زائران از خودروهای شخصی برای مراجعه به مرزهای۶گانه استفاده کنند

اقتصاد ایران: ایلام-جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا گفت: زائران از خودروهای شخصی برای مراجعه به مرزهای۶گانه استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد شرفی ظهر سه شنبه در سفر به استان ایلام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پایانه‌های ۶ گانه اربعینی نسبت به سال‌های گذشته در حوزه‌های زیرساختی اعم از جاده‌ها و تونل‌ها بهتر شده‌اند و پارکینگ‌ها از لحاظ وسعت و ظرفیت خودروها نسبت به سنوات گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه پارکینگ‌ها در مرزهای ۶ گانه از لحاظ حصارکشی، روشنایی، پایش از طریق دوربین‌های مداربسته و نگهداری بهتر از خودروهای زائران در آمادگی کامل هستند، اضافه کرد: به زائران عزیز توصیه می‌کنم با عنایت به پیش‌بینی‌های لازم برای استقبال، زائران از لحاظ شرایط امکان تغذیه و افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها در مراجعه به مرزها حتی المقدور از خودروهای شخصی استفاده کنند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا در ادامه با بیان اینکه تمهیدات لازم برای استقبال از زائران اندیشیده شده است، گفت: زائران اتباع کشورهای بیگانه برای عزیمت به کشور عراق و زیارت عتبات عالیات به مرز چذابه مراجعه کنند و از عزیمت به سایر مرزها خودداری کنند چرا که از ورود آنها به کشور عراق ممانعت به عمل می‌آید.

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنانش سازمان پلیس را یکی از محوری‌ترین سازمان‌ها در اربعین دانست و گفت: تامین امنیت زائران، مدیریت ترافیک، ارائه خدمات گذرنامه‌ای، همکاری با سایر ارگان‌ها به منظور انجام خدمات بهتر و تسهیل گری به زائران و همچنین تسهیل گری دیپلماسی از اهم وظایف پلیس در ماموریت خطیر اربعین دانست.

سردار شرفی با اشاره به خدمات پلیس در حوزه گذرنامه و چاپ بیش از یک میلیون گذرنامه برای زائران اربعین حسینی (ع) گفت: امسال پلیس گذرنامه سه نوع گذر برای زائران تهیه می‌کند که علاوه بر گذرنامه عادی و ملی امسال نیز برابر سال گذشته به منظور زیارت عتبات عالیات با هماهنگی کشور عراق برای زائران حسینی (ع) گذر زیارتی با ارزان‌ترین قیمت و از طریق مراجعه غیر حضوری به نرم‌افزار پلیس من در فضای مجازی مهیا شده است که روزانه بیش از ۳۰ هزار گذر زیارتی چاپ و در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا تصریح کرد: اتباع بیگانه مقیم ایران نیز می‌توانند با اخذ گذرنامه خادم و صرفاً با مراجعه به مرز چذابه جهت زیارت به عتبات عالیات به کشور عراق عزیمت نمایند.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اینکه به منظور تسهیل گری با ایجاد پنجره واحد گذرنامه‌ای به دنبال کاهش میزان ایستایی زائران به کمتر از ۵ ثانیه در مرزهای ۶ گانه هستیم، اظهار کرد: با همکاری کشور عراق تمامی اطلاعات گذرنامه‌ای در اختیار کشور مقابل قرار می‌گیرد و زائران پس از تایید هویت شان می‌توانند در کمتر از ۵ ثانیه وارد کشور عراق شوند.

سردار شرفی در پایان با قدردانی از همکاری صمیمانه کشور دوست و همسایه عراق گفت: برابر هماهنگی‌های صورت گرفته در نظر است پذیرش زائر در کشور عراق به صورت مستمر ادامه پیدا کند تا شاهد ازدحام جمعیت در پشت گیت‌ها نباشیم و انشالله بتوانیم به یاری خداوند شاهد یک راهپیمایی به یاد ماندنی در اربعین باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ