چرا فرانسه مهد توهین به پیامبران الهی است؟

اقتصاد ایران: نویسنده کتاب «اسلام و سکولاریسم» می‌گوید: جریانی که بر اغلب کشورهای اروپایی حاکم است، جریان مسیحیت صهیونیستی است. این جریان دو خصوصیت دارد: اتحاد با یهودیان و دوم، ستیزش، تولید نفرت و تولید آثار موهن و نفرت انگیز درباره پیامبران خدا.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از مهم‌ترین حواشی المپیک 2024 پاریس بازسازی تابلوی «شام آخر» داوینچی بود که توسط همجنس‌بازان و تراجنسیتی‌ها طراحی شده بود. ماجرا از این قرار بود که یک گروه از «درگ کوئین‌ها» و رقصندگان، نمایشی را اجرا کردند که ظاهرا تقلیدی از «شام آخر» بود. بر اساس این ویدئو، در مرکز این اجرا، زنی فربه با یک تاج نقره‌ای بزرگ که شبیه به هاله‌ای بود که در نقاشی‌های عیسی مسیح علیه‌السلام دیده می‌شود، لبخند می‌زد و با دستان خود شکل قلبی را تشکیل می‌داد در حالی که همکارانش به دوربین خیره شده بودند و سپس شروع به رقص کردند.

این اجرا واکنش‌های منفی و انتقادات شدید کاربران رسانه‌های اجتماعی و برخی سیاستمداران برانگیخت. دیلی‌میل، حساب رسمی بازی‌های المپیک در یوتیوب، ویدیوی افتتاحیه این بازی‌ها در پاریس را حذف کرد. دیلی‌میل علت حذف این ویدیو را «افزایش واکنش بینندگان و هواداران برای تمجید از ویدیوی المپیک لندن 2012» و «انتقاد از نحوه برگزاری افتتاحیه پاریس 2024» عنوان کرده است.

آن دکامپس سخنگوی بازی‌های المپیک 2024 پاریس در این باره گفت: «کاملاً مشخص است که قصد بی‌احترامی به هیچ گروه مذهبی وجود نداشت. ما و توماس جولی (طراح افتتاحیه) تلاش کردیم یک جشن خوب برگزار کنیم.» این توضیحات دکامپس بی‌فایده بود و جامعه کاتولیک و اسقف‌های فرانسه تمسخر مسیحیت را به شدت محکوم کردند. شب گذشته نیز سیل عظیمی از مسیحیان در فرانسه به خیابان‌ها آمدند این اقدام غیر اخلاقی و ضد دین را محکوم کنند.

فرانسه که در تخریب دین و نمادها و شخصیت‌های ادیان ید طولایی دارد، قبلاً نیز از کاریکاتورهای سریالی و توهین‌آمیز نشریه شارلی ابدو نسبت به ساحت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله حمایت کرده بود و این دست اقدامات را اقداماتی ضد حقوق ادیان ندانست؛ اما این بار توسط خود جامعه مسیحیت محکوم شد و در موضع انفعال قرار گرفت.

دکتر محمدحسن زورق تحلیلگر مسائل سیاسی و نویسنده کتاب «اسلام و سکولاریسم؛ از آغاز تا امروز» در این باره به خبرنگار تسنیم گفت:  نکته اول اینکه حضرت مسیح علیه‌السلام مانند سایر انبیای الهی، پیامبر اسلام نیز هستند، لذا مسلمانان جهان در برابر چنین توهین‌های باید شدیداً موضع بگیرند. دولت‌ها اگر به دلیل روابط دیپلماسی موضع نمی‌گیرند، ملت‌هایشان باید موضع‌گیری کنند. نکته دوم اینکه عکس العمل مسیحیان خوب بود، اما متناسب با توهین‌هایی که مدام به پیامبران خدا در غرب می‌شود، نبود بلکه نوعی انفعال هم در برابر توهین انبیا شاهدیم. 

وی افزود: اما این دست اتفاقات چرا در فرانسه رخ می‌دهد؟ دلیلش این است انقلاب فرانسه که پس از جنگ‌های استقلال آمریکا شکل گرفت، لویی چهاردهم را به زیر کشید. دولت‌های اروپایی به فرانسه حمله و انقلابیون را سرکوب کردند، منتها انقلاب فرانسه را به نام خود مصادره و ادعا کردند این انقلاب، انقلاب سکولار بود، در حالی که انقلاب فرانسه از ابتدا انقلابی مردمی و معتقد به خدا بود.

معاونت سیاسی اسبق صداوسیما جریان حاکم بر اروپا را جریانی صهیونیستی دانست و گفت: این جریانی که بر اغلب کشورهای اروپایی حاکم است، جریانی صهیونیستی است که متحدانی دارد؛ در واقع اینها همان مسیحیت صهیونیستی هستند. این جریان دو خصوصیت دارد: اتحاد با یهودیان و دوم، ستیزش، تولید نفرت و تولید آثار موهن و نفرت انگیز درباره پیامبران خدا. اما با این حال تاکنون جرأت نکردند اقدامی درباره حضرت موسی علیه‌السلام انجام دهند. منتها درباره حضرت مسیح علیه‌السلام و پیامبر اسلام (ص) به شدت فعالند. البته برخی یهودیانی که می‌گویند صهیونیستم نیستیم، باید در صحنه عمل این ادعا را به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: باید بگویم یک جریان مسلمان صهیونیستی هم وجود دارد. اگر سران خائن در بدنه اسلام نبودند، اسرائیل ایجاد نمی‌شد. اینها بودند که مماشات کردند و همین الان هم نفت را از آذرباجان در می‌آورند و به اسرائیل می‌فرستند و همین نفت تبدیل به سوخت تانک‌های اسرائیلی می‌شود. بنابراین شاخه اصلی صهیونیست در یهودیت است، اما در عین حال طرفدارانی در میان برخی از نخبگان کشورهای دیگر دارد.

این استاد دانشکده ارتباطات دانشگاه افزود: نکته بعد این است فرانسه به دروغ اعلام می‌کند طرفدار آزادی است، اما روسری را از سر زنان مسلمان می‌کشد و آنان را تا جایی که بتواند از حقوق شهروندی محروم می‌کند. اگر یک دختر شریف و عفیف بخواهد زیبایی‌های خودش را از نگاه هوس باز و منحرف دور نگه دارد، روسری را از سرش می‌کشند و حتی گاهی اوقات اجازه تحصیل به این دختران داده نمی‌شود، اما زنان بی‌عفت را آزاد می‌گذارد. تمام مردم دنیا از روابط رژیم فرانسه با صهیونیست‌ها خبر دارند.

زورق با تأکید بر اینکه مسیحیان اروپا باید حافظ شرافت، تاریخ، فرهنگ و دین خودشان  باشند، گفت: حتی مسیحیان ایران باید با تظاهرات انزجار خود را از نفرت‌پراکنی علیه پیامبران خدا ابراز کنند و حتی یهودیانی که می‌گویند صهیونیست نیستیم، آنها نیز انزجار خود را از این اقدامات موهن نشان دهند. بنابراین چنین اقدامات مخربی، یک تکلیف بشری برای پیروان ادیان الهی و پیروان این پنج پیامبر اولوالعزم ایجاد می‌کند.

وی درباره موضع مترقّی و آرمانی مسلمانان نسبت به حضرت مسیح (ع)‌ گفت: ما مسلمانان پیرو تمام انبیای خدا هستیم و عدم اعتقاد به هر یک از پیامبران الولوالعزم به معنی عدم اعتقاد به نهاد نبوت در تاریخ است. ما معتقدیم حضرت مسیح علیه‌السلام به حضرت مهدی (عج) در نماز اقتدا می‌کنند؛ بنابراین انتظار می‌رود که مسیحیان نیز به حمایت از حضرت مسیح برخیزند و ایشان را یاری دهند و در قیامی که برای استقرار عدالت در جهان به رهبری حضرت مهدی (عج) صورت خواهد گرفت، شرکت فعال داشته باشند.

انتهای‌پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ