دیگر به تماس های تلفنی هم نمی‌شود اعتماد کرد

اقتصاد ایران: عصر خودرو- شخصی با فناوری دیپ‌فیک و تقلید صدای مدیرعامل فراری قصد کلاهبرداری از این شرکت را داشت.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، امروزه اینترنت باعث شده که باور کردن چیزهایی که می‌بینیم و می‌شنویم به مراتب سخت‌تر شوند. فتوشاپ همیشه ابزاری مفید برای افراد بد بوده، اما حالا با نرم‌افزار ها و خدمات جدید دستکاری ویدیو و صدا مبتنی بر هوش مصنوعی، کلاهبرداری و خلق تصاویر، ویدیو ها و صدای فیک خیلی راحت‌تر شده و راه‌ های جدیدی برای فریب باز کرده است.

اخیراً فردی تلاش کرد تا با استفاده از تکنولوژی دیپ‌فیک، صدای مدیرعامل فراری، Bendetto Vigna را تقلید کند و از طریق پیام‌ های واتساپ و تماس تلفنی با یکی از مدیران دیگر را فریب دهد‌.

خوشبختانه مدیر فراری متوجه شد و با پرسیدن یک سوال شخصی که فقط خود وینا می‌دانست، فریب را کشف کرد.

واتساپ از شماره معمولی وینا نیامده بود که این موضوع باعث شد مدیر اجرایی مشکوک شود اما فرد متقلب تلاش کرد تا این تفاوت را در تماس تلفنی توضیح دهد.

طبق گزارش بلومبرگ، فرد متقلب صدای وینا را به خوبی تقلید کرده بود. با این حال، مدیر اجرایی متوجه چند ناهماهنگی شد و از فرد متقلب خواست تا هویت خود را تأیید کند.

مدیر اجرایی از تماس‌گیرنده خواست تا نام کتابی را که وینا اخیراً توصیه کرده بود بگوید. تماس‌گیرنده نتوانست پاسخ دهد و تماس را قطع کرد. پیام‌های فرد متقلب درباره یک "خرید بزرگ" بود که نیاز به "بالاترین دسترسی سطح محرمانه" داشت. البته مشخص نیست که کلاهبرداران چه هدفی داشتند.

با پیشرفت تکنولوژی احتمالاً شاهد کلاهبرداری‌ های بیشتری با استفاده از صدای دیپ‌فیک خواهیم بود.

جاسوسی، صنعتی واقعی است و صنعت خودروسازی یک صنعت جهانی بسیار رقابتی است که پر از نقاط ضعف بالقوه است که مهاجمان ماهرتر می‌توانند در آینده از آن‌ ها سوءاستفاده کنند.

از این پس کمپانی های باید کارمندان خود در سطوح مختلف را درباره این شکل کلاهبرداری ها توجیح کنند و چه بسا بخش امنیتی خود را به شکلی تقویت کنند که بروز اینچنین حوادثی باعث خسارت های جبران ناپذیر نشوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ