آژانس‌های مسافرتی یک بلیط قطار هم نمی‌توانند احتکار کنند

اقتصاد ایران: همدان- رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: به هیچ وجه آژانس‌های مسافرتی نمی‌توانند بلیط قطاری را احتکار کنند، متأسفانه به رسانه‌ها و افکار عمومی آدرس غلط می‌دهند.

حرمت‌الله رفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون گزارشی با عنوان آژانس‌های گردشگری متهم اصلی کمبود بلیط قطار اظهار کرد: فروش بلیط با کد ملی صورت می‌گیرد آژانس‌های مسافرتی نمی‌توانند تعداد بالای بلیط به صورت گروهی احتکار کنند و بعد به فروش برسانند.

وی افزود: متأسفانه آدرس غلط به رسانه‌ها و افکار عمومی می‌دهند در صورتی که آژانس‌ها نقشی در این ارتباط ندارند.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اشاره به خلع موجود گفت: جامعه استفاده کننده از قطار بیشتر قشر متوسط و ضعیف هستند وقتی من در تهران با ۳۰ سال تجربه در صنعت گردشگری و امکانات اینترنت پرسرعت نمی‌توانم بلیط قطار تهیه کنم چگونه مردم در شهرستان‌ها و روستاها می‌توانند از سایت فروش بلیط رجا بلیط بخرند.

رفیعی خاطرنشان کرد: خود متولی و فروشنده بلیط به صورت گروهی این بلیط‌ها را به فروش می‌رساند و ما در این ارتباط به ریاست جمهوری هم نامه زده‌ایم.

وی با بیان اینکه کسی حریف پلتفرم‌های فروش بلیط قطار و هواپیما نمی‌شود، گفت: سال گذشته یکی از پلتفرم‌های معروف تعلیق شد، اما چه می‌شود که یک هفته این پلتفرم بازمی‌گردد.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران عنوان کرد: چطور می‌شود ما آژانس‌های مسافرتی بلیط نداریم، مردم هم نمی‌توانند بلیط خرید کنند اما در این پلتفرم‌ها برای هفته‌ها و ماه‌های بعد می‌توانید بلیط خرید کنید.

رفیعی با بیان اینکه آژانس‌های مسافرتی متولی دارند، بیان کرد: متولی آژانس‌ها میراث فرهنگی بوده که مجوز آژانس‌ها را صادر و حتی ضمانت لازم را از آنها کسب می‌کند و اگر تخلفی صورت بگیرد ورود می‌کنند.

وی افزود: اما کافی‌نت‌هایی که چندین برابر قیمت مردم به آنها مراجعه می‌کنند برای خرید و رزرو بلیط چه کسی به آنها نظارت می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ