«سند ملی شهرسازی و معماری اسلامی ایرانی» تصویب و ابلاغ شد

اقتصاد ایران: اصفهان-مسئول دبیرخانه دائمی شهر اسلامی شهرداری اصفهان گفت:سندملی شهرسازی و معماری اسلامی ایرانی پس از 6 سال توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزار ی مهر، علی‌محمد ظهرابی با اعلام این خبر گفت: در سند ملی شهرسازی و معماری اسلامی- ایرانی بر مسئله نشانه‌های فرهنگ کشور در بناها و کارهای عمرانی همچون شهرسازی و بناهای گوناگونی که در کشور ساخته می‌شود، تاکید شده است.

وی افزود: در این سند تاکید شده است که معماری اسلامی ایرانی دارای وجوه معرفتی، معنوی و عملکردی است که شامل نقش طبیعت و وضع مطلوب و ویژگی‌های بوم ایرانی است و این نوع شهرسازی و معماری باید بر اساس آموزه‌های حکمت اسلامی و متناسب با بوم ایرانی شکل بگیرد، زیرا حکمت اسلامی به عنوان مبنای طراحی و اجرای این آثار نقش مؤثری دارد.

مسئول دبیرخانه دائمی شهر اسلامی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: رعایت عدالت خانواده‌محوری، حقوق شهروندی، حفظ حقوق و کرامت انسانی و روابط همسایگی، حفظ حریم امن و خصوصی، معنویت مومنانه، دسترسی به منابع و مواهب طبیعی مناسب حفظ سلامت محیط زیست، صیانت از حق محرمیت و عدم اشراف، حفظ حقوق سالمندان و حقوق معلولان، رعایت اصول اقلیمی و محیطی از جمله شاخص‌های شهر اسلامی ایرانی بر اساس سند مذکور است.

وی با بیان اینکه طبق سند ملی شهرسازی و معماری اسلامی ایرانی، شورای عالی معماری و شهرسازی ضمن ارائه گزارش سالانه اجرای سند به شورای عالی انقلاب فرهنگی حداکثر هر پنج سال یک بار، روزآمدسازی سند را جهت تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد می‌کند، اظهارکرد: پس از شش سال تحقیق و برگزاری جلسات مشورتی، سند ملی شهرسازی و معماری اسلامی ایرانی با همکاری نخبگان و اندیشکده شهر اسلامی ایرانی، توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و ابلاغ شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ