تعزیه «امان‌نامه» در بوشهر اجرا شد

اقتصاد ایران: بوشهر- تعزیه «امان‌نامه» توسط هنرمندان پیشکسوت استان بوشهر اجرا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین نشست «حسینیه هنر» صبح سه‌شنبه با حضور، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و هنرمندان استان و شاعران کارگاه شعر آهنگ دیگر در سالن اجتماعات حوزه هنری بوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام علی صمیمی در این نشست با معرفی کتاب «نهضت مقدس» اثر محسن قنبریان، این مجموعه را یکی از اثر گذارترین منابع دینی در قرائت تازه از عاشورا معرفی کرد و اظهار داشت: نویسنده این کتاب با خط‌شکنی از جریان نزاع میان دو اسلام، راهگشای «پژوهش و چالش آیندگان» در ارائه‌ی آفرینش اندیشه و روایت تازه از حماسه‌ی حسینی شده است.

وی با اشاره به نظریات بعضی از فقهای معاصر به تفاوت قرائت آنان از انقلاب و نهضت عاشورا نسبت به اندیشه‌های ناب حضرت امام راحل (ره) عنوان کرد: با تحلیل نظریات برخی از علما و فقها معلوم می‌شود که قرائت آنان از اسلام و عاشورا بسیار غلط انداز بوده و چه‌بسا بدون چراغ هدایت حضرت امام به سادگی نتوان مسیر صحیح را تبیین کرد.

حجت‌الاسلام صمیمی با اشاره به ضرورت اسلام علوی از اسلام نبوی خاطرنشان کرد: رسالت مهم مخاطب امروز واکاوی دو جبهه‌ی مُعرّف اسلام و تمایز بین ایمان و کفر بر اساس رهنمودهای ائمه‌ی اطهار و حضرات معصومین (علیهم‌السلام) است.

وی با نگاهی به چگونگی «مشروعیت رهبر» در جامعه‌ای اسلامی بیان داشت: از نظر معمار کبیر انقلاب، شرط تولی بیعت اکثر مسلمین با رهبر جامعه است؛ این مهم تنها در سایه حکومتی الهی و تعالیم وحی میسر خواهد بود.

تعزیه «امان‌نامه» در بوشهر اجرا شد

در بخش دوم مراسم «گفتگوی چالشی» توسط توسط دو تن از شاعران حاضر در محفل همراه با پاسخ عالمانه توسط حجت الاسلام صمیمی در خصوص مطالبه‌گری و باز کردن بستر گفتمان تازه درباره «نقد و نظر درباره مسئولین با زبان هنر» مطرح شد.

در این مراسم شاعر آئینی «بهراد باغبانی‌نیک» و مداح عاشورایی «سیدعادل موسوی» به شعرخوانی و مداحی پرداختند و تعزیه «امان‌نامه» توسط هنرمندان پیشکسوت استان «مرتضی نوری فیروزی و غلامرضا قربانی» اجرا شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ