طرح «تجهیز مساجد» در استان خوزستان عملیاتی شد

اقتصاد ایران: اهواز - معاون اداری مالی اداره کل تبلیغات اسلامی از عملیاتی شدن طرح «تجهیز مساجد» در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کتانباف نصب صبح امروز سه شنبه در گفت و گویی رسانه‌ای با اشاره به آغاز طرح تجهیز مساجد و مراکز فرهنگی در سراسر استان اظهار کرد: طرح تجهیز مساجد و مراکز فرهنگی با افزایش پنج برابری نسبت به سال گذشته با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است که هدف از اجرای این طرح؛ علاوه بر تأمین نیازهای اولیه مساجد جهت برپایی نماز جماعت، حمایت از پایگاه‌های فرهنگی مساجد به عنوان کنشگران اصلی محله محور بوده که شامل وسایل سرمایشی، سیستم‌های صوتی و تصویری، آبسردکن و… است.

وی افزود: در این طرح مساجدی که کارویژه آموزش قرآن کریم و برگزاری محافل قرآنی را عهده دار هستند مورد حمایت قرار گرفتند و امکاناتی از قبیل کرسی تلاوت، صندلی‌های تحصیل قرآن، کتب مفاتیح، نهج‌البلاغه و تفسیر قرآن و همچنین لپ تاپ، ویدئو پروژکتور، رایانه، و سیستم‌های صوتی و تصویری به این مساجد اهدا شد.

معاون اداری و مالی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان تصریح کرد: طرح تجهیز «مساجد رسانه ای» از دیگر طرح‌های اولویت داری است که در دست اقدام قرار گرفته، در این طرح مساجدی تجهیز خواهند شد که ضمن دارا بودن شرایط تخصصی در فعالیت‌های رسانه‌ای، توسط مرکز رسانه اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان نیز آموزش‌های لازم به آنها داده خواهد شد تا در راستای محتواسازی با محوریت موضوعات مذهبی و انقلابی، هر کدام از آنها به عنوان یک پایگاه رسانه‌ای و با بهره مندی از فعالان جبهه فرهنگی بتوانند در جهت تبیین اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی و ترویج شعائر اسلامی اثرگذار باشند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از این گفتگو عنوان کرد: حدود ۸۰۰ مسجد در طرح تجهیز مساجد و مراکز فرهنگی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی همچنین در خصوص تجهیز مراکز فرهنگی بیان کرد: اعتبار در نظر گرفته شده جهت حمایت از مراکز فرهنگی که به عنوان تشکل‌های میان تخصصی و به صورت مشخص و در یک حوزه برای کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در حال فعالیت هستند، بالغ بر ۸ میلیارد تومان بوده که تجهیزات مورد نیاز این مراکز نیز تأمین و در بین آنها توزیع شده است.

کتانباف نصب در ادامه ضمن تقدیر از مسئولین و دست اندرکارانی که در اجرای طرح تجهیز مساجد همکاری داشته‌اند افزود: در راستای عملیاتی کردن این طرح‌ها در سراسر استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، ائمه جمعه و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زحمات و تلاش‌های بی دریغی داشته‌اند که در دولت شهید خدمت شاهد جهش چشمگیر آن بوده‌ایم.

معاون اداری و مالی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در خاتمه یادآور شد: ما در استان خوزستان با توجه به تعداد بسیار زیاد مساجد موجود، قطعاً به اعتبارات بیشتری جهت تجهیز آنها نیاز داریم، لذا بر همین اساس سازمان تبلیغات اسلامی مساجدی را در اولویت مورد حمایت قرار داده است که ضمن اقامه نماز جماعت در سه وقت و به شکل مستمر، برگزاری مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی و همچنین اجرای کارگاه‌های آموزشی، فرهنگی و قرآنی را نیز در فهرست فعالیت‌های خود قرار داده‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ