برگزاری چهارمین جشنواره نمایشنامه نویسی «گلدسته‌ها» در قزوین

اقتصاد ایران: قزوین- معاون فرهنگی حوزه هنری استان قزوین از برگزاری چهارمین جشنواره نمایشنامه نویسی «گلدسته‌ها» در قزوین خبر داد.

حمیدرضا ملازینل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فراخوان چهارمین جشنواره نمایشنامه نویسی با عنوان «گلدسته‌ها» در قزوین آغاز شده است.

وی افزود: جشنواره نمایشنامه نویسی «گلدسته‌ها» با هدف تولید نمایشنامه های کیفی برای گروههای «تئاتر مردمی بچه های مسجد» برگزار می شود.

معاون فرهنگی حوزه هنری استان قزوین با بیان اینکه ارسال آثار دو مرحله ای است، بیان کرد: داوطلبان برای شرکت در این جشنواره ابتدا باید طرح را ارسال کرده و سپس متن نمایشی را ارسال کنند.

وی با بیان اینکه محدودیتی در تعداد طرح های ارسالی وجود ندارد اما در نهایت از هر نویسنده حداکثر سه طرح پذیرش می شود، عنوان کرد: آثار باید تک جنسیتی و مناسب اجرا در فضای مسجد و با مدت زمان حداکثر ۲۰ دقیقه برای اجرا باشد.

معاون فرهنگی حوزه هنری قزوین بیان کرد: با توجه به اهداف حوزه هنری و دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد و تاکید بر تربیت نسل نوجوان و جوان باید نمایشنامه ها به گونه ای نگارش شوند که توسط نوجوانان و جوانان قابل اجرا باشد.

وی اضافه کرد: طرح‌ها و متون مورد نظر در فرمت PDF طبق گاهشمار باید به نشانی الکترونیکی mosque.office@Gmail.com و یا از طریق پیام‌رسان واتساپ به شماره ۰۹۱۰۸۰۶۲۹۳۷ ارسال شود.

ملازینل با بیان اینکه نقش مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، محله و جامعه و همچنین تربیت نامداران و نام‌آوران عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی از جمله محورهای موضوعی این جشنواره است، تصریح کرد: جهاد تبیین در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سرفصل‌های هفتگانه توصیه شده از سوی مقام معظم رهبری (علم و پژوهش؛ معنویت و اخلاق؛ اقتصاد؛ عدالت و مبارزه با فساد؛ استقلال و آزادی؛ عزت ملی؛ روابط خارجی و مرزبندی با دشمن؛ سبک زندگی اسلامی-ایرانی) از دیگر محورهای این جشنواره نمایشنامه نویسی است.

وی گفت: اقتباس از قصص قرآنی، داستان‌های پیامبران و ائمه اطهار، کتاب‌های داستان، رمان، خاطرات و تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نقش مسجد محله و خانواده در گسترش فرهنگ ایثارو شهادت از دیگر محورهای موضوعی این جشنواره محسوب می شود.

ملازنیل در پایان با بیان اینکه حداکثر مهلت ارسال طرح ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ است، یادآور شد: پس از اعلام طرح های پذیرفته شده، نمایشنامه ها باید تا نهایت ۳۱ شهریور به دبیرخانه ارسال شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ