چمران: پول ساخت اتوبوس های چینی داده شد

اقتصاد ایران: عصر خودرو- رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه گفته‌اند روز شنبه پول ساخت اتوبوس‌های چینی داده شده است، گفت: در صورت واریز پول کار با سرعت آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز  9 مرداد 1403 در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص فرونشست زمین در تهران گفت: عموما در جنوب تهران این موضوع بیشتر است.وی به حادثه ونک اشاره کرد و گفت: بر اثر ترکیدگی لوله این فرونشست رخ داد.به گفته چمران:قرار بود کل خیابان‌های شهر اسکن شود تا بدانیم زیر زمین چه خبر است و زودتر به داد نقاطی که وضعیت بدی دارند، برسیم البته در ماجرای ونک لوله آب ترکیده بود و با اسکن هم نمی‌توان از قبل تشخیص داد.

وی با بیان اینکه آب انبار حاج موسی در نزدیکی خیابان مولوی وجود دارد که بسیار زیبا و قدیمی است و پیش از انقلاب به عنوان رستوران از آن استفاده می‌شد، گفت: بعد از انقلاب این آب انبار بسته شد و  سالهاست که خودروها از روی خیابان و این آب انبار با معماری بسیار زیبا عبور می‌کنند.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص بارگیری واگن‌های مترو و اتوبوس، گفت: واگن‌ها بارگیری نشده و در حال ساخت است. اتوبوس‌ها هم بارگیری نشده البته به محض اینکه اول پرداختی صورت گیرد کار آغاز می‌شود. البته گفته‌اند شنبه پرداخت شده است اما باید ببینیم شده یا نه در صورت پرداخت کار با سرعت انجام می‌شود.

چمران اضافه کرد: وزارت کشور بنا به ضرورت آن مبلغ را مورد استفاده قرار داده است؛ مثل پرداخت پول گندم که از مالیات بر ارزش افزوده صورت گرفت و بعد از نامه‌نگاری‌ها جایگزین شد و در دولت‌ها چنین اتفاقاتی می‌افتد.

وی در خصوص بودجه سرزمین تمدن‌ها، گفت: از محل بودجه معاونت فرهنگی و اجتماعی است، ما برنامه‌ای در شورای چهارم داشتیم که پارکی در جنوب تهران با استفاده از ارزش‌های معماری و با شکلی حقیقی‌تر به صورت دائمی ساخته شود.‌

در جلسه امروز شورای شهر تهران مهدی اقراریان  گفت: در تذکر شماره 85 بنده درخواست ارائه تفاهم نامه 13 میلیارد یورویی بود، شهردار تهران در مورد این تفاهم نامه صحبت کرده بود که عناوین و مبالغ و فهرست آن در اختیار بنده قرار نگرفته و تقاضا داریم سریعتر ارسال شود.

وی  ادامه داد: با توجه به اینکه پاسخ لازم در مورد بوستان ولایت به بنده داده نشد لازم دیدم در مورد آن تذکر دهم. تغییر کاربری هایی در این بوستان اتفاق می افتد که در مورد تغییر کاربری آن سوال پرسیدم و نحوه و مدت واگذاری ها را نیز مطرح کردم که بر چه اساسی انجام شده است؟ این بوستان می تواند یکی از ذخایر اکولوژیک باشد اما برای دیگر کاربری ها اختصاص داده شده است.

اقراریان اضافه کرد: همجنین موضوهاعتی در خصوصمجموعه ساصد و واگذاری ها در آن وجود دارد، بخشی از آن به منطقه 13 واگذار شده اما بخشی دیگر به افراد و سازمان ها واگذار می شود و اگر قرار باشد واگذاری صورت بگیرد باید مجوز شورا را داشته باشد. این موضوع برای ما شفاف نیست و شهرداری باید در این خصوص به صورت شفاف پاسخ دهد.

به گفته اقراریان، در تماس با یکی از معاونین شهردار گفتم که اگر فردی اطلاعات دقیقی دارد با بنده تماس بگیرد، کسی با من در این مورد تماس نگرفت و منجر به تذکر شماره 86 بنده در این جلسه شد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به اقراریان گفت: همه ما در مورد بوستان ولایت حساسیت داریم، پیش از افتتاح قرار بود فروشگاهی بزرگ در آن ساخته شود اما در روز افتتاح مقام معظم رهبری فرمودند که تمام فضا، پارک باشد.

وی ادامه داد: مباحثی مطرح شد اما گفتیم که باید فضای پارک حفظ شود. سالهاست طراحی هایی در آن صورت گرفته که باید اجرایی شود. باید بخشی از این بوستان که خشک است
و استفاده ای از آن نمی شود، مورد استفاده قرار بگیرد.رئیس شورای شهر تهران به موضوع ساصد اشاره کرد و گفت: این فضا نیز فضای بسیار مناسبی است که بخشی از شهرداری منطقه 13 در آن مستقر خواهد شد و در مورد جزئیات آن از شهردار منطقه، پاسخ دریافت خواهیم کرد. خواهش ما این است که تذکرات مکتوب ارائه شود؛ چراکه در غیر این صورت دنبال نخواهد شد. از تذکرات جلسه قبل تنها یک یا دو مورد به دست ما رسید.

در ادامه جلسه امروز شورای شهر تهران، زهرا شمس احسان با تاکید بر  ضرورت حفظ منافع عمومی شهروندان و کسبه بازار جنت در منطقه 5 تهران، گفت: این بازار با قدمت بیش از یک دهه منبع درآمدی برای بیش از 350 خانوار بوده که با چالش جدی مواجه شده است.

به گفته شمس احسان، پیش از راه اندازی مجتمع تجاری نیایش مال، این بازارچه قطب اقتصادی منطقه بوده اما با راه اندازی آن، فعالیت بازارچه تحت تأثیر قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: به نظر می‌رسد مدیران شهری در تصمیم گیری های اخیر برای تأمین پارکینگ، عواقب حذف این بازارچه را در نظر نگرفته اند. چراکه به اقتصاد محلی و فرهنگ کارآفرینی خرد آسیب می زند.

وی تاکید کرد که باید تمام جوانب مسئله بررسی شود و تصمیماتی اتخاذ شود که منافع شهروندان و کسبه را در نظر بگیرد. از شهردار تهران تقاضا داریم با قید فوریت نسبت به توقف در عملیات عمرانی در این محدوده اقدام کند که می تواند گام مهمی در تقویت بافت اقتصادی و اجتماعی منطقه شود.

در ادامه جلسه امروز شورای شهر تهران احمد صادقی گفت: تمام همسنگران با سعه صدر تصمیم گرفتند تمام تلاش خود را به کار گیرند تا خدمت گذاری بی منت را ادامه دهند و پروژه ها را به سرانجام برسانند.

وی از شهرداری تهران برای راه اندازی ستاد ارتقاء سلامت اداری تقدیر کرد و گفت: پس از 6 سال در سامانه شفافیت راه اندازی شد و اطلاعات هزار و 648 ملک در سامانه شفافیت بارگذاری شد.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران ادامه داد:  حقوق و مزایای مدیران در مصوبه تعارض منابع مطرح شده بود و توقع داریم شهرداری تهران این موضوع را نیز پیگیری کند.

به گفته صادقی، بخشی از معوقات ترمیم حقوق کارکنان در گیر و دار انتخابات واریز شد اما مابقی آن باقی مانده و مشکلات سیستمی دارد که از معاون منابع انسانی درخواست داریم شخصا موضوع را پیگیری کند و فاوا نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

در ادامه جلسه امروز شورای شهر، حبیب کاشانی گفت: زن و مردی که در سیستم شهرداری کار می‌کنند با برنامه‌ریزی سطح کلان چگونه می توانند زندگی خود را تأمین کنند.

وی ادامه داد: دولت بر اساس کار کارشناسی زمان کار را 6 تا 10 صبح اعلام می کند و فردی باید 5 صبح حرکت کند و 11 به منزل برسد. در شهرداری نیز باید فرد ساعت هفت صبح حرکت کند و یک به منزل برسد.

به گفته کاشانی،؛  یکی از این موارد غلط است. منابع برق محدود است و همه کشورها با این پدیده و گرمای زیاد مواجه هستند. اگر نظرات شهرداری کارشناسی است دولت باید از آن استفاده کند و اگر کارشناس دولت است شهرداری باید ساعت را تنظیم کند.

کاشانی با بیان اینکه  این روش خوبی نیست و ما تافته جدا بافته نیستیم، گفت: اگر کارشناسی عمل می کنیم باید به دولت اعلام کنیم؛اگر کارشناسی نیست باید همچون دولت عمل کنیم.

وی در ادامه گفت که دولت در مهر سال 1401 اعلام کرد که باید معوقات ترمیم حقوق پرداخت شود و در زمان انتخابات بخشی از آن پرداخت شد؛ در آن زمان خانواده ها شاید می توانستند دو قلم کالا برای جهیزیه فرزندان خود بگیرند. باید این رقم به موقع پرداخت می شد تا کارکنان شهرداری بتوانند در مورد آن برنامه ریزی کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ