احیای ۶۰۰۰ متر مربع خانه تاریخی در اردبیل

اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از احیای خانه‌های تاریخی به مساحت ۶ هزار متر مربع در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی‌ادیب عصر دوشنبه در بازدید از احیای خانه‌های تاریخی در اردبیل، اظهار کرد: با پشتیبانی مؤثر دولت سیزدهم و حمایتی که صندوق احیا و مرمت بناهای تاریخی انجام دادند، سرمایه‌گذاران بیشتری را برای احیای خانه‌های تاریخی شاهد هستیم که به این امر اقبال نشان می‌دهند.

وی تصریح کرد: چهار خانه تاریخی در اردبیل شامل خانه تاریخی عاصف، شریعت، خادم‌باشی و وهاب‌زاده از طریق مزایده به سرمایه‌گذاران واگذار شده تا احیای این خانه‌های تاریخی را با ۷۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شاهد باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: امیدواریم با این سرمایه‌گذاری و احیای خانه‌های تاریخی بتوانیم این مجموعه‌ها را به چرخه اقتصادی روز بازگردانده و امکان تولید ثروت و ایجاد فرصت اشتغال بیشتر برای جوانان منطقه را فراهم کنیم.

محمدی‌ادیب افزود: از مجموع یک‌هزار اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی، ۲۵ خانه تاریخی از استان اردبیل به ثبت رسیده که عمده این خانه‌های تاریخی نیاز به مرمت، بازسازی و بهره‌برداری نوین دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر بحث مرمت خانه‌های تاریخی در دستور کار قرار گرفته که از بین آنها خانه تاریخی صادقی ۲ بار احیا شده و هم اکنون نیز به عنوان کاربری گردشگری برای اقامت و پذیرایی مسافران و گردشگران مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

محمدی‌ادیب اضافه کرد: با تولید ثروت در این بخش و ایجاد فرصت‌های اشتغال به راحتی می‌توانیم بستر مؤثری را در این بخش مهیا کرده و حرکت‌های تحولی را در حوزه صیانت و حفاظت از مواریث تاریخی گذشتگان انجام دهیم.

وی بیان کرد: این بناهای تاریخی هویت و اصالت استان اردبیل هستند و ما از سرمایه‌گذاران خواسته‌ایم تا در احیا و مرمت این بناها به مؤلفه‌های اصلی در حفظ هویت و اصالت اردبیل توجهی جدی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل پشتیبانی مالی از سرمایه‌گذاران و اجرای طرح‌های پیاده‌روسازی را در این زمینه بسیار مهم و اساسی عنوان کرد و ادامه داد: ۳۵ بنای تاریخی جدید نیز در اولویت احیا و طراحی برای بهسازی مدرن قرار گرفته که در این باب از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و همچنین صندوق احیا و مرمت استفاده خواهیم کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ