سرمایه گذاری تبلیغاتی هنگفت ترامپ برای مقابله با هریس

اقتصاد ایران: کمپین دونالد ترامپ اعلام کرد حملات رعدآسای تبلیغاتی ۱۰ میلیون دلاری را در ۶ ایالت رقابتی با هدف مقابله با هریس راه اندازی خواهد کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کمپین دونالد ترامپ اعلام کرد هفته جاری حملات رعدآسای تبلیغاتی 10 میلیون دلاری را در 6 ایالت رقابتی با هدف کاهش حمایت ها از کامالا هریس، راه اندازی خواهد کرد.

براساس این گزارش، این بزرگترین خرید تبلیغاتی ترامپ از ماه ژانویه است، زمانی که ترامپ با رقبای درون حزبی خود برای کسب نامزدی جمهوری خواهان رقابت می کرد. کمپین ترامپ تاکنون واکنشی به انتشار این خبر نشان نداده اما این حملات تبلیغاتی در حالی صورت می گیرد که ورود هریس به رقابت های انتخاباتی باعث تغییر چرخه رقابت ها شده است.

کناره گیری جو بایدن از رقابت های انتخاباتی و معرفی کامالا هریس به عنوان نامزد احتمالی دموکرات ها، مورد استقبال گسترده هم حزبی هایش و طرفداران عادی حزب قرار گرفت به طوری که کمپین انتخاباتی کامالا هریس اعلام کرد که در نخستین هفته اعلام نامزدی دموکرات ها برای انتخابات پیش رو و راه اندازی این کمپین، 200 میلیون دلار کمک مالی جمع آوری کرده است.  

این کمپین افزود: در یک هفته پس از اعلام کناره گیری بایدن و اعلام آمادگی هریس به عنوان نامزد دموکرات ها، 170 هزار نفر داوطلب جدید نام نویسی کرده‌اند.

دونالد ترامپ روز گذشته یک آگهی تبلیغاتی را در شبکه اجتماعی خود موسوم به تروث سوشیال منتشر کرد و در آن از لغات مخصوص هریس در مصاحبه های قدیمی، رویدادهای انتخاباتی و مناظره های وی استفاده کرد تا چهره او را به عنوان یک فرد لیبرال افراطی بدون اطلاع از روزمرگی های مردم آمریکا ترسیم کند.

همزمان یک کمیته اقدامات سیاسی حامی ترامپ به نام شرکت MAGA ، یک آگهی تبلیغاتی را پخش کرد. این شرکت هفته گذشته اعلام کرده بود که در آگهی های انتقادی جدید از هریس، 32 میلیون دلار را در 3 ایالت هزینه خواهد کرد.

در پاسخ سخنگوی کمپین هریس، ترامپ را به دروغگویی درباره سوابق وی متهم کرد و گفت: کامالا هریس، رهبری کلیدی در همکاری در بین جناح ها برای پیشبرد دولت تاریخی بایدن-هریس بوده است.

در همین حال یک کیمته اقدامات سیاسی حامی دموکرات ها اعلام کرد تلاش 50 میلیون دلاری را برای حمایت از هریس در ایالت های آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا، پنسیلوانیا و ویسکانسین آغاز کرده است. ایالت هایی که می توانند سرنوشت انتخابات را تعیین کنند زیرا ایالت های چرخشی هستند و معمولا هر دو حزب شانس پیروزی در آنها را دارند.

این در حالی است که نتایج نظرسنجی های یک هفته اخیر حاکی از رقابت نزدیک و شانه به شانه هریس و ترامپ در رقابت های ریاست جمهوری و مبارزه تنگاتنگ کمپین هر دو نامزد تا حدود کمتر از 100 روز باقی مانده تا انتخابات دارد.

نتایج نظرسنجی‌های جدید نشریه وال استریت ژورنال که پس از کناره گیری جو بایدن از رقابت های انتخاباتی و ورود کامالا هریس به عرصه رقابت ها انجام شده، نشان می دهد که دونالد ترامپ با 49 درصد در مقابل کامالا هریس با 47 درصد در رقابت های انتخاباتی پیشتاز است.

در همین حال نتایج تازه‌ترین نظرسنجی رویترز نشان می‌دهد کامالا هریس با 44 درصد از دونالد ترامپ با 42 درصد در رقابت‌های انتخاباتی پیشی گرفته است.

همچنین نظرسنجی دیگری که توسط مورنینگ کانسلت انجام شده است، حاکی از آن است که دونالد ترامپ با 47 درصد مقابل کامالا هریس با 45 درصد پیشتاز است.

نتایج نظرسنجی جدید مرکز افکارسنجی ماریست نیز نشان می‌دهد که ترامپ با 46درصد در مقابل هریس با 45درصد در رقابت‌های انتخاباتی شانه به شانه پیش می‌روند.

هریس باید برای تضمین نامزدی‌اش در کنوانسیون دموکرات‌ها در ماه آگوست، حمایت دست‌کم 1969 دلگیت از مجموع 3936 دلگیت را به‌دست آورد.

جیمی هریسون رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا اعلام کرد که این حزب تا تاریخ 7 آگوست (17 مرداد) نامزد نهایی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی خواهد کرد و متعهد به یک فرآیند نامزدی آزاد و منصفانه است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر 2024 (15 آبان) برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ