افشاگری رسانه آمریکائی درباره «گوانتانامو» مرگبار رژیم صهیونیستی

اقتصاد ایران: یک روزنامه آمریکائی امروز در گزارشی به نقل از شاهدان عینی، ابعاد مختلفی از شکنجه های مرگبار رژیم صهیونیستی را فاش کرده و زندان‌های این رژیم را «گوانتانامو» مرگبار توصیف کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست امروز دوشنبه در گزارشی به افشاگری هائی متأثرکننده ای در خصوص شکنجه‌های مرگبار رژیم صهیونیستی علیه فلسطینینان در زندان‌های این رژیم پرداخت.

این رسانه آمریکایی گزارش خود را چنین تیتر زد: فلسطینی‌ها از آزار و اذیت‌های مرگبار در زندان‌های (رژیم) اسرائیل می‌گویند: این گوانتانامو است.

این رسانه با زندانیان و وکلای سابق فلسطینی صحبت کرده، گزارش‌هایی را مورد بررسی قرار داده و خشونت و محرومیت گسترده در سیستم زندان‌های اشغالگران قدس را افشا کرده است.

افشاگری رسانه آمریکائی درباره «گوانتانامو» مرگبار رژیم صهیونیستی

واشنگتن پست نوشت: یکی از زندانیان فلسطینی بر اثر ضرب و شتم زندانبانان اسرائیلی بر اثر پارگی طحال و شکستگی دنده جان خود را از دست داد. یکی دیگر به دلیل درمان نشدن یک بیماری مزمن با پایان زندگی طاقت فرسائی مواجه شد. نفر سوم هم قبل از مردن ساعت‌ها برای دریافت کمک فریاد می‌زد.

رسانه آمریکایی مذکور در ادامه اضافه کرد که جزئیات مرگ زندانیان توسط شاهدان عینی بازگو شده و وضعیت مرگبار موجود در زندان‌های رژیم صهیونیستی توسط نهاد غیردولتی «پزشکان برای حقوق بشر اسرائیل» (PHRI) که کالبد شکافی ها را انجام داده نیز تأئید شده است.

واشنگتن پست افزود: به گفته PHRI، این ۳ مرد در میان حداقل ۱۳ فلسطینی از کرانه باختری هستند که از ۷ اکتبر در زندان‌های (رژیم) اسرائیل جان باخته اند. تعداد نامعلومی از زندانیان نوار غزه نیز جان خود را در این زندان‌ها از دست داده اند.

بنا به اذعان صریح این روزنامه آمریکایی، گروه‌های حقوق بشر می‌گویند که شرایط در زندان‌های پرجمعیت (رژیم) اسرائیل به نحو خطرناکی پس از ۷ اکتبر (عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی) بدتر نیز شده است. اسرای سابق فلسطینی ضرب و شتم‌های متداولی را توصیف می‌کردند که اغلب در سلول‌ها یا بخش‌های مختلف، معمولاً با باتوم و گاهی با استفاده از سگ انجام می‌شد. آنها می‌گفتند که نه تنها از غذای کافی و مراقبت‌های پزشکی نیز محروم هستند؛ بلکه مورد آزار روانی و همچنین جسمی قرار گرفته اند.

افشاگری رسانه آمریکائی درباره «گوانتانامو» مرگبار رژیم صهیونیستی

این روزنامه افشا کرد که با ۱۱ زندانی سابق و ۶ وکیل صحبت کرده است، سوابق دادگاه را هم مورد ملاحظه قرار داده و با بررسی گزارش‌های کالبد شکافی، خشونت و محرومیت بیش از حد و افراطی و گاه مرگبار توسط مقامات زندان اسرائیل را فاش می‌کند.

گزارش مذکور خاطرنشان می‌کند: در حالی که توجه و محکومیت بین المللی بر وضعیت اسفبار زندانیان غزه - به ویژه در مرکز نظامی بدنام Sde Teiman - متمرکز شده است؛ مدافعان حقوق بشر می‌گویند که یک بحران عمیق‌تر و نظام مند در سیستم کیفری اسرائیل وجود دارد.

بخش دیگری از این گزارش افشاگرانه تنها به ۲ مورد از انواع شکنجه‌های فلسطینینان اشاره می‌کند، که عبارتند از:

ازدحام بیش از حد و بی توجهی در زندان‌ها

گزارش‌هایی مبنی بر رد درخواست نیاز به دریافت کمک‌های پزشکی در شهادت زندانیان سابق وجود دارد. به گفته «روزین» در گروه PHRI، که در کالبدشکافی حضور داشت، اگر بیماری مزمن محمد السبار، ۲۱ ساله به درستی درمان می‌شد، از مرگ وی در ۲۸ فوریه جلوگیری می‌گردید.

افشاگری رسانه آمریکائی درباره «گوانتانامو» مرگبار رژیم صهیونیستی

سیاست گرسنگی زندانیان

زندانیان سابق بازگو کردند که خشونت و سهل انگاری پزشکی با جلوگیری از ارائه غذا همراه بود. هر کدام از زندانیان گفتند که وزن قابل توجهی را در زندان از دست داده اند و بین ۳۰ تا ۵۰ پوند وزن کم کرده اند. Moath Amarneh، روزنامه‌نگار ۳۷ ساله که پس از فیلم برداری از تظاهرات در کرانه باختری به مدت ۶ ماه در «مگیدو» زندانی بود، گفت که سلول ۶ نفره اش در مدت اقامت وی ۱۵ نفر را به اجبار در خود جای داده بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ