کمک جدید ۱.۷ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین

اقتصاد ایران: آمریکا در راستای سیاست‌های خود برای تداوم بحران اوکراین بمنظور بهره‌برداری‌های سیاسی و اقتصادی از آن، یک کمک جدید ۱.۷ میلیارد دلاری به کی‌یف ارائه می‌کند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری سی‌ان‌ان‌ گزارش داد: دولت جو بایدن امروز دوشنبه یک بسته جدید کمک مرگبار به اوکراین به مبلغ 1.7 میلیارد دلار را اعلام کرد که عمدتاً شامل موشک و مهمات برای موشک، توپخانه و سامانه‌های دفاع هوایی است که قبلاً ایالات متحده در اختیار اوکراین قرار داده است.

ایالات متحده 1.5 میلیارد دلار تسلیحات و تجهیزات جدید را از طریق ابتکار کمک امنیتی اوکراین (USAI) به اوکراین اختصاص می‌دهد که شامل «قابلیت‌های تقویت دفاع هوایی و تسلیحات ضد تانک اوکراین و همچنین تأمین مالی برای حفظ تجهیزات قبلی است.

وزارت دفاع آمریکا همچنین در حال ارسال تسلیحات و تجهیزات به ارزش 200 میلیون دلار به اوکراین است که به طور مستقیم از ذخایر پنتاگون تامین می‌شود و شامل موشک‌های رهگیر پدافند هوایی، مهمات برای سامانه‌های موشکی و توپخانه و سلاح های ضد تانک می‌شود.

دولت آمریکا می‌گوید این بیستمین «بسته USAI و شصت و دومین تجهیزاتی است که از موجودی‌های وزارت دفاع برای اوکراین و از اوت 2021 ارائه می شود». 

به تازگی روزنامه "نیویورک تایمز" گزارش داده است که پیشروی سریع نیروهای روسی در منطقه عملیاتی دونتسک نشان‌دهنده توانایی آنها در یافتن نقاط ضعف در خطوط دفاعی نیروهای مسلح اوکراین است. 

در این گزارش آمده است: «تحلیلگران نظامی معتقدند که پیشروی سریع نیروهای روسی، نشان‌دهنده افزایش توانایی مسکو در بهره‌گیری از شکاف‌های موجود در خطوط دفاعی اوکراین و تطابق بسیار خوب ارتش روسیه برای مقابله با تجهیزات نظامی غربی است.»

به گفته کارشناسان، نیروهای مسلح روسیه قادرند واحدهای تضعیف شده و دچار بی‌نظمی اوکراینی را شناسایی کنند و از عقب‌نشینی‌های آشفته و چرخش‌های ناهماهنگ دشمن بهره برده و آنها را به راحتی سرکوب کنند.

روزنامه "واشنگتن پست" نیز روز شنبه به نقل از نظامیان و تحلیلگران اوکراینی گزارش داد که نیروهای مسلح این کشور دچار فرسایش جدی شده‌اند و وضعیت بحرانی در جبهه برای آنها ایجاد شده است، به‌طوری که اوضاع در خط مقدم به عنوان «هرج و مرج جدی» توصیف می‌شود. همچنین اشاره شد که فرماندهان روسی عملیات‌های تهاجمی هم‌زمان و مکمل را انجام می‌دهند و ارتش روسیه فشار مستمری را بر نیروهای اوکراینی وارد می‌کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ