خیرخواه حق داشت از ناداوری بگوید/ ژیمناستیک آبروی ورزش را خرید

اقتصاد ایران: ملی‌پوش سابق ژیمناستیک گفت: در ژیمناستیک ثانیه‌ها ارزش دارند و به همین خاطر است که سرمربی الفتی به موضوع داوری ورود کرد اما مجری رسانه ملی از علم روز ژیمناستیک اطلاع ندارد.

هادی خناری نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره صعود تاریخی مهدی الفتی تنها نماینده ژیمناستیک ایران در المپیک پاریس به فینال مسابقات گفت: همین که ژیمناستیک ایران موفق شد بعد از ۶۰ سال سهمیه المپیک بگیرد نشان می‌دهد ژیمناستیک ایران کجای دنیا ایستاده است، این اتفاق تاریخی و بسیار مهم است. سهمیه و حضور ما در المپیک ارزش زیادی دارد، ژیمناستیک آبروی ورزش را خرید. سطح مسابقات المپیک بسیار بالا بود، چکیده ۴۰۰ ورزشکار حرفه‌ای در المپیک حضور داشتند و مهدی الفتی هم توانست در پرش خرک به نحو احسن کارش را انجام دهد.

مهدی الفتی کار بسیار بزرگی کرد

وی گفت: انتظاری که از مهدی الفتی در پرش خرک داشتیم برآورده شد و او توانست فینالیست شود. نفر هفتمی که به فینال المپیک راه پیدا کرد ورزشکار ارمنی است که رنکینگ اول را دارد در مسابقات قهرمانی جهان هم عنوان قهرمانی را به دست آورده بود. این نشان می‌دهد سطح مسابقات سخت‌تر از دفعات قبل بوده و مهدی الفتی کار بسیار بزرگی کرده است. از مسئولان خواهش می‌کنم پاداشی که قرار است به مدال آوران المپیک داده شود به الفتی هم تعلق بگیرد.

گزارشگر تلویزیون به مسائل حاشیه‌ای پرداخت

ملی‌پوش سابق ژیمناستیک گفت: زمان پخش مسابقه الفتی گزارشگر برنامه صحبت‌های خوبی مطرح نکرد و به مسائل حاشیه‌ای پرداخت. او به صحبت‌های خیرخواه واکنش نشان داد و گفت چرا سرمربی الفتی صحبت از ناداوری می‌کند. پرداختن به این موضوعات اصلاً درست نیست و ممکن است به سرمربی و ورزشکار آسیب بزند. بالاخره رسانه ملی باید ورزشکار را تشویق کند نه اینکه به مسائل حاشیه‌ای بپردازد.

خناری نژاد تأکید کرد: بعد از مسابقه ورزشکار و سرمربی استرسی زیادی دارند و نباید گزارشگر برنامه به صحبت‌های خیرخواه واکنش نشان می‌داد. داوران می‌توانستند به پرش اول مهدی یک تا دو دهم بیشتر نمره بدهند، اما در مسابقات المپیک، معمولاً داوری‌ها سخت‌گیرانه‌تر است.پرش‌های مهدی خیلی خوب بود و اگر در فینال هم آن چیزی که مدنظر سرمربی است اجرا کند احتمال دارد بهترین نتیجه تاریخ بازی‌ها را کسب کند و اتفاق خوبی رقم بزند.

در رسانه ملی به داور المپیکی ژیمناستیک اشاره‌ای نشد

ملی‌پوش سابق ژیمناستیک خاطرنشان کرد: گزارشگر تلویزیون از علم روز ژیمناستیک بی‌اطلاع بود و حرکات را نمی‌دانست. به نظرم صدا و سیما باید کسی را انتخاب کند که حرکات را بشناسد و به مردم توضیح بدهد. ما در مرحله مقدماتی برای اولین بار در تاریخ ژیمناستیک ایران یک داور از ایران داشتیم که متأسفانه در رسانه ملی به آن هیچ اشاره‌ای نکردند.

خناری نژاد گفت: چرا این اتفاق افتاد؟ مگر داوری که در این مسابقات حضور داشت نماینده ایران نبود؟! چرا اصلاً به آن هیچ اشاره‌ای نکردند؟! ما باید همیشه خودزنی کنیم؟! این اتفاق قشنگ نیست و باید همه با هم همدل باشیم. خیلی از ژیمناست‌های جوان که این رشته را کنار گذاشتند به مربیگری و داوری روی آوردند و آنها باید بدانند نماینده ایران در المپیک حضور دارد. این اتفاق قشنگ نیست و باید به آن پرداخته می‌شد.

در ژیمناستیک ثانیه‌ها نتیجه را رقم می‌زند

وی گفت: چهار روز دیگر الفتی باید در مسابقات فینال حاضر شود؛ توصیه می‌کنم گزارشگر عوض شود و به فینالیست شدن الفتی و این اتفاق مهم و تاریخی بیشتر بپردازند. در ژیمناستیک ثانیه‌ها اهمیت زیادی دارد و یک صدم‌هاست که نتیجه را عوض می‌کند و فینالیست شدن و مدال گرفتن یک ژیمناستیک را رقم می‌زند. به همین خاطر هم بود که سرمربی الفتی هم به این موضوع واکنش نشان داد. همین یک دهم‌ها و یک صدم‌هاست که نتیجه را رقم می‌زند و به چشم سرمربی تیم می‌آید اما گزارشگر چون از علم روز ژیمناستیک بی اطلاع است و حرفه‌ای ورزش نکرده این موضوع به چشمم نمی‌آید.

خیرخواه حق داشت از ناداوری بگوید/ ژیمناستیک آبروی ورزش را خرید

خیرخواه حق داشته در مورد ناداوری صحبت کند

خناری نژاد عنوان کرد: برای یک ورزشکار همین یک دهم‌ها و یک صدم‌ها اهمیت زیادی دارد و اگر حقش را خورده باشند به چشمش می‌آید. این ورزشکار در سرما و گرما و در تعطیلی و روز عید برای موفقیت در میدان المپیک تمرین کرده و فشار زیادی را متحمل شده است. به همین خاطر خیرخواه این موضوع را مطرح کرد و حق هم داشته است. خدا را شکر مهدی الفتی با یک مربی ایرانی به این موقعیت رسید و از این بابت باید به این موضوع هم خوش‌بینانه نگاه کنیم که اعتماد به مربی ایرانی هم جواب داده و او به این مرحله رسیده است؛ خیلی از رقبای الفتی که حتی از نظر امکانات و تجهیزات به روز هستند در المپیک خراب کردند و طبق انتظارات ظاهر نشدند فقط به خاطر اینکه این مسابقات آوردگاه المپیک است و استرس زیادی دارد. ورزشکار ایران توانست با یک مربی ایرانی به این موقعیت برای اولین بار برسد و امیدوارم از نگاه مسئولان این موضوع غافل نشود.

نباید بار اضافه روی دوش الفتی بگذاریم

وی تأکید کرد: الفتی الان در فینال است و کسی نمی‌تواند آن را انکار کند و این برای همه ما مهم است. حتی اگر ما در المپیک جایگاه هفتم هم به دست بیاوریم باید ارزش آن را مثل کسب مدال بدانیم. حتی چند سال پیش فکرش را هم نمی‌کردیم در المپیک حاضر شویم اما این روند به گونه دیگر اتفاق افتاد. ژیمناستیک ورزش غیرقابل پیش‌بینی است و اگر الفتی دو تا پرش خود را به خوبی اجرا کند و آن یک قدم اضافه هم نداشته باشد حتی می‌توان روی مدال او هم حساب باز کنیم.

ملی‌پوش سابق ژیمناستیک گفت: دبیر رئیس فدراسیون کشتی با وجود اینکه می‌داند کشتی‌گیرانش مدال خواهند گرفت اما قول آن را نمی‌دهد تا باری روی کشتی‌گیران نگذارد. این کار روانشناسی است و ما هم نباید بار اضافه روی دوش الفتی بگذاریم. من حتی به مهدی هم پیام دادم که با آرامش فقط کارش را انجام بدهد و هیچکس از او انتظار ندارد. اگر او کار خودش را انجام دهد از نظر ما بهترین اتفاق خواهد بود. پرش‌های مهدی خیلی خوب است و بعد از فینالیست شدنش هم درگاهی اشک شوق ریخت. این اشک‌ها نشان از کار چندین ساله است، الفتی از جوانان به تیم ملی تزریق شد و این امر شدنی نبود مگر با حمایت‌های رئیس فدراسیون. تمام اتفاقاتی که در این چند ساله رقم خورده با برنامه ریزی و مدیریت رئیس فدراسیون بوده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ