آتش‌سوزی در مراتع شهرستان جم مهار شد

اقتصاد ایران: بوشهر- رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم گفت: آتش‌سوزی در بیش از ۳۰۰ هکتار مراتع شهرستان جم مهار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز غلامی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در مراتع شهرستان جم اظهار داشت: آتش‌سوزی گسترده در مراتع تنگمان- جمال آباد و دووتوولی به اداره منابع طبیعی شهرستان جم اعلام شد که در اسرع وقت نیروهای یگان حفاظت به محل حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: در عملیات اطفای آتش در مراتع یادشده ماشین‌های آتش‌نشانی و ادوات لازم با همکاری شرکت پالایشگاه گاز فجر جم، شهرداری‌های جم، انارستان و ریز، دهیاری‌ها، منطقه عملیاتی نار و کنگان، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پادگان شهید چمران، نیروی انتظامی، اداره جمعیت جوانان هلال احمر، اورژانس ۱۱۵ همکاری کردند و در نهایت با همکاری و جانفشانی پرسنل یگان حفاظت شهرستان، دامداران، نیروهای بسیج و سپاه و جوامع محلی موفق به مهار آتش در مراتع شدند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم با بیان اینکه این حادثه مساحت ۳۰۰ تا ۵۰۰ هکتار از مرتع یاد شده در معرض آتش قرار داد، گفت: بیشتر پوشش کف شامل گونه گندم علف بهمن، گونه‌های بوته‌زار و درختی مانند کنار و بادام کوهی دچار آسیب شدند که پس از بررسی فنی مساحت دقیق از مراتع و تعداد گونه‌های آسیب دیده اعلام خواهد شد.

غلامی اضافه کرد: در حین اطفای آتش یکی از نیروهای یگان حفاظت شهرستان جم دچار حادثه شد که با تلاش به موقع نیروهای هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ مشکلات رفع و بهبودی حاصل شد.

وی ضمن تشکر ویژه از حضور مؤثر فرماندار شهرستان جم از ابتدای حریق و همه ادارات و نهادها و جوامع محلی، و همه افراد شرکت کننده در کنترل و مهار آتش‌سوزی از مردم خواست در رعایت نکات ایمنی در تابستان برای حفظ و احیا منابع طبیعی کوشا باشند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم در ادامه خواستار همراهی بیشتر برای احیا بیولوژیک مراتع آسیب دیده شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ