ترویج قرآن یک وظیفه همگانی است

اقتصاد ایران: اصفهان - امام جمعه موقت اصفهان گفت: ترویج قرآن و آشنا کردن مردم با آن یک عبادت است و همه باید در آن سهیم باشند.

حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در حاشیه چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف شهرستان اصفهان اظهار کرد: امروز در دنیای فعلی سند حقیانیت ما و اینکه آینده جهان زیر پرچم قرآن است.

وی افزود: این قرآن یک معجزه است و وقتی انسان وارد متون، حقایق و راهنمایی‌های آن می‌شود، می‌فهمد که نمی‌تواند کار بشر باشد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه ترویج قرآن و آشنا کردن مردم با آن عبادت است، عنوان کرد: در روایات آمده است که وقتی معلم قرآن بسم‌الله آن را آموزش می‌دهد، خداوند پدر و مادر استاد و پدر و مادر قرآن‌آموز و هر دوی آنها را می‌آمرزد و این نشان‌دهنده اهمیت تعلیم قرآن است.

وی با تاکید بر تدبر در قرآن بیان کرد: در زمان ائمه اطهار (ع) حفظ قرآن بسیار مرسوم بوده است و اکنون هم طبق فرمایش امام خمینی (ره)، باید میلیون‌ها حافظ در کشور داشته باشیم اما باید توجه داشت که قرائت و حفظ قرآن کافی نیست و باید در آن تأمل و تدبر کرده و از حقایق آن در کلیه مسائل زندگی استفاده کنیم.

میردامادی افزود: امکان ندارد نقطه از زندگی را بیابیم که در آن اسلام و قرآن ما را راهنمایی نکرده باشند چراکه قرآن کتابی جامع برای نجات انسانیت است.

وی با اشاره به تأثیر عمل به قرآن در جامعه تصریح کرد: آموزش قرآن مقدمه عمل به آن است و عمل به آن مقدمه سعادتمندی و رشد بشریت است؛ ما معتقدیم که راه نجات دنیای امروز با تمام جنایات و ظلم‌هایی که در آن دیده می‌شود، رفتن به سوی قرآن است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه تمام مشکلات دنیا ریشه در دوری از قرآن دارد، گفت: علت فساد موجود در جامعه فاصله گرفتن از قرآن است درحالی که اگر آموزش قرآن توأم با تدبر، تأمل و عمل به آن باشد، دنیا مدینه فاضله می‌شود.

وی ادامه داد: انتظار امام زمان (عج) برای آن است که ایشان با ظهور خود قرآن را در دنیا حاکم کنند و در آن روز هیچ غم و نگرانی برای بشر نیست.

میردامادی با بیان اینکه همه افراد باید در رونق قرآن سهیم باشند، عنوان کرد: رسول اکرم (ص) در حدیثی که حقوق پدر و فرزند را تعیین می‌کنند، آموزش قرآن را یکی از حقوق فرزند بر پدر می‌دانند و این یعنی پدر مکلف است که قرآن را به فرزندان خود تعلیم دهد.

وی ادامه داد: اگر قرآن وارد متن زندگی انسان شود، دروغ، غیبت، فساد، دشمنی، جنگ و خونریزی از بین می‌رود و عدالت، انصاف، محبت و نیکی جای آن را می‌گیرد؛ بنابراین اولین و آخرین چیزی که باید در زندگی به آن توجه کنیم قرآن است و همه باید برای تبلیغ و دعوت دیگران به این مسیر تلاش کنیم.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به لزوم جذب جوانان به انس با قرآن بیان کرد: باید حقایق قرآن و آثار و برکات عمل به آن گفته شود چراکه انسان به دنبال منافع است و قرآن کتابی است که هم منافع دنیا و هم منافع آخرت را در بر دارد.

وی افزود: باید جوانان را توجیه کرد که راه نجات او قرآن است و جدایی از آن خوشبختی او را در دنیا و آخرت از بین می‌برد؛ اینگونه تبلیغ، آموزش و بیان حقایق قرآن تأثیر خود آن را بر زندگی انسان به دنبال دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ