مرکز هامبورگ نماینده شیعه است و ارتباطی با گروه‌های افراطی ندارد

اقتصاد ایران: رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز اسلامی هامبورگ نماینده شیعه است و هیچ‌گونه ارتباطی با گروه‌های افراطی که تحت نام اسلام فعالیت می‌کنند، ندارد.

علاءالدین بروجردی، رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: مرکز اسلامی هامبورگ که با بیش از ۶۰ سال سابقه یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین مراکز اسلامی در اروپا است که توسط آیت الله بروجردی بنیان‌گذاری شده و همواره به صورت قانونی و مجوزدار فعالیت کرده است.

بروجردی گفت: اقدام دولت آلمان در تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ برخلاف اصول دموکراسی و آزادی است که همواره مدعی آن هستند و این تصمیم نوعی اسلام‌ستیزی محسوب می‌شود. این اقدام نه‌تنها غیرقانونی، بلکه مغایر با آزادی‌های ادعایی آلمان است.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس همچنین هشدار داد که چنین تصمیمی از سوی آلمان می‌تواند تبعات منفی برای این کشور در روابط با جهان اسلام داشته باشد. او تأکید کرد که لابی صهیونیسم در اتخاذ این تصمیم نقش داشته و این اقدام، غیرمنطقی و ناعادلانه است.

بروجردی از دولت آلمان خواست که در این تصمیم خود تجدیدنظر کند و مسیر گفت‌وگو و تعامل را در پیش گیرد.

بروجردی همچنین پیشنهاد کرد که مرکز اسلامی هامبورگ با استفاده از یک وکیل قوی از حقوق و هویت خود دفاع کند و برای بازپس‌گیری مجوز فعالیت خود تلاش کند.

وی اظهار داشت: این مرکز نماینده شیعه است و هیچ‌گونه ارتباطی با گروه‌های افراطی که تحت نام اسلام فعالیت می‌کنند، ندارد.

بروجردی تاکید کرد: در تشیع، افراط‌گرایی جایی ندارد و تمام گروه‌های تندرو که آمریکا ایجاد کرده و به نام اسلام فعالیت می‌کنند، هیچ‌کدام شیعه نیستند. تفکر شیعه منطبق با دانش و علم روز است و اتهام افراط‌گرایی به این مرکز کاملاً بی‌اساس و غیرمنطقی است.

وی در پایان افزود: انتظار می‌رود که دولت آلمان تحت فشار افکار عمومی و جوامع اسلامی، تصمیم خود را مورد بازنگری قرار دهد. این مسئله همچنین می‌تواند به عنوان یک نقطه عطف در روابط ایران و آلمان و نحوه تعامل کشورهای غربی با مراکز اسلامی در اروپا مطرح شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ