شیراز و صدرا با مشکل جدی کمبود آب مواجه‌اند

اقتصاد ایران: شیراز-فرماندار شیراز با اشاره به مشکلات کم آبی در شهر صدرا و روستاهای اطراف شیراز گفت: امسال با توجه به گرم شدن هوا نه تنها در روستاها بلکه در تمام نقاط فارس با کمبود و قطع آب مواجه هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، لطف‌الله شیبانی با اشاره به اینکه بیشترین اعتبارات عمرانی سال جاری در کلانشهر شیراز برای رفع مشکل کم آبی تخصیص یافته اظهارداشت: مجموعه استانداری فارس تلاش دارد در سال اینده مشکلات قطع آب حل شود.

وی ادامه داد: این تنش آب در جنوب استان بیشتر وجود دارد و با توجه به خشک شدن ۲ چاه در شهر صدرا این مشکلات بیشتر شده است به همین منظور خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن به صدرا وصل شده اما با ایجاد این ظرفیت جدید نتوانستیم کمبود آب را جبران کنیم.

شیبانی اظهار کرد: هزینه‌ای برای حفر چاه سمت باجگاه در نظر گرفته شده است تا خط انتقالی به صدرا کشیده شود، تابستان سال گذشته مشکلی به این وسعت نبود اما امسال به دلیل گرمی هوا و استفاده از سیستم‌های سرمایشی یکی از پرمصرف‌ترین وسیله‌ها در مصرف آب و برق وسایل سرمایشی است.

فرماندار با تأکید بر موضوع صرفه‌جویی ادامه داد: شهروندان باید با مدیریت و درایت در مصرف آب و برق صرفه‌جویی کنند تا فصل گرما را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به پنج بخش اساسی که بیشترین مسائل اجتماعی در آن‌ها وجود دارد، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۳ بیشترین اعتبارات عمرانی در شهر شیراز را برای بخش آب است و چهار بخش که بیشترین مسائل اجتماعی در آن وجود دارد شامل فضای آموزش، بهداشت، ورزش جوانان و راه است که بر همین اساس اعتبارات دسته بندی شد و بیشترین اعتبار برای بخش آب در نظر گرفته شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ