برزگر: بروکس به سبک یزدانی کشتی می‌گیرد/ پاداش‌ها خوب است

اقتصاد ایران: سرمربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد گفت برخلاف ادوار گذشته که پاداش‌ مدال‌آوران همیشه انتقادات زیادی به همراه داشت، این‌بار انتقادآمیز نیست.

- اخبار ورزشی -

منصور برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درخصوص المپیک 2024 و شانس کسب مدال از سوی آزادکاران کشورمان اظهار داشت: باتوجه به شرایط فعلی، حسن یزدانی و امیر حسین زارع شانس مدال کشتی آزاد ایران هستند که درمورد رنگ مدال‌شان باید کشتی آنها را با حریفان مستقیم‌شان دید. متأسفانه سبک وزن‌های ما یک مقدار مشکل دارند اما امیدوارم آنها هم بتوانند نتیجه لازم را به دست آورند.

وی درباره اینکه نبود روس‌ها چقدر می‌تواند در کیفیت رقابت‌ها تأثیرگذار باشد، گفت: صددرصد تأثیرگذار است و رقابت‌ها متفاوت برگزار می‌شود اما شرایط امروز کشتی دنیا خیلی با گذشته فرق کرده است. شما وضعیت کشتی دنیا را پیش از فروپاشی شوروی سابق و کشورهای کمونیستی ببینید. آن زمان کشتی شرایط دیگری داشت، کشتی‌ کوبا آیا با امروز قابل مقایسه است؟

برزگر که در چندین دوره المپیک و مسابقات جهانی هدایت تیم ملی کشتی آزاد ایران را برعهده داشت، درمورد مبارزه حسن یزدانی با آرون بروکس تصریح کرد: کشتی‌ بروکس را دیده‌ام، خیلی سرراست کشتی می‎گیرد. او به سبک یزدانی کشتی می‌گیرد، بنابراین حسن راحت می‌تواند بروکس را ببرد.

نایب‌قهرمان المپیک 1976 مونترال در پاسخ به این پرسش که آیا کتف یزدانی برای او مشکلی در المپیک ایجاد نخواهد کرد، گفت: الان دیگر کسی نیست که او را اذیت کند. حریفان از اسم یزدانی می‎‌ترسند.

وی درخصوص اینکه مهم‌ترین موضوعی که در نتایج المپیک تأثیرگذار است، چیست؟، یادآور شد: داوری و عوامل خود اتحادیه جهانی؛ باید دید زورشان چقدر هست، یک چیزهایی رد و بدل می‌شود، اینها همیشه هست.

برزگر در پاسخ به این سؤال که آیا با وجود هیئت ژوری و بازبینی فیلم کشتی‌ها در 6 دقیقه مبارزه، باز هم امکان تغییر نتایج در مسابقه‌ای در سطح المپیک وجود دارد؟، عنوان کرد: مگر دنیا عوض شده؟ همیشه همینطور بوده است.

قهرمان پیشین کشتی جهان درباره پیش‌بینی‌ها گفت: این پیش‎بینی‌ها روی کشتی‌گیران تأثیر متفاوتی دارد، برخی از آن انگیزه می‌گیرند و برخی هم نه، بار روانی ایجاد می‌کند. به یکی باید انگیزه بدهی و با این حرف‌ها تشویقش کنی و یکی را در آرامش بگذاری.

برزگر درباره اینکه کشتی در فضایی خارج از دهکده بازی‌ها اقامت خواهد داشت، خاطرنشان کرد: اگر مسابقات مثلاً در آمریکا بود، شاید خیلی فرق می‌کرد ولی در اروپاست و  تشخیص‌شان این بوده که از دهکده دور باشند. البته که ما ضرر دهکده را زیاد خوردیم، برخی با آن فضا خو می‌گیرند و برخی هم می‌روند و از آن فضا لطمه می‌خورند. در بارسلونا و آتن بابت حضور در دهکده مشکلاتی داشتیم. اینکه کشتی‌گیران در دهکده نباشند، بهتر است.

سرمربی موفق سال‌های نه چندان دور کشتی ایران درباره پاداش درنظر گرفته شده برای مدال‌آوران المپیک 2024 پاریس گفت: وزیر که به باشگاه ما آمد، از او تشکر کردم. قبلاً انتقادم این بود که وقتی مثلاً دو میلیارد برای طلا پاداش در نظر می‌گیرید، یک کیوسک هم در تهران با آن نمی‌دهند، اما الان با پیگیری دبیر و هاشمی این مسئله حل شده و من فکر می‌کنم با بیست میلیارد و اندی حداقل بچه‌ها می‌توانند یک آپارتمان 100 متری در یک نقطه خوب تهران بگیرند. این پاداش دیگر قابل انتقاد نیست و خوب است، برخلاف همیشه که رقم پاداش انتقادآمیز بود.

برزگر گفت: از نظر من کیومرث هاشمی بهترین فرد برای وزارت ورزش است که با تمام دردهای ورزش آشناست. او همه چیز را می‌بیند و مطلع است، امیدوارم رئیس‌جمهور منتخب روی این موضوع دقت کند. افراد دیگر تا بیایند و جا بیفتد، ورزش ضرر خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ