مرهمی برای زخم‌های کهنه شهر؛ آسیب‌دیدگان اجتماعی در پناه شهر

اقتصاد ایران: آسیب‌دیدگان اجتماعی از جمله معتادان متجاهر، کارتن‌ خواب‌ها و کودکان‌ کار در نقاط مختلف شناسایی و ضمن برخورداری از خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی به مراکز مربوطه انتقال می‌یابند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی بصیری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۶ تهران، اقدامات مسوولانه شهرداری تهران در جهت کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی شهر را «مرهمی برای زخم‌های کهنه شهر» عنوان کرد و گفت: همان طور که بهبودی هر نوع زخم و بیماری، دارو و درمان خود را دارد؛ درمان انواع آسیب‌های اجتماعی نیز چاره و راهکار خودش را می‌طلبد. اکنون شهرداری با اجرای طرح حامی شهر، عزم جدی دارد تا به اقشار آسیب دیده جامعه کمک کند، به‌جای طرد کردن دستشان را بگیرد، از کنج تاریکی‌ها به درشان آورد و برایشان نور و روشنایی هدیه کند.

بصیری، معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۶ تهران، اضافه کرد: وجود آسیب‌های اجتماعی از جمله معتادان متجاهر در گوشه و کنار شهر، روی دیگری هم داردکه آن احساس ناامنی و نگرانی شهروندانی است که در محل زندگی، بوستان نزدیک محل سکونت و… با اینگونه آسیب‌ها مواجه می‌شوند. بدین منظور گشت‌های ویژه حامی شهر با همراهی مدیر و کارشناس آسیب‌های اجتماعی منطقه شش، مددکار اجتماعی، مامور نیروی انتظامی با خودروی مخصوص ون، سطح محلات چهارده‌گانه و نواحی شش‌گانه را مورد رصد و پایش میدانی قرارداده و به‌محض شناسایی معتادان متجاهر، کارتن خواب‌ها و… نسبت به رفع آن اقدام می‌کنند.

عبدالرضا زندی مدیراداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرداری منطقه۶نیز در این باره گفت: اکنون شاهد اجرای مرحله چهارم طرح ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی درمحدوده پهنه مرکزی تهران هستیم. گشت‌های ویژه حامی شهر حتی در گرمای تابستان و در٢ شیفت کاری از ساعت ٨ صبح تا ١۵ بعداز ظهر و از ١۵ بعد از ظهر تا ٢٢ شب، رصد میدانی معابر، فضاهای بی‌دفاع شهری، پل‌های عابر پیاده، زیر پل‌های سواره رو و… را بر عهده‌دارند و هنگام گشت‌زنی آسیب‌دیدگان اجتماعی را شناسایی و ضمن ارائه خدمات مددکاری، آنان را به مراکز مربوطه منتقل می‌کنند.

زندی، خاطرنشان کرد: همچنان سامانه ١٣٧ پلاس شهرداری تهران، یک پل ارتباطی مناسب بین شهروندان و خادمان شهر است؛ بنابراین شهروندان ساکن در نقاط مختلف شهر در صورت مشاهده هرگونه آسیب اجتماعی درمحدوده محل زندگی، ازجمله معتادان متجاهر، کارتن‌خواب و افراد بی‌سرپناه، موضوع را با نشانی دقیق و کامل اعلام کنند تا گشت‌های حامی شهر در اسرع وقت در محل مورد نظر حاضر و ماموریت خویش را انجام دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ