اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با پشه آئدس در استان دنبال شود

اقتصاد ایران: یزد- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بر انجام تمامی اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با پشه مهاجم آئدس توسط دستگاه‌های دخیل در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر عزیزی روز سه شنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان یزد در خصوص موضوع پشه آئدس و بیماری تب دنگی که در نقاطی از کشور حادث شده است، گفت: بنابر گزارش اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان تاکنون موردی از وجود پشه آئدس یا بیماری تب دنگی در استان یزد مشاهده نشده است.

وی افزود: با توجه به اینکه مواردی از وجود پشه آئدس در استان‌های همجوار و برخی از استان‌های کشور همانند اصفهان، کرمان و فارس که در جوار استان یزد هستند، مشاهده شده است، این موضوع اهمیت دو چندانی پیدا کرد که در این جلسه و با حضور دستگاه‌های دخیل تمامی اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عزیزی ادامه داد: یکی از محیط‌های مستعد رشد و تکثیر این پشه در مکان‌هایی است که در آن آب به مدت طولانی مانده باشد که در این مکان‌ها می‌تواند تخم گذاری و به سرعت رشد و آسیب‌هایی را وارد نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد اضافه کرد: بر همین اساس از تمامی هم استانی‌های گرانقدر درخواست می‌شود نسبت به این موضوع اهمیت داده و احیاناً اگر در منزل، محیط پیرامونی، مغازه‌ها و محیط‌های سطح شهر در صورت مشاهده آب راکد به منظور رشد و تکثیر بی رویه این پشه مهاجم جلوگیری نمایند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی دیگر از محل‌هایی که برای رشد و تکثیر این پشه مناسب است داخل لاستیک‌های مستعمل است لذا مقرر گردید شهرداری‌ها نسبت به جمع آوری لاستیک‌های مستعمل که توسط مغازه‌هایی از قبیل آپاراتی‌ها و تعویض روغنی‌ها و غیره در سطح شهر وجود دارد جمع آوری و اقدام لازم برای امحا سازی را نیز به عمل آورند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: در خصوص انتقال پسماندهای سطح شهر و همچنین انتقال پسماندهای شهرستان‌های زارچ و تفت به منطقه پسماند شهرستان یزد توسط معاونت عمرانی در حال پیگیری است که در این خصوص نیز اقدامات مؤثری در خصوص مقابله با محیط‌هایی که این پشه می‌تواند رشد کند، جلوگیری شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ