ناآرامی در ونزوئلا در پی تشکیک آمریکا در نتیجه انتخابات

اقتصاد ایران: گزارش‌ها از ناآرامی‌ها در پایتخت ونزوئلا در پی تشکیک ایالات متحده آمریکا در نتایج اعلام‌شده انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور حکایت دارند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نیروهای امنیتی در ونزوئلا برای متفرق کردن معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور که به پیروزی «نیکلاس مادورو» منجر شد اقدام به شلیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی کردند.

هزاران نفر شامگاه دوشنبه بعد از موضع‌گیری ایالات متحده به خیابان‌های «کاراکاس»، پایتخت ونزوئلا آمدند. برخی از تظاهرات‌کنندگان از حاشیه‌های کوه‌هایی که این شهر را در بر گرفته‌اند به سمت کاخ ریاست‌جمهوری حرکت کردند. 

مخالفان دولت ونزوئلا طبق سیاق گذشته مدعی تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری شده و مدعی شده‌اند «ادموندو گونزالز» با کسب 73.2 درصد از آرای رأی‌دهندگان به پیروزی دست پیدا کرده است.

مادورو تظاهرات‌ها را به محکوم کرده و اعمال خشونت‌آمیز عده‌ای از معترضان را به راست‌گرایان افراطی ونزوئلا نسبت داده است. او گفت: «شاهد اتفاقات مختلف از جمله بیش از 100 حمله تروریستی بوده‌ایم».

کشور ونزوئلا ,

او همچنین با بیان اینکه دولت آمریکا پشت برنامه‌ریزی‌ها برای مخدوش جلوه دادن نتایج انتخابات قرار دارد گفت: «این نتیجه برنامه‌هایی است که من گزارش داده‌اند. پشت این برنامه‌ها گرینگوها (خارجی‌ها) قرار دارند. آنها همیشه حاضرند. قبل از گوایدو، همزمان با او و بعد از او. ساخت آمریکا است.»

رئیس‌جمهور ونزوئلا اضافه کرد: «آنها برنامه‌ریزی کرده‌اند تا از روند انتخابات برای ضربه زدن به شما استفاده کنند. آنها دنبال آسیب زدن دائمی هستند. این گروه یک گروه فاشیستی است. آنها یک گروه خشن، فاسد و ضدانقلاب هستند.»

مادورو همچنین اضافه کر که نزدیک به 90 درصد از کسانی که دستگیر شده‌اند اعتیاد به مواد مخدر و سلاح داشته‌اند و اعتراف کرده‌اند که برای اغتشاش آموزش دیده‌اند. وی اضافه کرد: «آنها می‌خواهند از این موقعیت برای تنش‌آفرینی استفاده کنند و ما اجازه نخواهیم داد».

کشور ونزوئلا ,

تصاویر منتشرشده از ونزوئلا تایرهایی که در بزرگراه‌ها به آتش کشیده شده‌اند را نشان می‌دهد. در برخی از نقاط شهر پوسترهای مادورو پاره شده یا به آتش کشیده شده‌اند. معترضان همچنین سطل‌های آشغال را آتش زده‌اند.

مقام‌های ارشد آمریکایی بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا مدعی شده‌اند نتایج اعلام‌شده با اطلاعاتی که آنها «از طریق مکانیسم‌های مختلف» به دست آورده‌اند همخوانی ندارند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ