خرید بیش از ۲۳۵ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی

اقتصاد ایران: تبریز-رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از خرید بیش از ۲۳۵ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی تا پایان روز ۸ مردادماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر فتحی شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: خرید تضمینی گندم در استان از ابتدای فصل برداشت تا به امروز به بیش از ۲۲۶ هزار تن رسیده که این میزان توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی استان خریداری شده است که شاهد افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته می‌باشیم.

وی همچنین از خرید نزدیک ۹ هزار تن گندم بذری در استان خبر داد و گفت: تعداد ۶۵ مرکز خرید گندم در آذربایجان شرقی فعال بوده و گندم تولیدی کشاورزان زحمتکش را دریافت می‌کنند.

وی افزود: مجموع مطالبه گندم کاران استان تا به امروز ۴۰ هزار میلیارد ریال بوده است که پرداخت مطالبات کشاورزان مناطق گرم استان از امروز آغاز شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی افزود: از مجموع سطح اراضی کشت گندم استان تاکنون ۲۲۷ هزار هکتار شامل ۲۰۰ هزار هکتار گندم دیم و ۲۷ هزار هکتار گندم آبی برداشت شده است.

وی گفت: گندم صدرا، هشترود، باران، آذر ۲، آفتاب، کوهدشت و دهدشت برای گندم دیم و ارقام پیشگام، سالار، حیدری و میهن برای گندم آبی از جمله ارقام جدیدی هستند که به گندمکاران استان معرفی شده و بر اساس توصیه‌های کارشناسان شناسانده شده‌اند.

فتحی افزود: توصیه‌های کارشناسی و علمی کارشناسان به کشاورزان به خصوص در موضوع میزان کود و سم، زمان برداشت محصول و نحوه استفاده صفر تا صد از کمباین و سایر موارد لازم موجب افزایش حجم تولید در آذربایجان شرقی شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی یادآور شد: متوسط افزایش خرید گندم در کشور ۱۶ درصد است در حالی که اشاره هم شد، این مقدار در آذربایجان شرقی به ۳۰ درصد رسیده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ