۱۲ شاخصه اعلامی رهبر ملاک انتخاب اعضای دولت باشند

اقتصاد ایران: دبیرکل حزب موتلفه صحبت‌های مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ راهگشای دولت خواند و اظهار کرد: آقای پزشکیان می‌تواند اعضای دولت را بر مبنای ۱۲ شاخصه‌ای که رهبری فرمودند، انتخاب کند.

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سیاست حزب مؤتلفه همکاری با هر دولتی است که با رأی اکثریت مردم به روی کار می‌آید، گفت: این موضع حزب موتلفه را در پیام تبریک به آقای پزشکیان اعلام کردیم که او نیز هر طور اراده کند در مشترکات با او همراه باشیم.

وی با اشاره به مکاتبه رئیس دفتر رئیس جمهور با حزب موتلفه برای دریافت پیشنهادهای این حزب در ترکیب اعضای کابینه چهاردهم، افزود: آقای حاجی میرزایی در نامه‌ای از ما خواست تا افراد شایسته را معرفی کنیم، پاسخ ما این بود که حزب مؤتلفه یک فرد یا دو فرد نیست بلکه تشکیلات سراسری است و می‌توانیم در دیدار با رئیس جمهور در جریان سیاست‌های او قرار بگیریم، رئیس جمهور نیز در جریان سیاست‌های موتلفه قرار بگیرد. ما نیز بر اساس سیاست‌های آقای پزشکیان افرادی را به او معرفی کنیم.

اگر دولت بخواهد تنها با اصلاح طلبان کار کند، موتلفه نمی‌تواند فردی را معرفی کند

دبیرکل حزب موتلفه، گفت: ما در حزب مؤتلفه شخصیت‌های سیاسی اصلاح طلب نداریم، اگر رئیس جمهور بخواهد با اصلاح طلبان کار کند ما نمی‌توانیم فردی به او معرفی کنیم.

بادامچیان همچنین در رابطه با آغاز به کار دولت چهاردهم و تنفیذ مقام معظم رهبری، بیان کرد: از زمان امام خمینی رحمت الله علیه تاکنون حکم رئیس جمهور از سوی ایشان و پس از ایشان از سوی رهبر معظم انقلاب تنفیذ شده است. این حکم هم روشن است و مشروط بر این است که رئیس جمهور باید بر طبق موازین اسلامی و قانون اساسی اقدام کند.

وی مراسم تنفیذ رئیس جمهور را عالی خواند و ادامه داد: صحبت‌های مقام معظم رهبری راهگشای دولت خواهد بود اما اگر دولت نتواند از این رهنمودهای رهبری استفاده کند طبعاً موفق نخواهد شد. کما اینکه آقای رئیس جمهور در مناظره‌ها اعلام کرد که دولت باید با کمک همه اداره شود. بعد از پیروزی هم اعلام کرد می‌خواهیم از نظر و مشورت همه استفاده کنیم.

دو انتصاب پزشکیان هماهنگ با دولت وفاق ملی نیست

بادامچیان با اشاره به اینکه آقای پزشکان گفته بود می‌خواهد دولت وفاق ملی تشکیل دهد، عنوان کرد: در روز نخست شروع به کار دولت رئیس جمهور دو انتصاب از یک جناح سیاسی انتخاب کرد. اعضای شورای راهبری را هم از یک تفکر انتخاب کرد؛ نتیجه این انتخاب‌ها مشخص است و همراهی همه را جلب نخواهد کرد. مگر اینکه آقای پزشکیان بخواهد در ترکیب دولت خود و اسامی را که به مجلس معرفی می‌کند بر مبنای ۱۲ شاخصه‌ای باشد که رهبری فرمودند. طوری افراد را معرفی کند که مجلس به اتفاق و با همراهی کامل به دولت رأی دهد تا موفق شوند.

پزشکیان رئیس جمهور همه باشد

وی ادامه داد: رأی آقای پزشکیان ۱۶.۵ میلیون بود و رأی آقای جلیلی ۱۳.۵ میلیون و مابقی نامزدها نیز یک و نیم میلیون رأی داشتند و تفاوت رأی دو کاندید در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فاصله چندانی ندارد و آقای پزشکیان اگر می‌خواهد در دولتش موفق باشد باید رئیس جمهور همه باشد. اگر رئیس جمهور بخواهد دولت خود را از یک جناح تشکیل دهد هم این حق را دارد که برای اداره کشور، همکارانش را خودش انتخاب کند. اگر رئیس جمهور دولت خود را یکسویه تشکیل دهد نمی‌تواند موفق باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ