ایلام به وقت اربعین/مرز مهران آماده میزبانی از زائران است

اقتصاد ایران: ایلام-کمتر از یک ماه تا اربعین حسینی باقی مانده، زیرساخت های مرز مهران امسال آماده تر از سال های گذشته برای میزبانی از زوار اباعبدالله الحسین فراهم شده است.

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: مرز بین المللی مهران که به واسطه نزدیکی به کشور عراق مورد توجه زائران قرار دارد هرساله به ویژه در ایام اربعین پذیرای عاشقان حسین (ع) از اکثر استان‌های کشور است.

این در حالی است که برخی عاشقان اباعبدالله با خدمت رسانی به زائران ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان نشان می‌دهند و مردم شهر مرزی مهران هم با تبدیل منازل خود به زائرسرا و پذیرایی از آنان سعی می‌کنند قدمی در جهت خدمت به زائران اباعبدالله بردارند، همچنین دستگاه‌های متولی نیز اقدامات لازم را جهت ایجاد زیرساخت‌ها برای تسهیل تردد زائران در مرز مهران را انجام داده‌اند.

فرهنگ استقبال زائران در استان ایلام

جعفر شهبازی کارشناس فرهنگی و اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نزدیکی به مرز مهران یکی از دلایل اصلی استقبال زائران برای تردد از این مرز بین المللی است.

ایلام به وقت اربعین/مرز مهران آماده میزبانی از زائران است

وی با بیان اینکه فاصله مهران تا نجف ۳۰۳ کیلومتر، مهران تا کربلا ۲۷۹ کیلومتر، مهران تا کاظمین ۲۸۳ کیلومتر و مهران تا سامرا ۴۴۴ کیلومتر است، افزود: نزدیکی این مرز به شهرهای عراق سبب افزایش تردد از این مرز بین المللی شده است.

شهبازی ادامه داد: نزدیکی مرز مهران به کشور عراق و میزبانی این استان از عتبات عالیات جدا از بحث معنوی خود قطعاً خالی از لطف نیست و تاثیر بسزایی بر توسعه استان، اشتغالزایی، جذب عموم مردم به استان و… به همراه دارد که همین امر ایجاب می‌کند توجه ویژه ای به حوزه اربعین و زیرساخت‌های مربوطه لحاظ شود.

استان ایلام آماده استقبال از زوار اربعین

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در مورد آخرین وضعیت زیرساخت‌های اربعین حسینی در ایلام اظهار داشت: اربعین ظرفیتی خدادادی است که به استان ایلام داده شده و باعث شده است استان ایلام از بن‌بست خارج گشته و به یک کریدور تبدیل شود.

ایلام به وقت اربعین/مرز مهران آماده میزبانی از زائران است

وی با بیان اینکه اربعین فرصتی بی‌بدیل برای استان است، افرود: اقدامات مطلوب برای توسعه زیرساخت‌ها در این مرز بین‌المللی انجام شده و پروژه‌ها و زیرساخت‌های اربعین بدون شک ادامه یافته و ضمن تکمیل آن، خلأهای موجود نیز شناسایی و رفع خواهند شد.

ذخیره سازی ۱۱ میلیون بطری آب معدنی

استاندار ایلام تصریح کرد: با وجود گرمای هوا که به بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد بوده، همچنان اقدامات بی بدیلی برای توسعه زیرساخت‌ها عملیات عمرانی برای آماده‌سازی مرز مهران برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در سال ۱۴۰۳ لحاظ شده است.

وی افزود: تاکنون ۱۱ میلیون بطری آب در مرز مهران ذخیره‌سازی شده که نیاز است تا هفته آینده این رقم افزایش یابد و برای استفاده زوار به سردخانه‌ها منتقل شوند.

آخرین وضعیت زیرساخت‌های اربعین در استان ایلام

حسن بهرام نیا استاندار ایلام امروز از تقاطع غیرهمسطح ماربره در محور ایلام - مهران بازدید کرد.

ایلام به وقت اربعین/مرز مهران آماده میزبانی از زائران است

به گفته فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان این قسمت از جاده تا ۱۵ مردادماه زیر بار ترافیکی قرار خواهد گرفت.

استاندار ایلام در بازدید از پل پدافندی کنجان‌چم گفت: این پل در راستای تکمیل زیرساخت‌های استان و چهارخطه کردن مسیر ایلام - مهران در کمتر از چهار ماه و با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان ساخته شده و تا هفته آینده زیر بار ترافیک خواهد رفت.

ایلام به وقت اربعین/مرز مهران آماده میزبانی از زائران است

وی گفت: این پل پدافندی از نواقص محور چهارخطه ایلام - مهران در کیلومتر ۵۶ بود که با توان خوب پیمانکار و همت اداره کل راهداری استان به سرانجام رسید و در اربعین مورد استفاده مردم استان و زائران قرار خواهد گرفت.

ظرفیت استقرار ۳۰۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های اربعین مرز مهران

فرماندار مهران گفت: مرز مهران در ایام اربعین ظرفیت پارک ۳۰۰ هزار خودرو را دارد.

علی عباس شفیعی با بیان اینکه پارکینگ‌های اربعین برای پذیرش زائران از اقصی نقاط کشور در حال آماده سازی هستند، گفت: در حوزه پارکینگ‌ها حدود ۳۰۰ هزار خودرو در پارکینگ شماره ۱ و۲، پارکینگ‌های دولتی و خصوصی و پارکینگ‌های پدافندی در اقصی نقاط شهر مهران به ویژه نواحی مرزی ظرفیت استقرار دارند.

آمادگی هفت هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی زوار در مرز مهران

سید زاهدین چشمه‌خاور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس تمهیدات انجام شده در ایام اربعین حسینی بیش از هفت هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی زوار از پایانه برکت به اقصی نقاط کشور پای کار آمده‌اند.

وی گفت: پایانه برکت در مرز مهران در زمینی به مساحت ۴۴ هکتار روزانه گنجایش ورود و خروج بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس را دارد و برای استقبال و جابه‌جایی از زوار اربعین حسینی سال جاری، از آمادگی کامل برخوردار است.

ایلام به وقت اربعین/مرز مهران آماده میزبانی از زائران است

وی افزود: با توجه به حجم مسافران و پیش بینی افزایش دمای هوا در ایام اربعین، اقدامات لازم در این پایانه در راستای رفاه حال زوار از جمله ایجاد سایه بان، برپایی موکب، اسکان موقت و استراحت زوار و تامین آب خنک انجام شده است.

وی افزود: در راستای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی ۲۰۰ دستگاه سیستم جت فن (بادبزن برقی) تهویه و مه‌پاش در پایانه مرزی مهران نصب شده است.

ایلام به وقت اربعین/مرز مهران آماده میزبانی از زائران است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: خط کشی سه هزار کیلومتر از جاده‌های این استان با هدف ارتقای ایمنی راه‌ها تا پایان امسال پایان می‌یابد.

جاده‌های استان ایلام آماده تردد زوار هستند

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام اظهار کرد: از اول سال جاری تاکنون عملیات اجرایی هزار کیلومتر از این میزان انجام شده و تا قبل از اربعین سال جاری بخش زیادی از آن نیز تکمیل می‌شود.

ایلام به وقت اربعین/مرز مهران آماده میزبانی از زائران است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام ادامه داد: احداث جاده پدافندی به طول ۷.۵ کیلومتر، اجرای بیس به میزان بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب، آسفالت بیش از ۱۲ هزار تن به همراه احداث هفت دستگاه پل بزرگ و کوچک با اعتبار ۳۲۶ میلیارد ریال از دیگر اقداماتی است در پایانه مرزی مهران انجام شده است.

اربعین یکی از ظرفیت‌های عظیم در استان ایلام به شمار می‌رود که باید از آن در راستای توسعه استان و رفع مشکلات موجود بهرمند شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ