بمباران وحشیانه مناطق مسکونی نوار غزه

اقتصاد ایران: بمباران مناطق مسکونی نوار غزه طی بامداد امروز و نبرد نیروهای مقاومت با متجاوزان صهیونیست در کرانه باختری از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که بمباران مناطق مسکونی نوار غزه به شدت قبل همچنان ادامه دارد حمله وحشیانه نظامیان صهیونیست به کرانه باختری باعث وقوع درگیری‌های مسلحانه در این منطقه شد.

شهادت شهروندان فلسطینی در پی بمباران مناطق مسکونی غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی بامداد امروز خانه‌های مسکونی در منطقه حمد واقع در خان یونس را بمباران کردند که در پی آن چندین فلسطینی بی گناه به شهادت رسیده و زخمی شدند.

جنگنده‌های این رژیم ساعاتی قبل محله تل الهوا واقع در جنوب غربی شهر غزه را نیز بمباران کردند.

بمباران وحشیانه مناطق مسکونی نوار غزه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق نزدیک به اردوگاه آوارگان فلسطینی در شرق منطقه حمد واقع در خان یونس را نیز بمباران کردند.

گزارش‌های رسانه‌ای همچنین از بمباران خانه‌های مسکونی در اطراف خیابان هشت واقع در جنوب شهر غزه خبر دادند. در جریان این حمله وحشیانه دست کم هشت فلسطینی به شهادت رسیدند.

گلوله باران یک پادگان و منطقه اشغالی توسط نیروهای مقاومت فلسطین

از سوی دیگر حمله نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری باعث وقوع درگیری‌های مسلحانه در این منطقه شد.

به گزارش شبکه فلسطین الیوم، نظامیان صهیونیست به منطقه وادی السمن واقع در جنوب الخلیل و بیت امر در شمال این منطقه حمله کردند. شهر قلقیلیه نیز شاهد یورش نظامیان صهیوینست و محاصره یک خانه مسکونی بود.

اردوگاه العین در شهر نابلس نیز یکی دیگر از مناطقی بود که نظامیان صهیونیست بامداد امروز به آن حمله ور شدند.

در جریان یورش این عناصر متجاوز به کرانه باختری درگیری‌هایی میان نیروهای مقاومت فلسطین و نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی در اردوگاه العین واقع در نابلس به وقوع پیوست.

در همین راستا گروهان‌های قدس مستقر در جنین اعلام کردند که موفق شدند پادگان سالم و شهرک اشغالی شاکید را گلوله باران کنند.

این درگیری‌های مسلحانه به روستای فحمه واقع در جنوب جنین نیز کشیده شد. نظامیان صهیونیست تعدادی از خودروهای فلسطینی‌ها را در منطقه سلواد واقع در شرق رام الله تخریب کردند.

حماس: نتانیاهو درباره توافق تبادل اسرا دروغ می‌گوید

از سوی دیگر جنبش حماس ادعاهای دروغین نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در خصوص سنگ اندازی این جنبش در مسیر دستیابی به توافق رد کرد.

به گزارش شبکه المیادین، عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد: سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه حماس مانع دستیابی به توافق می‌شود پوچ و عاری از صحت است.

وی در ادامه افزود: این نتانیاهو است که امروز و فردا کرده و در مسیر توافق مانع تراشی می‌کند. میانجی گران به خوبی می‌دانند که جنبش حماس از خود انعطاف لازم را نشان داده و مسیر را برای دستیابی به توافق باز کرده است.

الرشق اضافه کرد: حماس از قطعنامه شورای امنیت و سخنان بایدن در خصوص آتش بس و عقب نشینی ارتش اشغالگر از نوار غزه و توافق تبادل اسرا استقبال کرد اما نتانیاهو با این موارد مخالفت کرد.

بمباران وحشیانه مناطق مسکونی نوار غزه

وی گفت: نتانیاهو درباره موافقتش با این طرح و اصلاحات ارائه شده از سوی حماس دروغ می‌گوید. همه می‌دانند وی شروط اضافی را به ما تحمیل می‌کند که پیشتر در پیشنهادات طرف صهیونیستی نیامده بود. این شروط در هیچکدام از پیشنهادات میانجی گران نیز ارائه نشده بود.

تل آویو: در سخت‌ترین شرایط امنیتی قرار داریم

از سوی دیگر رئیس رژیم صهیونیستی و رئیس جریان معارض در این رژیم به وقوع درگیری‌های شدید در اراضی اشغالی طی ساعات گذشته واکنش نشان دادند.

به گزارش شبکه الجزیره، یائیر لاپید رئیس جریان معارض در رژیم صهیونیستی در خصوص این اوضاع گفت: ما در لبه پرتگاه نیستیم بلکه در داخل این پرتگاه قرار داریم.

وی اضافه کرد: امروز تمام خطوط قرمز زیر پا گذاشته شد.

پایگاه خبری النشره لبنان دوشنبه شب به نقل از رسانه‌های عبری گزارش داد که هزاران صهیونیست معترض تندرو راست گرا در اعتراض به محاکمه نظامیانی که اقدام به شکنجه اسرای فلسطینی در غزه کردند، به دادگاه نظامی در بیت لید مجاور با شهرک نتانیا حمله کردند.

رژیم صهیونیستی در حالی این نظامیان وحشی را دادگاهی می‌کند که موضوع شکنجه اسرای فلسطینی سابقه طولانی در این رژیم متجاوز دارد و تنها به دلیل آنکه مسأله شکنجه این اسرا در پایگاه «سدی تیمان» به بیرون درز پیدا کرد نظامیان مذکور دادگاهی شدند.

در همین خصوص رئیس رژیم صهیونیستی نیز به اوضاع متشنج اراضی اشغالی واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه الجزیره، اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ما در یکی از سخت‌ترین هفته‌ها از لحاظ اوضاع امنیتی به سر می بریم.

وی اضافه کرد: از معترضان می‌خواهم این پایگاه نظامی را ترک کنند و اجازه دهند ارتش به وظایف خود عمل کند.

پایگاه خبری «واللا» رژیم صهیونیستی گزارش داد که در پی یورش صهیونیست‌های تندرو به ساختمان دادگاه نظامی شهرک بیت لید که اقدام به محاکمه نظامیان صهیونیست کرده بود، پلیس با معترضان درگیر شد و از گاز اشک آور برای متفرق کردن آنها استفاده کرد.

رادیو ارتش اشغالگران گزارش داد که حدود ١٢٠٠ تظاهرات کننده به شهرک بیت لید رسیدند و ده‌ها نفر توانستند به آن یورش ببرند.

به گزارش این منبع، ارتش اشغالگران نیروهای خود را از کرانه باختری و سه گردان خود را که قرار بود به نوار غزه اعزام کند به سمت اردوگاه بیت لید در مجاور شهرک نتانیا فرستاد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ