شهروندان شکایت از نازل‌های سوخت را در سامانه «مردم‌دار» گزارش کنند

اقتصاد ایران: درگاه الکترونیکی «مردم‌دار» این امکان را برای شهروندان فراهم کرده است تا نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با الصاق عکس، ویدیو یا صدا در حوزه‌های مخلتف از طریق شماره تماس«۱۵۱۷» یا شماره پیامکی «۱۰۰۰۱۵۱۷» ثبت و پیگیری کنند.

اواخر اسفند سال گذشته، مدیر سامانه هوشمند کارت‌سوخت آمار خرابی نازل‌های سوخت جایگاه‌ها در کشور را زیر ۵‌درصد اعلام کرد و گفت: میزان خرابی مجاری عرضه سوخت به لحاظ پیگیری و کنترل‌های لازم هفتگی کاهش قابل‌توجهی داشته، این در حالی است که گزارش‌های میدانی شهروندان نشان می‌دهد آمار خرابی نازل‌ پمپ‌بنزین‌ها حداقل در سطح شهرها گاهی اوقات سبب تشکیل صف‌های طولانی در مقابل برخی پمپ‌بنزین‌ها می‌شود.

نازل‌های سوخت‌ مایع چهارمرتبه در سال بازرسی می‌شوند

مدیرکل استاندارد استان تهران با اشاره بر اینکه نازل‌های سوخت مایع چهارمرتبه در سال بازرسی و آزمون می‌شوند، گفت: نظارت‌ها برای مقابله با کم‌فروشی نازل‌های سوخت در استان تشدید می‌شود.

محمدحسین طاهری با اشاره بر انجام ۱۷هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی و آزمون نازل‌های بنزین درخصوص چگونگی رفع نقص نازل‌های غیراستاندارد توضیح داد: اگر نازل موردنظر، امکان اصلاح داشته باشد، توسط واحد مهندسی شرکت نفت اصلاح و پس از تایید در آزمون مجدد، برچسب‌گذاری می‌شود در غیر این صورت نازل از چرخه مصرف خارج می شود.

این مقام مسئول همچنین نحوه برچسب‌گذاری و آزمون نازل‌های بنزین را اینگونه تشریح کرد: ابتدا آزمونگر به صورت چشمی صفحه نمایش تلمبه و شلنگ دسته‌نازل و ظاهر تلمبه را کنترل کرده و در صورت سلامت ظاهر، با ظروف اندازه‌گیری مشخص شده در استاندارد مربوطه (۵، ۱۰ و ۲۰ لیتری)، اقدام به آزمون می‌کند.

دبیر شورای استاندارد استان تهران با تاکید بر توجه شهروندان به برچسب‌های الصاقی روی نازل‌ها افزود: درصورت تایید صحت عملکرد نازل، بازرسان برچسبی حاوی اطلاعاتی نظیر نشان استاندارد، تاریخ آزمون و مشخصات آزمایشگاه و آزمونگر روی آن نصب می‌کنند. البته شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه «مردم‌دار» گزارش مربوط به تخلفات کیفی در حوزه کالا، خدمات و نهادهای ارزیابی انطباق را اطلاع دهند.

درگاه الکترونیکی «مردم‌دار» این امکان را برای شهروندان فراهم کرده است تا نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با الصاق عکس، ویدیو یا صدا در حوزه‌های مخلتف از طریق شماره تماس«۱۵۱۷» یا شماره پیامکی «۱۰۰۰۱۵۱۷» ثبت و پیگیری کنند.

توجه به برچسب‌های صحت کالیبراسیون نازل‌ها

چندی پیش مدیرکل استاندارد البرز نیز از تشدید نظارت بر نازل‌های سوخت بنزین پمپ‌بنزین‌ها و جایگاه‌های CNG در استان خبر داد.

محمد آیینی از اهمیت نظارت ویژه اداره کل استاندارد البرز بر جایگاه‌های CNG استان، خبر داد و اظهار کرد: هر جایگاه CNG موظف به همکاری با شرکت‌های بازرسی معرفی شده توسط این اداره کل بوده و تمامی ضوابط ابلاغی سازمان ملی استاندارد ایران در این خصوص لازم‌الاجراست.

وی افزود: در سال جاری نازل‌های سوخت جایگاه‌های CNG استان البرز نیز به لحاظ کالیبراسیون و دقت حجمی گاز ارائه شده به مخازن خودروهای دوگانه‌سوز، مورد ارزیابی قرار گرفته و تمام جایگاه‌های CNG باید نسبت‌به اخذ گواهی از استاندارد اقدام کنند.

آیینی در خصوص نظارت بر پمپ‌بنزین‌های استان البرز نیز گفت: تمامی نازل‌های سوخت بنزین معمولی و سوپر، نفت سفید و گازوئیل توسط سازمان استاندارد مورد آزمون دوره‌ای قرار گرفته و درصورتی‌که یک نازل عملکرد درستی نداشته باشند از ادامه خدمات آن جلوگیری و پس از تعمیر و آزمون مجدد آن و در صورت تایید استاندارد، اجازه ادامه فعالیت صادر خواهد شد.

مدیرکل استاندارد البرز در این خصوص اظهار کرد: شهروندان می‌توانند در پمپ‌بنزین‌ها برچسب‌های صحت کالیبراسیون نازل‌ها را که روی آنها الصاق شده است، مشاهده کرده و درصورتی‌که یک نازل عملکرد درستی نداشته باشد بلافاصله موضوع را به این اداره کل گزارش کنند.

وی ادامه داد: در سال جاری با پیگیری‌های مکرر این اداره کل، دو تاسیسات مهم گاز LPG براساس استاندارد ملی 841 موفق به اخذ استاندارد شده و با توجه به این که فرآیند شارژ سیلندرهای گاز مایع LPG مشمول مقررات استاندارد اجباری است، نظارت‌های این اداره کل بر تاسیسات اصلی شارژ سیندرها به طور ویژه تشدید شده است.

جلوگیری از تشکیل صف‌های طولانی در پمپ‌بنزین‌ها

چند روز قبل، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان دستورات ویژه‌ای را به منظور تسریع در روند خدمت‌رسانی و جلوگیری از معطلی مردم در پمپ‌بنزین‌ها صادر و تسریع در روند خدمت‌رسانی به مردم و جلوگیری از ازدحام و تشکیل صف‌های طولانی را خواستار شد.

مهدی بخشی با اشاره به برخی نارضایتی‌های مردم استان در روزهای اخیر درخصوص تعداد اندک جایگاه‌های سوخت گاز طبیعی و صف‌های شلوغ مقابل این جایگاه‌ها به ویژه در جنوب و شرق استان بیان کرد: روند خدمت‌رسانی سوخت در جایگاه‌ها باید به طور مستمر بدون هیچ کم‌کاری صورت پذیرد تا از معطلی مردم در پمپ‌بنزین‌ها جلوگیری شود.

مهدی بخشی به استمرار خرابی نازل‌های عرضه بنزین در جایگاه‌های سوخت اشاره کرد و گفت: با بررسی‌های صورت‌گرفته در برخی جایگاه‌های ارائه سوخت، نازل‌های سوخت‌گیری خارج از دسترس شده‌اند که شرکت ملی پالایش و پخش باید فورا درخصوص رفع این مشکل و نظارت بر تعمیر سامانه‌های هوشمند این نازل‌ها و تامین قطعات موردنیاز آن‌ها اقدام کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان ایجاد وقفه در ارائه خدمت از سوی جایگاه داران و یا شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی را تخلف دانست و تصریح کرد: هرگونه قصور یا ترک فعل در حوزه تامین سوخت و ارائه خدمت به مردم، به تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان و برخورد قانونی با آن‌ها منجر می‌شود.

مدیرکل استاندارد البرز در انتها گفت: تعمیرات سیلندرهای گاز مایع LPG نیز تحت نظارت استاندارد بوده و به دلیل وجود یک مرکز مهم تعمیراتی سیلندر گاز مایع در استان البرز، ارائه خدمات تعمیر سیلندرهای LPG به استان های مجاور تحت نظارت اداره کل استاندارد استان البرز و کمیته استانی نظارتی مربوطه قرار دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ