ابطال مصوبات خلاف قوانین در شوراها

اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل بازرسی استان اردبیل گفت: قوانین مصوب در شوراها باید در چارچوب قانون بوده و هرگونه مصوبه خارج از این چارچوب ابطال شده و غیرقانونی تلقی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رمضان پور صبح سه شنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: برای حضور نماینده شورا در کمسیون تطبیق با قانون رعایت شده و از ظرفیت کارشناسی و علمی منتخبین مردم استفاده شود.

وی از اعضای شورای اسلامی استان خواست؛ به دور از نگاه محدود شهرستانی و یا منطقه‌ای با نگرش استانی و کلان به حل مطالبات مردمی و پاسخگویی در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرکل بازرسی استان اردبیل تصریح کرد: اعضای شورا باید صورت جلسات را در همان روز اتمام جلسه امضا و تأیید کنند و تأخیر چندین ماهه در این موضوع جعل محسوب می‌شود و به هیچ وجه وجاهت قانونی نخواهد داشت.

رمضان پور موضوع واگذاری اراضی محدوده کشت و صنعت را یادآور شد و بیان کرد: بعد از گذشت ۴۲ سال این امر با درایت مسئولان و دولت سروسامان یافته و مشکلات قدم به قدم در حال رفع شدن است.

وی گفت: اگر فردی به مصوبات هیأت هفت نفره و تصمیم گیری های آنها ایراد و اشکالی وارد بداند باید شکایت خود را در تهران طرح کند.

مدیرکل بازرسی استان اردبیل در مورد فعالیت بنیاد مسکن در روستاها و ضرورت همراهی و همکاری با دهیاری‌ها و شوراها در تعیین محدوده و واگذاری اراضی تصریح کرد: در این زمینه نیز ملاک عمل قانون مصوب و صحت اجرای آن خواهد بود.

رمضان پور با اشاره به موضوع افزایش بودجه شهرداری بیله سوار با هدف امضای قرارداد شهرداری با بسیج سازندگی برای اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی اظهار کرد: ما موافق این امر نیستیم و به شهردار بیله سوار اعلام کردیم که منطبق بر تصمیم گیری شورا و رعایت مقررات مالی می‌تواند در این زمینه به صورت محدود ورود پیدا کند.

وی پرهیز از تصمیمات سلیقه‌ای و بدون پشتوانه قانونی را به شوراها متذکر شد و خاطرنشان کرد: هرگونه مصوبه خارج از قوانین و مقررات ابطال شده و مرجعیت اجرایی نخواهد داشت.

مدیرکل بازرسی استان اردبیل ادامه داد: ما به صورت منظم و مرتب در شهرستان‌ها حاضر شده و خواسته‌ها و مطالبات مردمی را از دستگاه‌ها و نهادهای مختلف پیگیری می‌کنیم که نمونه آن ورود به حل مشکلات بخش‌ها و شهرهای مختلف در حوزه جانمایی زمین در طرح نهضت ملی مسکن و یا حل موانع اراضی خالصه در بیله سوار بوده است.

رمضان پور بیان کرد: سازمان بازرسی حتی در تصمیمات خلاف قانون یا دخالت نمایندگان ورود پیدا کرده و پرونده در حال رسیدگی است و به هیچ وجه نباید حق و حقوق مردم در حوزه‌های مختلفبه خاطر تصمیم گیری های شخصی و سلیقه‌ای نادیده گرفته شود.

وی با اشاره به کمبود نان در شهر گردشگری سرعین و گلایه‌های مطرح شده در چند روز اخیر گفت: ما به مسئولان شهرستان سرعین تاکید کردیم که در این زمینه به سرعت موانع و مشکلات را رفع و به افزایش ساعات پخت نان و اختصاص سهمیه آرد مازاد اقدام کرده و به سرعت گلایه‌های مسافران و گردشگران را تعدیل کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ