درگیری در اطراف بازداشتگاه مخوف ارتش صهیونیستی بالا گرفت

اقتصاد ایران: در پی حرکت نمایشی ارتش رژیم صهیونیستی در دستگیری چند نظامی صهیونیست به دلیل تجاوز به یک بازداشت شدگان فلسطینی اهل غزه، راستگرایان صهیونیست برای قتل عام فلسطینیان بازداشتی به این محل حمله کردند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی همانند اکثر قریب به اتفاق رسانه‌های عبری زبان در گزارشی اعلام کرد، تعدادی از صهیونیست‌های افراطی که شماری از اعضای کنست هم آنها را همراهی می‌کردند به پایگاه نظامی سدی تیمان واقع در نقب (جنوب فلسطین اشغالی) یورش برده و به دنبال آزادی چند نظامی بر آمدند که به جرم شکنجه و تجاوز به یک فلسطینی اهل غزه بازداشت شده در این پایگاه دستگیر شده‌اند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اولین واکنش به این اقدام بدون اشاره به جنایاتی که رژیمش علیه مردم غزه انجام می‌دهد، این تهاجم را محکوم و خواستار آرامش شد.

یائیر لاپید هم در اظهاراتی حمله به سدی تیمان را جنایتی حقیرانه و خطرناک توصیف کرد به ویژه که اعضای کنست هم در آن شرکت کرده و با این کار خود باعث فروپاشی ارتش و اسرائیل خواهند شد.

او در این رابطه گفت، سیاستمدارانی که به اسرا پشت کرده، امنیت را نادیده گرفته و جامعه اسرائیل را ویران کردند امروز در حال تخریب سلسله مراتب قدرت هم هستند.

گفتنی است ساعاتی پیش شماری از صهیونیست‌های افراطی که تعدادی از اعضای کنست هم در پیشاپیش آنها حرکت می‌کردند به این پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی که بیش از 9 ماه است به بازداشتگاه مخوف ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه تبدیل شده، یورش برده و سعی کردند با رساندن خود به محل نگهداری اسرا آنها را قتل عام کنند.

این اقدام صهیونیست‌ها بعد از آن صورت گرفت که رسانه‌ای شدن شکنجه فجیع فلسطینیان در این پایگاه باعث شد تا ارتش اسرائیل در اقدامی نمایشی خبر از دستگیری و بازجویی از 10 نظامی اسرائیلی به اتهام شکنجه شدید و تجاوز به یک از اهالی غزه بازداشت شده در این پایگاه بدهد.

این در حالی است که روزنامه یدیعوت آحارانوت این اقدام را تلاشی از سوی تل‌آویو برای اعطای چهره‌ای قابل قبول به ارتش اسرائیل در دادگاه لاهه توصیف کرد.

صهیونیست‌های به جز حمله به پایگاه سدی تیمان در مناطق دیگری از فلسطین اشغالی هم دست به اغتشاش و درگیری زدند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، شماری از صهیونیست‌های افراطی به مقر پلیس نظامی در نزدیکی نتانیاهو حمله کرده و راه‌های منتهی به آن را برای ساعاتی مسدود و اجازه عبور و مرور به سوی آن را ندادند.

پایگاه خبری واللا نیوز نیز در خبری در این رابطه اعلام کرد، صهیونیست‌های افراطی علاوه بر سدی تیمان به پایگاه ارتش اسرائیل در بیت لید هم حمله کرده و تلاش کردند وارد پایگاه کمپ 21 هم بشوند.

به نوشته این رسانه عبری زبان برخی از تظاهرات کنندگان هم فریادهایی علیه بن گویر سر داده و خواهان استعفای وی و رفتنش به خانه شدند.

این رسانه عبری زبان در بخشی از گزارش خود به ابعادی از خوی ددمنشانه و وحشیگری صهیونیست‌ها اذعان کرده و به نقل از یکی از نظامیان صهیونیست حاضر در این پایگاه نوشت: ما اجازه بازداشت همقطاران خود را نمی‌دهیم، ما از پست‌‌ترین افراد بشریت حفاظت می‌کنیم، من طی 3 ماهی که در اینجا هستم دیگر از لحاظ روحی و روانی همان فرد سابق نیستم.

به نوشته واللا نیوز این هیاهو صرفا به خاطر متهم شدن این 10 نظامی بوده و پلیس نظامی صرفا دستور احضار و تحت الحفظ ماندن آنها را برای بازجویی صادر کرده و این دستور به معنای بازداشت آنها نیست، اما همین امر هم باعث یورش صهیونیست‌های افراطی به پشت دروازهای پایگاه شد.

به گفته کارشناسان همزمانی این اغتشاشات و قبل از آن اعلام دستگیری نظامیان اسرائیلی با ارسال هشدار ویدیوی حماس برای ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در رابطه با ادامه شکنجه فلسطینیان، مسئله‌ای قابل تامل است.

گرچه بن گویر خود در واکنش به این اقدام ضمن محکومیت و خجالت آوری توصیف کردن اقدام پلیس نظامی اسرائیل این جانیان را قهرمانان سدی تیمان دانست.

گفتنی است در بازداشتگاه سدی تیمان صدها نفر از فلسطینیانی که از داخل نوار غزه بعداز 7 اکتبر ربوده شده‌اند در بدترین و غیر انسانی ترین شرایط نگهداری می‌شوند.

براساس گزارش‌هایی که تاکنون رسانه‌های فلسطینی موفق به دسترسی به آن از داخل این بازداشتگاه شده‌اند ، ده‌ها فلسطینی به دلیل شدت شکنجه ها و شرایط بسیار بد نگهداری جان خود را از دست داده‌اند.

روزنامه هاآرتص هم جولای گذشته اعتراف کرد ارتش اسرائیل در حال بررسی وقوع نقض های شدید قوانین علیه شماری از بازداشت شدگان است که منجر به مرگ آنها شده است، یکی از این رفتارها کشته شدن فلسطینیان زیر کتک مستمر بازجویان است.

شبکه سی ان ان هم ا خیرا گزارشی را با استناد به شهادت زندانبانان صهیونیست و تعدادی از فلسطینیانی که از این بازداشتگاه جان سالم به در بردند تهیه و در آن اعلام کرد، بازداشت شدگان تحت شدیدترین شکنجه ها و بدترین شرایط بازداشت قرار دارند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ