یزد پیشتاز پرورش کبک و بلدرچین در کشور/ راه‌اندازی ۳ واحد جدید

اقتصاد ایران: یزد- معاون مدیریت امور طیور جهاد کشاورزی یزد با تاکید بر پیشتازی استان یزد در پرورش کبک و بلدرچین در کشور، از راه اندازی سه واحد دیگر در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید حبیبی در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت ۲۲ واحد پرورش کبک و بلدرچین در این استان و افزوده شدن چهار واحد دیگر در سال جاری، اعلام کرد: علاوه بر صادرات برخی محصولات این بخش به خارج از کشور، سالانه ۶۵ درصد از محصولات بلدرچین و ۷۵ درصد گوشت کبک تولیدی به دیگر استان‌ها ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۸ واحد پرورش بلدرچین به ظرفیت دو میلیون و ۲۲۱ هزار قطعه در شهرستان‌های میبد، تفت، اردکان، یزد و اشکذر در حال فعالیت هستند، گفت: میزان تولید گوشت بلدرچین سال گذشته در استان یزد به دو هزار و ۸۰۰ تن رسید.

وی با اشاره به اینکه چهار واحد پرورش کبک به ظرفیت ۱۷۵ هزار و ۴۰۰ قطعه نیز در شهرستان‌های تفت، مهریز و بهاباد فعالیت دارند، میزان تولید گوشت کبک این واحدها در سال گذشته را ۱۶۲ تن اعلام کرد.

حبیبی با بیان اینکه تمام واحدهای پرورش کبک و بلدرچین استان یزد توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر استان یزد در پرورش بلدرچین و کبک رتبه نخست کشور را در اختیار دارد به طوری که سالانه ۶۵ درصد از محصولات بلدرچین و ۷۵ درصد گوشت کبک تولید شده در استان یزد به استان‌های دیگر به خصوص تهران، کرمان و فارس ارسال می‌شود.

وی همچنین از صادرات تخم نطفه‌دار کبک تولیدی در استان یزد به کشورهای آسیای میانه، پاکستان و عراق خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر ۱۲۶ نفر در بخش پرورش بلدرچین و ۱۸ نفر در بخش پرورش کبک به طور مستقیم مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه جمعاً در بخش پرورش بلدرچین استان بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان و در بخش پرورش کبک ۴۶ میلیارد تومان تاکنون سرمایه‌گذاری شده است؛ از پیش بینی راه اندازی سه واحد جدید پرورش بلدرچین در استان طی سال جاری خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال شاهد افزایش تولید گوشت بلدرچین در استان تا یه هزار تن افزایش یابد.

معاون مدیریت امور طیور استان همچنین به سرمایه گذاری صورت گرفته برای راه اندازی یک واحد پرورش کبک جدید در استان طی سال جاری اشاره و پیش‌بینی کرد: تولید گوشت کبک استان یزد تا انتهای امسال و با راه اندازی این واحد به ۱۸۰ تن برسد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ