همکاری همه سازمان‌ها و نهادها در مقابله با پشه آئدس لازم است

اقتصاد ایران: بوشهر- فرماندار بوشهر گفت: همکاری و مشارکت همه سازمان‌ها و نهادها درمقابله با پشه آئدس لازم است.

به گزارش خبرنگار مهر، صالح رحیمی صبح سه شنبه در قرارگاه پدافند زیستی شهرستان بوشهر در محل سالن اجتماعات فرمانداری بوشهر بیان داشت: جهت مقابله با پشه مهاجم آئدس نیاز به همکاری و مشارکت همه سازمان‌ها و نهادها است.

فرماندار بوشهر گفت: دستورالعمل عملیاتی و پایش تهدیدات ناشی از ناقل مهاجم زیستی پشه آئدس، جامع‌ترین دستورالعمل جهت کنترل پشه آئدس در کشور است و وظایف ارگان‌ها و نهادها را به تفکیک مشخص نموده است.

وی بیان داشت: آموزش و اطلاع‌رسانی صحیح به مردم و پاک‌سازی و بهسازی محیط شهر و روستا و از بین بردن محل‌های تجمع آب‌های راکد حائز اهمیت فراوان است، لذا شهرداران و دهیاران می‌توانند نقش بسیار مهمی در کنترل پشه آئدس و جلوگیری از شیوع بیماری تب دانگ داشته باشند.

ضرورت اطلاع‌رسانی محتواهای آموزشی مرتبط با بیماری تب دانگ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز اظهار داشت: در سه شهرستان استان بوشهر پشه مهاجم آئدس شناسایی و صید شد و زیستگاه پشه به ترتیب در قایق‌های قدیمی رها شده در ساحل، تایرهای فرسوده و چاله آسانسور وجود داشت.

قاسم برجوئی‌فرد اضافه کرد: محل‌های نگهداری لاستیک‌های فرسوده، محل‌های دفع زباله، مکان‌های حاوی آب راکد، قایق‌های فرسوده و رها شده، مخازن آب فرسوده و زنگ زده، چاله‌های آسانسور ساختمان‌های در حال ساخت، سطل‌های محل تجمع آب کولر باید موردتوجه مردم باشد زیرا جهت تخم‌گذاری و رشد لارو پشه محیط مناسبی است.

وی تأکید کرد: ادارات باید چک‌لیست خود اظهاری مقابله با پشه مهاجم آئدس را تکمیل کرده و نواقص مربوطه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف نمایند تا شرایط جهت رشد و نمو پشه آئدس فراهم نشود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همکاری ادارات در اطلاع‌رسانی محتواهای آموزشی مرتبط با بیماری تب دانگ به پرسنل و خانواده‌های آن‌ها ضروری و لازم است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ