان، خدمات پاراکلینیکی و حتی دندانپزشکی از جمله خدمات بیمه تکمیلی است.

بیمه عمر

 یکی از انواع بیمه‌ای که برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌شود، بیمه عمر است. این بیمه محدودیت زمانی ندارد و بعد از فوت بیمه‌شونده سرمایه عمر او را به صورت یک مبلغ انتخابی در اختیار بازماندگان وی (اعضای خانواده) می‌گذارد؛ علاوه‌بر فوت، بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری قلبی، سکته مغزی و پیوند اعضا نیز شامل بیمه عمر می‌شوند.

بیمه شخص ثالث

 این بیمه برای پرداخت خسارت به افرادی است که در یک تصادف رانندگی، خسارت دیده‌اند. از مزایای بیمه شخص ثالث می‌توانیم به این اشاره کنیم که بیمه شخص ثالث هم پوشش جانی دارد و هم پوشش مالی؛ یعنی از دیه و هزینه‌های درمان گرفته تا آسیب‌های احتمالی به خودرو پوشش داده می‌شود.

بیمه بدنه خودرو

همان‌طور که از اسم این بیمه مشخص است، بیمه بدنه برای خودروهایی است که در تصادف آسیب می‌بینند. یکی از تفاوت‌های بیمه بدنه با بیمه شخص ثالث این است که حتی اگر مقصر باشید، بیمه خسارت ماشین شما را پرداخت می‌کند. لازم به ذکر است که بیمه بدنه شامل حوادثی مثل آتش‌سوزی، سقوط و حتی سرقت نیز می‌شود.

بیمه آتش‌سوزی

هر شخصی می‌تواند خانه یا ملک خود را در برابر آتش‌سوزی و آسیب‌های ناشی از آن بیمه کند. بیمه آتش سوزی هزینه‌هایی مثل پاک‌سازی و جمع‌آوری ضایعات، اسکان موقت برای افراد واحدها و اسباب‌کشی و البته موارد دیگر را تحت پوشش قرار می‌دهد و انواع مختلفی دارد.

بیمه موبایل

یکی از انواع بیمه‌های ایرانی که برای همه مفید و کاربردی است، بیمه موبایل است. اگر تلفن همراه نسبتا گران‌قیمتی دارید، بهتر است آن را در برابر سرقت یا حوادث دیگر بیمه کنید. بیمه موبایل انواع مختلفی دارد و حوادثی مثل دزدی، آب‌دیدگی و نم‌زدگی، نوسانات برق، آتش‌سوزی، سیل و… را نیز پوشش می‌دهد. شما البته می‌توانید وسایل دیگری مثل تبلت و لپ‌تاپ را نیز بیمه کنید.

بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی، برای پوشش حوادث و اتفاقاتی طراحی شده که در سفر برای شما پیش می‌آیند. شرکت بیمه‌کننده متعهد می‌شود که هزینه‌هایی اضافی سفر مثل خسارات جانی، هزینه‌های درمانی و پزشکی، گم شدن مدارک شناسایی، چمدان و… را در طول سفر شما به داخل یا خارج از ایران بپردازند.

بیمه حوادث گروهی

یکی از انواع بیمه‌ ها که نه برای فرد، بلکه برای گروهی از اشخاص در نظر گرفته می‌شود، بیمه حوادث گروهی است. بیمه حوادث گروهی یک نوع بیمه سازمانی است و شرکت‌ها می‌توانند برای کارمندان خود آن را تهیه کنند. حق بیمه کمتر، دسترسی به پوشش‌های مختلف، امکان خرید قسطی بیمه و صرفه‌جویی در زمان از مزایای بیمه حوادث گروهی است.

خرید اقساطی بیمه با ازکی‌وام

اگر بین انواع بیمه‌ها در حال جستجو هستید و می‌خواهید با قیمتی مناسب، بهترین گزینه ممکن را برای خود یا کارکنان شرکت‌تان انتخاب کنید، ازکی‌وام می‌تواند در این مسیر به شما کمک کند. در سرویس خرید آنلاین بیمه، انواع بیمه‌های شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو در اختیار شما هستند تا ببینید و به صورت اقساطی تهیه کنید. شما می‌توانید با فیلترهای مختلف بهترین بیمه‌ها با پوشش‌های مختلف را بررسی کرده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید؛ در نهایت نیز  بعد بدون درگیری با مراحل اداری صدور بیمه، در عرض چند دقیقه به صورت کاملا آنلاین بیمه خود را تهیه کنید.


 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ