صنعت توریسم در دشتی تقویت می‌شود/ تدوین طرح جامع توسعه گردشگری

اقتصاد ایران: بوشهر- با تدوین طرح جامع توسعه گردشگری در شهرستان دشتی، زمینه برای گسترش و تقویت صنعت توریسم در این شهرستان فراهم شده و اقدامات اساسی برای توسعه زیرساخت‌ها و فعالیت‌ها انجام می‌شود.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- قاسم بازیاری: شهرستان دشتی دارای ظرفیت‌های بسیار مهمی در حوزه گردشگری است که باید برای استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها، برنامه‌ریزی و طراحی ویژه‌ای انجام شود.

طرح جامع گردشگری یکی از نیازهای اساسی است تا بر این اساس توسعه زیرساخت‌ها و اجرای فعالیت‌ها به صورت هدفمند دنبال شده و نتیجه آن نیز توسعه کلی گردشگری در این شهرستان باشد.

تدوین طرح جامع گردشگری برای نخستین بار

رییس شورای اسلامی شهر خورموج در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: برای اولین بار در استان بوشهر، طرح توسعه گردشگری در شهرستان دشتی تدوین شد.

رضا رضایی با اشاره به برگزاری نشست بررسی طرح توسعه گردشگری اظهار کرد: در راستای توسعه گردشگری در شهر خورموج و شهرستان دشتی برای اولین بار در استان بوشهر طرح جامع گردشگری شهرستان تدوین شد.

وی افزود: این طرح در قالب برنامه راهبردی ۲۰ ساله شهر خورموج قرار گرفته و وظایف دستگاه‌های مختلف را مشخص می کند.

رییس شورای اسلامی شهر خورموج ادامه داد: این طرح پس از تصویب در شورای اسلامی شهر خورموج، برای تایید به فرمانداری شهرستان دشتی ارسال می‌شود.

صنعت توریسم در دشتی تقویت می‌شود/ تدوین طرح جامع توسعه گردشگری

توسعه گردشگری در شهرستان

شهردار خورموج نیز اظهار کرد: گردشگری یکی از مهمترین زمینه‌ها برای توسعه است که زمینه‌ساز اشتغال و درآمدزایی می‌شود و در این راستا اقدامات بسیار مهمی در دشتی و به ویژه خورموج انجام شده است.

محمد جواد کاشفی گفت: اقدامات شهرداری در سال‌های گذشته از جمله همایش گردشگری در دیماه ۱۴۰۰، تور گردشگری «دور خورموج بگردیم» در نوروز ۱۴۰۱ و … زمینه ساز تدوین این طرح شده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم با توجه به اهتمام اعضای شورای اسلامی شهر خورموج و فرمانداری شهرستان دشتی این طرح به مرحله اجرا برسد و شاهد توسعه گردشگری در شهرستان دشتی باشیم.

تقویت زیرساخت‌ها

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان دشتی نیز گفت: در کمیته برنامه ریزی شهرستان دشتی اعتبارات قابل توجهی در حوزه گردشگری از جمله منطقه گردشگری بنگه، عمارت شیرینه، و … مصوب شده که بخشی از آنها جذب شده و تخصیص یافته است.

رضا کشاورز توسعه گردشگری را در این شهرستان بسیار مهم دانست و تاکید کرد: در راستای توسعه گردشگری، اردوگاه دانش آموزی شهید فقیه احداث می‌شود.

تقویت دسترسی و بازاریابی و تبلیغات

مشاور طرح توسعه گردشگری در شهرستان دشتی گفت: طرح توسعه گردشگری در شهرستان دشتی برای نخستین بار در استان بوشهر تدوین شده است که نقش مهمی در توسعه گردشگری این شهرستان خواهد داشت.

خواجه اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌ها، تقویت اقامت و آثار تاریخی، تقویت دسترسی و بازاریابی و تبلیغات از برنامه های قرار گرفته در این طرح است.

امید است که با اجرایی شدن طرح جامع گردشگری در شهرستان دشتی شاهد تسریع در توسعه گردشگری شهرستان و بهره‌مندی بهتر و بیشتر از ظرفیت‌ها و استعدادهای گردشگری این شهرستان باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ