خشم آمریکا واپوزیسیون ازنتیجه انتخابات/ اغتشاش درکاراکاس کلیدخورد

اقتصاد ایران: پس از اعلام رسمی پیروزی مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، مخالفان با کلید زدن اغتشاش خیابانی در کاراکاس در تلاش برای ورود به ساختمان کاخ ریاست جمهوری با پلیس درگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به رغم اعلام پیروزی نیکلاس مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، مخالفان غربگرا و جریان اپوزیسیون با نپذیرفتن شکست در انتخابات دستور شورش خیابانی در پایتخت را صادر کردند.

پایگاه خبری العربی گزارش داد که در پی اعلام کمیسیون ملی انتخابات درباره پیروزی نیکلاس مادورو با کسب ۵۱.۲ آرا برای سومین بار در انتخابات ریاست جمهوری، جریان اپوزیسیون نتایج انتخالات را نپذیرفت.

اینک، با پیروزی مادورو برای سومین بار در انتخابات ریاست جمهوری و نتایجی که به مذاق غربی‌ها و اپوزیسیون به رهبری «کورینا ماچادو» خوش نیامده، جریان اپوزیسیون دستور آشوب و اعتراض و ناآرامی خیابانی را با حمایت غرب در چندین شهر از جمله کاراکاس، پایتخت ونزوئلا آغاز کرده است.

در عین حال، گزارش‌ها حاکیست که مخالفان غربگرا در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا حضور دارند و شورشیان ونزوئلا در تلاش برای ورود به ساختمان کنگره با پلیس درگیر شده‌اند.

نیکلاس مادورو در نطقی با حمله به سیاست‌های مداخله جویانه و فتنه انگیز آمریکا در این کشور، اعلام کرد که واشنگتن ۵ بار به بهانه مذاکرات درصدد ترور من برآمد.

رئیس جمهور قانونی ونزوئلا افزود: سیاست آمریکا مبتنی بر دیپلماسی دروغ و توطئه است و هر چه این امپراتوری دروغ بر تو لبخند بزند، بایستی مواظب بود، زیرا که آنان از پشت خنجر می‌زنند.

اپوزیسیون ونزوئلا به رهبری «کورینا ماچادو» با غیرقابل‌قبول بودن نتایج انتخابات مدعی هستند که ادموندو گونزالس، نامزد احزاب راست افراطی و جریان‌های غرب‌گرا با رأی بالا پیروز است و رسانه‌های غربی نیز در ادامه موج تخریب مادورو در روزهای اخیر، بر شائبه تقلب و دستکاری آرای انتخابات دامن زده‌اند.

در این میان، کشورهای متحد و دوست ونزوئلا همچون: ایران، روسیه، چین، کوبا، بولیوی و… ضمن تبریک به مادورو از گسترش روابط در دوران جدید سخن گفته‌اند.

کمیته انتخابات ونزوئلا امروز دوشنبه به طور رسمی پیروزی نیکلاس مادورو در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اعلام کرد.

بر این اساس، مادورو با کسب حداکثر ۵۱ درصد از آرا به مدت ۶ سال دیگر در سمت ریاست جمهوری ونزوئلا باقی خواهد ماند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ